No, tapahtuipa se sitten meillekin. Käytiin kivellä eilen Stora Brändö kohdalla.
Maalit lähti kölin alta, pariin palkkiin kölitaskun takana tuli säröt sekä peräsimen taka/alanurkka
on rikkipainetun tussin näköinen.
Että sillai. Kolahtaa aina joskus kullekin?
Kivellä
No korjataanhan se, ei siinä mitään. Venevakuutus on siitä hyvä että ei kysellä miksi ja miten, riittää kun kertoo että kiville meni ja pitäisi korjata. Ilmotus Veritakseen, seilaat kauden loppuun, nosto ylös ja sit kutsut tarkastajan kattomaan kölin vauriot. Samalla se kattoo sisältä. Ja sitten korjataan, jos menee yli omavastuun tuo hinta-arvio. Helppoa ja erittäin tappiollista toimintaa vakuutusyhtiöille.
Millä puolella Brändötä otti kiinni? Lähtikö omia aikojaan irti vai pitikö hankkia apua? Tyttöystävä on laivurikurssilla ja opettaja oli sanonut että jos joku on yli viisi vuotta veneillyt eikä koskaan ole osunut mihinkään, hän ei usko. Ja minä koputtelen puuta vimmatusti, seitsemäs vuosi menossa eli riski kasvaa.

Millä puolella Brändötä otti kiinni? Lähtikö omia aikojaan irti vai pitikö hankkia apua? Tyttöystävä on laivurikurssilla ja opettaja oli sanonut että jos joku on yli viisi vuotta veneillyt eikä koskaan ole osunut mihinkään, hän ei usko. Ja minä koputtelen puuta vimmatusti, seitsemäs vuosi menossa eli riski kasvaa.
Tervetuloa peräsinkorjaustiimiin
Sattuu sitä näköjään muillekin
. On se hyvä että FE83 on hyvin rakennettu. Talven aikana täytyy tehdä uusi peräsin kun wanha sai kesällä kolhun, irtosi alaosasta 15 cm ja vääntyi vähän akselistaan. Viikon pikapaikkauksella toimii kohtuullisesti ja ennenkaikkea ei tarvitse kautta keskeyttää ennen aikojaan. Eivindiltä voi tilata uudet piirustukset one-off tyyppisesti.

- harald
- Hallitus
- Posts: 11335
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Awa wrote:
> Millä puolella Brändötä otti kiinni?
Tuossa P-kärjen keppihelvetin kohdalla.
>Lähtikö omia aikojaan irti vai pitikö hankkia apua?
Lähti pakilla hissukseen. Jyrkkä kallio kai.
Ja kahdeksas kausi minulla kipparina. Oli vissiin odotettavissa?
> Millä puolella Brändötä otti kiinni?
Tuossa P-kärjen keppihelvetin kohdalla.
>Lähtikö omia aikojaan irti vai pitikö hankkia apua?
Lähti pakilla hissukseen. Jyrkkä kallio kai.
Ja kahdeksas kausi minulla kipparina. Oli vissiin odotettavissa?
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Harald on ilmiselvästi ammattilainen, lippukunnan kesäleirillä suhasimme tuota "keppihelvettiä" useita kertoja suuntaan jos toiseenkin Olgalla emmekä kertaakaan onnistuneet osumaan pohjaan 
Etenkin kun vesi tuntuu nyt olevan huomattavasti korkeammalla kuin elokuun alussa.
Noh ikävä juttu kuitenkin mutta eipähän enää pääse kausi pahemmin menemään pilalle.
ps. mites päin ne lateraalimerkkien ohitukset menivätkään.

