KLV Tiistis 7.8.

Moderators: Petri, harald

Post Reply
KaleviHarkonen
luti
Posts: 533
Joined: Fri Oct 21, 2005 09:15 am
Location: Espoo

KLV Tiistis 7.8.

Post by KaleviHarkonen »

No niin, Kivenlahden tiistaikilpailujen syyskausi käynistyi ja s/y Helmi oli taasen ainoana FE-veneenä mukana. Salaisena aseenamme oli vieraileva miehistö Panu R. sekä Jussi. Hyvä blandis kokemusta ja innostusta siis.

Lähdön taktiset kuviot eivät realisoituneet meille mainittavaksi etulyöntiasemaksi. Olimme ainoana veneenä lähtölinjan takana tuulen yläpuolella, purjeet piissä lepattaen odottamassa lähtöpaukkua, kun muu fleetti otti vauhtia tuulen alapuolelta, ja koska ne tulivat styyran halssilla, joutuisimme väistämään kaikkia. Tämä ratkaisu hieman kummaksutti minua, mutta koska olin kellokallena keulassa en kuullut sitloorassa käytyä keskustelua asiasta. Eipä tosin se kellotuskaan juuri onnistunut, syynä se että polarisoivien aurinkolasien läpi en kertakaikkiaan nähnyt kellon lcd näyttöä. Ensi kerraksi lasit tai kello vaihtoon siis.

Lähtö oli kaikesta huolimatta siedettävä ja siitä vaan kryssimään Espoolahtea etelään. Säätieteilijät olivat luvanneet 6 m/s kaakosta mutta Espoonlahti on niin sisämaata että siellä yleensä tuulee merisäätä vähemmän, niin ilmeisesti nytkin. Pysyimme alkumatkasta hyvin muun fleetin vauhdissa ja Panun ohjastamana jopa pakotimme useampia veneitä vendaamaan styyra-paara tilateessa. Koskaan aikaisemmin ei s/y Helmillä olla kisattu näin aggressiivisesti :twisted:

Björkön kohdalta reitti kääntyi kohti Soukanrannan tuntumassa olevaa kääntöpoijua. Mielestäni ennakoimme tuulen lopumisen rannan tuntumassa tyylikkäästi (pysymällä mahdollisimman kaukana tuulenpuoleisesta rannasta) ja pysyimme edelleen fleetin vauhdissa. Toki LYS1.10-15 veneet olivat jo edellä, mutta lähellä kuitenkin. Samoin kääntömerkin jälkeinen lyhyt lenssiosuus meni vallan mainiosti.

Lopussa sitten reitti menee pikku Pentalan vieritse kohti Soukanrantaa, jonka korkeiden kallioiden suojassa tuuli lopahti jokseenkin täydellisesti. Tässä kohtaa meidänkin venevauhti hidastui ja eroja alkoi syntyä. Lopputuloksena oli jokseenkin oikeusmurhalta tuntuva sijoitus 7/9. Meillähän oli varmasti kisan paras miehistö!

http://www.kivenlahdenvenekerho.fi/kilp ... itulos.htm
Panu
hyperaktiivi
Posts: 2300
Joined: Tue Apr 06, 2004 21:33 pm
Location: Espoo

Re: KLV Tiistis 7.8.

Post by Panu »

Kalevi_Harkonen wrote: No niin, Kivenlahden tiistaikilpailujen syyskausi käynistyi ja s/y Helmi oli taasen ainoana FE-veneenä mukana. Salaisena aseenamme oli vieraileva miehistö Panu R. sekä Jussi. Hyvä blandis kokemusta ja innostusta siis.
Tervehdys

