Taitaapi olla niin että minulla on mennyt valuuttavaihdoksen yli hinnat sekaisin. Eli uuden kannen
hinta oli varmaan jotain 5 kmk kohdalla eikä 500 €. Eli jotain 800€ uudesta kannesta kuullostaa
"oikealta" mutta tuo Riitan 1 k€ on liikaa mielestäni.
kannen tiivisteistä
Kysäsin Leeveltä, vanhempi herra, heitti et noin 1KEUR,mutta ehkä mulle laitettiin nais ja blondilisää tai sit laski varaosatkin,yrittää aina myydä uutta konetta tiettyharald wrote:Taitaapi olla niin että minulla on mennyt valuuttavaihdoksen yli hinnat sekaisin. Eli uuden kannen
hinta oli varmaan jotain 5 kmk kohdalla eikä 500 €. Eli jotain 800€ uudesta kannesta kuullostaa
"oikealta" mutta tuo Riitan 1 k€ on liikaa mielestäni.

Kannes tiivisteistä
Hei,
törmäsin vuosi sitten samaan asenteeseen Leeveneessä. Päätin olla uusimatta konetta syksyllä ja keväällä muutaman ajon jälkeen lukuisten kuumenemishälytysten jälkeen päädyin kannen vaihtoon. Ja se kannatti koska kannen jäähdytyskanavat olivat aivan piripintaan saakka täynnä töhnää 19 vuoden käytön jäljiltä. Puhdistus ja koeponnistus olisi saattanut auttaa, mutta n. 1000 Euron kustannuksesta kannen ja tiivisteen hinta oli yli puolet joten päädyin tähän vaihtoehtoon. Onpahan nyt Charassa ainakin 20:ksi vuodeksi tältä osin toimiva moottori.
Eikä muuten tarvinnut vaivata päätänsä koko kesänä moottorin ylikuumenemisella.
Toki moottorin vaihto oli mielessä, koska onhan 1000 Euroa sentään n. viidesosa uuden moottorin hinnasta, mutta kyllä säästyneillä n. 4000 EUR:lla peittää mukavasti muita kustannuksia.
törmäsin vuosi sitten samaan asenteeseen Leeveneessä. Päätin olla uusimatta konetta syksyllä ja keväällä muutaman ajon jälkeen lukuisten kuumenemishälytysten jälkeen päädyin kannen vaihtoon. Ja se kannatti koska kannen jäähdytyskanavat olivat aivan piripintaan saakka täynnä töhnää 19 vuoden käytön jäljiltä. Puhdistus ja koeponnistus olisi saattanut auttaa, mutta n. 1000 Euron kustannuksesta kannen ja tiivisteen hinta oli yli puolet joten päädyin tähän vaihtoehtoon. Onpahan nyt Charassa ainakin 20:ksi vuodeksi tältä osin toimiva moottori.
Eikä muuten tarvinnut vaivata päätänsä koko kesänä moottorin ylikuumenemisella.
Toki moottorin vaihto oli mielessä, koska onhan 1000 Euroa sentään n. viidesosa uuden moottorin hinnasta, mutta kyllä säästyneillä n. 4000 EUR:lla peittää mukavasti muita kustannuksia.
Raimo Puustinen (WAFI)
FE-741
S/Y Chara
L-7414
FE-741
S/Y Chara
L-7414