Etenkin kun vesi tuntuu nyt olevan huomattavasti korkeammalla kuin elokuun alussa.
Noh ikävä juttu kuitenkin mutta eipähän enää pääse kausi pahemmin menemään pilalle.
ps. mites päin ne lateraalimerkkien ohitukset menivätkään.
- harald
- Hallitus
- Posts: 11335
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Petri sanoi:
> ertaakaan onnistuneet osumaan pohjaan
ilkkuminen on aina kivaa
Pimeässä ja sateessa tuo tapahtui. Arvaus on että vihreä kulku-
valo teki punaisesta viitasta vihreän. Mene ja tiedä?
Vauriot oli onneksi niin pienet ettei ne purjehtimiseen mitenkään vaikuta.
> ertaakaan onnistuneet osumaan pohjaan

ilkkuminen on aina kivaa

valo teki punaisesta viitasta vihreän. Mene ja tiedä?
Vauriot oli onneksi niin pienet ettei ne purjehtimiseen mitenkään vaikuta.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
>ilkkuminen on aina kivaa Pimeässä ja sateessa tuo tapahtui. Arvaus on >että vihreä kulku-
>valo teki punaisesta viitasta vihreän. Mene ja tiedä?
Ilkkuminen on parasta mitä voi tehdä koneen ääressä housut jalassa.
btw. ei tullut mieleen käyttää etsintävaloa?
Kun laskimme tuossa maston viime torstaina niin paluumatkalla Westendiin oli jo niin pimeää että etsintävalo oli mukava apuväline, merkit näkyivät kauas ja tarkasti oikean värisenä.
Tuo kulkuvaloteoria on sinänsä ihan mahdollinen tosin ainakin meidän kulkuvalo on sen verran heikkotehoinen ettei se juurikaan valaise eteenpäin.
Tiukka rännihän se on mutta oikeastaan mielestäni pahempi paikka on se siitä 100m itään oleva kohta jossa on se pieni luoto ja sitten iso kasa keppejä...etenkin vastatuulessa+puuskassa se aukko aiheutti pienoisia paniikkitoimenpiteitä.
>valo teki punaisesta viitasta vihreän. Mene ja tiedä?
Ilkkuminen on parasta mitä voi tehdä koneen ääressä housut jalassa.
btw. ei tullut mieleen käyttää etsintävaloa?
Kun laskimme tuossa maston viime torstaina niin paluumatkalla Westendiin oli jo niin pimeää että etsintävalo oli mukava apuväline, merkit näkyivät kauas ja tarkasti oikean värisenä.
Tuo kulkuvaloteoria on sinänsä ihan mahdollinen tosin ainakin meidän kulkuvalo on sen verran heikkotehoinen ettei se juurikaan valaise eteenpäin.
Tiukka rännihän se on mutta oikeastaan mielestäni pahempi paikka on se siitä 100m itään oleva kohta jossa on se pieni luoto ja sitten iso kasa keppejä...etenkin vastatuulessa+puuskassa se aukko aiheutti pienoisia paniikkitoimenpiteitä.
harald wrote:
>> Millä puolella Brändötä otti kiinni?
>Tuossa P-kärjen keppihelvetin kohdalla.
Legenda kertoo, että tuon keppihelvetin kohdalla on hyvinkin matalaa.
Joku tuttuni (mutta en muista kuka) on aikaisemmin käynyt kivillä samassa paikassa eikä ollut edes viitan väärällä puolella.
Ehkä väylän nimellissyvyys 1,2 m on tiputettu 1,5:stä juuri tästä paikasta johtuen (omaa spekulointia..
)
Jossain -90 luvun alkupuolen merikorteissa oli vielä 1,5 m.
Sattuiko, Harald, jäämään gepsistä paikka talteen?
Max
>> Millä puolella Brändötä otti kiinni?
>Tuossa P-kärjen keppihelvetin kohdalla.
Legenda kertoo, että tuon keppihelvetin kohdalla on hyvinkin matalaa.
Joku tuttuni (mutta en muista kuka) on aikaisemmin käynyt kivillä samassa paikassa eikä ollut edes viitan väärällä puolella.
Ehkä väylän nimellissyvyys 1,2 m on tiputettu 1,5:stä juuri tästä paikasta johtuen (omaa spekulointia..

Jossain -90 luvun alkupuolen merikorteissa oli vielä 1,5 m.
Sattuiko, Harald, jäämään gepsistä paikka talteen?
Max