Hyvä että kelpasi.
Kalevi_Harkonen wrote: Lähdön taktiset kuviot eivät realisoituneet meille mainittavaksi etulyöntiasemaksi. Olimme ainoana veneenä lähtölinjan takana tuulen yläpuolella, purjeet piissä lepattaen odottamassa lähtöpaukkua, kun muu fleetti otti vauhtia tuulen alapuolelta, ja koska ne tulivat styyran halssilla, joutuisimme väistämään kaikkia.
Ei siinä mitään ihmeteltävää ollut. Tuulen puolelta lähtiessämme jouduimme tekemään yhden vendan vähemmän kuin muut. Taktiikka tosin olisi vaatinut oikeaa ajoitusta, jotta olisimme ehtineet paaran halssilla muiden edestä. Huomioitavaa kuitenkin oli, että juuri paara veti eteenpäin ja styyra tuli rataan nähden aivan poikittain. Kun kisaamassa ollaan niin miksi ajaa poikittain, kun on koko rata edessä? Hyvä yritys, muttei täysin huonokaan. Oikeasti en ymmärrä, kuinka muut halusivatkaan lähteä alamerkiltä???
Kalevi_Harkonen wrote:Tämä ratkaisu hieman kummaksutti minua, mutta koska olin kellokallena keulassa en kuullut sitloorassa käytyä keskustelua asiasta. Eipä tosin se kellotuskaan juuri onnistunut, syynä se että polarisoivien aurinkolasien läpi en kertakaikkiaan nähnyt kellon lcd näyttöä. Ensi kerraksi lasit tai kello vaihtoon siis.
Aina on varaa parantaa. Hyvä, että löysit varusteista sen syyn... :wink:.
Kalevi_Harkonen wrote: Panun ohjastamana jopa pakotimme useampia veneitä vendaamaan styyra-paara tilateessa. Koskaan aikaisemmin ei s/y Helmillä olla kisattu näin aggressiivisesti :twisted:
On se jännää, kun täällä "sisävesillä" ei olla niin tarkoja noista kilpapurjehduksen väistämissäännöistä. H-vene vielä ymmärsi väistää, muttei se Inferno ymmärtänyt H-venettä sitten ollenkaan. Kylkeen olisi tullut komeasti ellei H olisi antanut periksi. Tapaus olisi oikeasti pitänyt protestoida loppuun saakka. Tuollainen piittaamattomuus / huomaamattomuus johtaa vielä onnettomuuksiin.
Kalevi_Harkonen wrote:Björkön kohdalta reitti kääntyi kohti Soukanrannan tuntumassa olevaa kääntöpoijua. Mielestäni ennakoimme tuulen lopumisen rannan tuntumassa tyylikkäästi (pysymällä mahdollisimman kaukana tuulenpuoleisesta rannasta) ja pysyimme edelleen fleetin vauhdissa. Toki LYS1.10-15 veneet olivat jo edellä, mutta lähellä kuitenkin. Samoin kääntömerkin jälkeinen lyhyt lenssiosuus meni vallan mainiosti.
Joo ja sitten rupesi eroja tulemaa...???
Kalevi_Harkonen wrote:Lopussa sitten reitti menee pikku Pentalan vieritse kohti Soukanrantaa, jonka korkeiden kallioiden suojassa tuuli lopahti jokseenkin täydellisesti. Tässä kohtaa meidänkin venevauhti hidastui ja eroja alkoi syntyä. Lopputuloksena oli jokseenkin oikeusmurhalta tuntuva sijoitus 7/9. Meillähän oli varmasti kisan paras miehistö!
Juuri näin. Tuo kevyt sivu / sivuvastainen hiipuvassa tuulessa koitui kuolemaksemme. Siihen asti tultiin varsin tasapäin muiden todella paljon nopeampien kanssa. Varmaa oli, ettei trimmimme ollut tuohon tuulen suuntaan kohdallaan :oops:. Sen verran tulokset puhuivat puolestaan.
Ystävällisin veneily terveisin PR
Panu
hyperaktiivi
Posts: 2300
Joined: Tue Apr 06, 2004 21:33 pm
Location: Espoo

Post by Panu »

Tervehdys

Hei Hei. Mistä tuon H-veneen Lys kerroin on otettu :x . Vene ajoi täysin miehityksin ja spinnullakin vielä. Käyttivät kerrointa 1,06 joka on ollut historiaa kohta kymmenen vuotta :B-flag: . Voimassa oleva kerroin on 1,07 kuten FE-83:llakin.

Nyt H tosin jäi taakse sekä suorassa että tasoitetussa ajassa, joten meidän tulokseen sillä ei ollut vaikutusta, mutta väärin on vain väärin!
Ystävällisin veneily terveisin PR
KaleviHarkonen
luti
Posts: 533
Joined: Fri Oct 21, 2005 09:15 am
Location: Espoo

Post by KaleviHarkonen »

Panu wrote:Mistä tuon H-veneen Lys kerroin on otettu :x . Vene ajoi täysin miehityksin ja spinnullakin vielä. Käyttivät kerrointa 1,06 joka on ollut historiaa kohta kymmenen vuotta :B-flag: . Voimassa oleva kerroin on 1,07 kuten FE-83:llakin.
No KLV:ssähän saa satkun alennusta jos on junnukippari. Samoin jos on nainen, tai purjehtii yksin. Eli sinne vaan kaikki yksinpurjehtijasinkkutytöt pisteitä napsimaan :wink:

Säännöt ovat tässä:
http://www.kivenlahdenvenekerho.fi/kilp ... luohje.htm
ja niiden mielekkyydestähän voi keskustella, mutta perimmäisenä hyvänä tarkoituksena on houkutella sunnuntaipurjehtijoitakin kisaan mukaan.

