ST-fokan kiskoa hakusessa
ST-fokan kiskoa hakusessa
Mistäköhän kannattaisi kysellä FE74:seen st-fokan kiskoa? Edellinen paukahti päreiksi kesällä ja nyt olisi uusi hakusessa. Kaikki muu säilyi ehjänä mutta itse kisko meni kolmeen kappaleeseen tuulenpuuskassa.
Re: ST-fokan kiskoa hakusessa
Tervehdyswiljo wrote:Mistäköhän kannattaisi kysellä FE74:seen st-fokan kiskoa? Edellinen paukahti päreiksi kesällä ja nyt olisi uusi hakusessa. Kaikki muu säilyi ehjänä mutta itse kisko meni kolmeen kappaleeseen tuulenpuuskassa.
Meiltä hajosi FE-83:sesta samainen kisko vuoden 2006 Fe-regatassa. Kyselin ja tilasin kiskon Marnelasta, eikä kalenteri tuntunut riittävän toimitusajaksi

Kiskon taivutukseen ohjeeksi sanoisin, että maltti on valttia. Taivuttaa kannattaa vain vähän kerrallaan. Jos yrität vääntää liian paljoa kerrallaan kisko murtuu. Kannattaa hieman mitoittaa vanhan kiskon kanssa veneen kannella kuinka suuri on taivutuksen kaarevuus, että saat uuden kiskon oikeaan muotoon. Itse kävin kiskoni taivuttamassa Somerolla Aluosassa.
Asiaa on aiemmin käsitelty http://www.fe83.org/forum/viewtopic.php ... ight=kisko
Ystävällisin veneily terveisin PR