Isompi vääryys todella on tuo spinnusta saatava 3:n satkun alennus tällaisena päivänä, kun spinnua pystyi pitämäään ylhäällä vain sen viiden minuutin lenssin. Mutta tämä hyvitys ei liene KLV:n omaa keksintöä?
Petri
FE-junkie
Posts: 3944
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Kalevi_Harkonen wrote: Isompi vääryys todella on tuo spinnusta saatava 3:n satkun alennus tällaisena päivänä, kun spinnua pystyi pitämäään ylhäällä vain sen viiden minuutin lenssin. Mutta tämä hyvitys ei liene KLV:n omaa keksintöä?
Ei ole, vaan ihan normaali käytäntö ja nm. kokemusta on se 3 satkun alennus ei sitten taas lohduta yhtään, jos spinnua ei ole käytettävissä ja rata sisältää paljon spinnupätkiä.

Mutta periaatteessa tuota alennusta ei saisi käyttää kuin joko koko kauden ajan tai ei ollenkaan, ellei nyt sitten perustellusta syystä ole esim. loppukauden spinnutta rikkoutumisen tms. takia (ja tämäkin lähinnä, jos kilpailujärjestäjät taipuvat sääliin).

Ehkä Panukin vielä joskus onnistuu lähdössä :) Esim. huomenna/tänään on hyvä päivä kokeilla.
Panu wrote: Ei siinä mitään ihmeteltävää ollut. Tuulen puolelta lähtiessämme jouduimme tekemään yhden vendan vähemmän kuin muut. Taktiikka tosin olisi vaatinut oikeaa ajoitusta, jotta olisimme ehtineet paaran halssilla muiden edestä. Huomioitavaa kuitenkin oli, että juuri paara veti eteenpäin ja styyra tuli rataan nähden aivan poikittain. Kun kisaamassa ollaan niin miksi ajaa poikittain, kun on koko rata edessä? Hyvä yritys, muttei täysin huonokaan. Oikeasti en ymmärrä, kuinka muut halusivatkaan lähteä alamerkiltä???
Niin siis, itse olen kyllä järkeillyt asian niin, että useitten mailien saaristokisassa hyvästä startista saa kyllä etua mutta jos veneitä on vähän niin edun määrä on vähäisempi kuin haitta, minkä siitä kärsii jos mokaa sinänsä riskialttiin paaran lähdön :)

Eli jos paaran startti on hyvä kikkakolmonen vinolla lähtölinjalla lyhyessä ratapurjehdus-radassa, niin en kyllä itse kovin helpolla lähtisi kikkailemaan sen kanssa, jos loppupeleissä saavutettava etukin on vähäinen ja varma styyran lähtö nopean vendan kanssa tuottaa lähestulkoon saman tuloksen. Mutta mähän en kyllä yleensä pärjääkään, joten tällä neuvolla ei ole paljoa painoarvoa.
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11313
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

If you can cross the fleet, do it!

Ei pidä koskaan aliarvioida sitä nöyryytystä mitä onnistuneella paaran startilla
saa aikaan :)

Mutta olet Petri oikeassa että riskit ovat suuret ja pitää olla erittäin varma
että se onnistuu jotta siitä saa hyötyä. Yksi edellytys onnistumiselle on että
linjalla on joko erittäin vähän veneitä jotta voi olla varma että on aukko mistä
voi väistää styyran veneen tai kaksi, tai sitten pitää muun fleetin olla joko
niin sitoutunut muitten kanssa klimppiin lautakunnan alle, tai sitten he ovat
muuten vain myöhässä. Tai voihan se viiva olla joskus ihan -leesti vinokin...
Yksikin muu vene yrittämässä samaa tuhoaa helposti omankin yrityksen
ja sitten onkin jo käsissä katastrofaalinen lähtö. Riskien minimiointi on
hyvä periaate.

Hyvä lähtö on aina tärkeä. Mitä lyhyempi rata sitä isompi hyöty loistavasta
startista. Yleensä riittää kuitenkin ok tai hyvä lähtö, suurten regattojen
voittajat ajavat lähdöt vapaissa tuulissa ja hyvällä speedillä eikä ole
ollenkaan epätavallista että he lähtevät keskemmältä viivaa (ellei se ole
vino).
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Panu
hyperaktiivi
Posts: 2300
Joined: Tue Apr 06, 2004 21:33 pm
Location: Espoo

Post by Panu »

harald wrote:If you can cross the fleet, do it!

Ei pidä koskaan aliarvioida sitä nöyryytystä mitä onnistuneella paaran startilla
saa aikaan :)
Tervehdys

Pääasiahan ei ole voitto vaan vastustajien täydellinen nöyryyttäminen... :twisted:. vitsi vitsi...
harald wrote: Mutta olet Petri oikeassa että riskit ovat suuret ja pitää olla erittäin varma että se onnistuu jotta siitä saa hyötyä. Yksi edellytys onnistumiselle on että linjalla on joko erittäin vähän veneitä jotta voi olla varma että on aukko mistä voi väistää styyran veneen tai kaksi, tai sitten pitää muun fleetin olla joko niin sitoutunut muitten kanssa klimppiin lautakunnan alle, tai sitten he ovat muuten vain myöhässä. Tai voihan se viiva olla joskus ihan -leesti vinokin...
Joo on paaralla lähtemisestä aina riski, mutta nyt mielestäni se kannatti ottaa. On huomattavaa, että vaikka olimme ajoituksen kanssa myöhässä niin olimme keskikastissa lähtötilanteessa.

Linja on tosi vino. Hassuinta oli, että lautakunta oli linjan vasemmassa päässä (tuulen puoleinen). Kaikki muut kieppuivat omaa rituaaliaan alalipulla (oikeassa reunassa) ajatellen lähteä styyralla. Mutta miksi? En vain ymmärrä miksi ajaa styyralla linjaa pitkin ja hädin tuskin saada korkeutta siten, että linjan ylittäminen olisi mahdollista. Ainoa, minkä ymmärrän oli ottaa alalipulta vauhtia ja vendata paukun tullessa paaralle ja radalle. On myös huomattava, että tuulen puoleinen poiju oli melkein laiturissa kiinni, jolloin olisi hyvällä syyllä paukun jälkeen voinut pyytää tarvittaessa tilaa esteellä. Paaralla sitten pääsikin suoraan lähtemään radan suuntaan ja hyvällä onnella (pieni shifti tuuleen niin a'vot) olisi päässyt suoraan ensimmäiselle merkille. Veikeitä nämä "puulaaki" lähtölinjat, jotka sattuvat olemaa juuri sitä mistä tuuli kulloinkin puhaltaa.

Kohteliaasti totean, että Kalevi oli kellon kanssa keulassa ja minä trimmasin purjeita ja pinnamies erehtyi nostamaan, kun pyysin laskemaan. Tämä oli perinnäinen syy ajotuksen myöhästymiselle. Ei pinnamietä tästä voi syyttää. Kommunikointi on joskus erilaista eri veneissä ja purjehduskulttuureissa. Pitäisihän minun se jo tietää... :roll:
harald wrote:Yksikin muu vene yrittämässä samaa tuhoaa helposti omankin yrityksen ja sitten onkin jo käsissä katastrofaalinen lähtö. Riskien minimiointi on hyvä periaate.
Yritinkin piilotella laiturin suojissa sataman aukolla, jottei juoneni paljastuisi muille ennen kuin on myöhäistä. Hyvin linjalle mahtui, koska kaikki olivat alalipulla ja loppujen lopuksi olivat pakoitettuja kuitenkin paaralle, kun laituri on tunnetusti kova hidaste :wink: ja siksi sitä kannattaa väistää.
harald wrote: Hyvä lähtö on aina tärkeä. Mitä lyhyempi rata sitä isompi hyöty loistavasta startista. Yleensä riittää kuitenkin ok tai hyvä lähtö, suurten regattojen voittajat ajavat lähdöt vapaissa tuulissa ja hyvällä speedillä eikä ole ollenkaan epätavallista että he lähtevät keskemmältä viivaa (ellei se ole vino).
Hyvä lähtö on mielestäni etenkin saaristokisoissa tärkeä ja sitä tärkeämpää mitä lyhyempi rata on. Kapeassa rännissä kun ei pysty ohittamaan. Käy kuin Kimille Unkarin GP:ssä: nopeammalla autolla ei kapealla radalla pysty ohittamaan hitaampia. Siksi pidänkin purjehduksessa ratakisoja mielekkäämpinä, koska radalla aina on vaihtoehtoja ja mahdollisuuksia enemmän käytössä.
Ystävällisin veneily terveisin PR
Panu
hyperaktiivi
Posts: 2300
Joined: Tue Apr 06, 2004 21:33 pm
Location: Espoo

Post by Panu »

Kalevi_Harkonen wrote: No KLV:ssähän saa satkun alennusta jos on junnukippari. Samoin jos on nainen, tai purjehtii yksin. Eli sinne vaan kaikki yksinpurjehtijasinkkutytöt pisteitä napsimaan :wink:
Tervehdys

Entä säälipisteet tai pisteet parhaasta purjehdusasu kokonaisuudesta tai kauneimmasta spinaakkerista jne :rollsmile:. Listaa muodollisista syistä hyvitykseen voisi jatkaa vaikka kuinka pitkään... #-o.
Kalevi_Harkonen wrote: Isompi vääryys todella on tuo spinnusta saatava 3:n satkun alennus tällaisena päivänä, kun spinnua pystyi pitämäään ylhäällä vain sen viiden minuutin lenssin. Mutta tämä hyvitys ei liene KLV:n omaa keksintöä?
Mielestäni suurempi vääryys on se matematiikka jolla kyseisiä hyvityksiä lasketaan pois kertoimista. Seuraavassa esimerkki:

Inferno 26 (siis se joka ei osaa väistää :shock:) ajoi kertoimella 1.07. Hmm... Miten tähän lukuun on voitu päästä??? Lähtokerroinhan on tunnetusti 1.13 -spinnu 0.03, -0.01 junnukipparista tekee yhteensä 1.09. Jos vielä Genoa on jäänyt rannalle päästää vasta 1.08:aan. Taitaa tulla tuo ylimääräinen 0.02 - 0.01 sääntöjen osaamattomuudesta annettavasta (sääli?) hyvityksestä tai huonosta matematiikan numerosta viime kevään todistuksessa :perse:.

Jos asiaan löytyy kunnollinen hyväksyttävä selitys perun heti pahat puheeni. Näin ensituntumalta en vain ymmärrä.
Last edited by Panu on Wed Aug 08, 2007 02:13 am, edited 1 time in total.
Ystävällisin veneily terveisin PR
Panu
hyperaktiivi
Posts: 2300
Joined: Tue Apr 06, 2004 21:33 pm
Location: Espoo

Post by Panu »

Tervehdys

Jottei ajauduta negatiivisen ajattelun syövereihin niin olihan tässä paljon positiivistakin.

Taffeta mylar radial leikattu Genoa 1 näytti varsin hyvältä ja hyvinhän se venettä eteenpäin veikin. Genoa on leikattu skuuttikulmasta ja topista radiaalisesti kahdella vaakasaumalla, joiden välissä on pystypanelointi. Hienolta näytti ja muituttaa kovasti WB:n Dacron G1 leikkausta (a'la Lisbeth) :D.

Isoonkin saatiin hyvä muoto, kun hekillä kasvatettiin maston taivutusta. Taitaa olla alavantit hieman liian kireät tälle isolle.

Kyllä kyllä, minähän ne vantit keväällä kiristin, mutta kun ei ollut kunnolla aikaa testata trimmiä vesillä. Hätäsesti käytiin vesillä iso ylös ja alas ja takaisin. No hosuessa syntyy vain ... tiedätte kyllä :oops:.
Ystävällisin veneily terveisin PR
KaleviHarkonen
luti
Posts: 533
Joined: Fri Oct 21, 2005 09:15 am
Location: Espoo

Post by KaleviHarkonen »

Panu wrote:Inferno 26 (siis se joka ei osaa väistää :shock:) ajoi kertoimella 1.07. Hmm... Miten tähän lukuun on voitu päästä??? Lähtokerroinhan on tunnetusti 1.13 -spinnu 0.03, -0.01 junnukipparista tekee yhteensä 1.09. Jos vielä Genoa on jäänyt rannalle päästää vasta 1.08:aan. Taitaa tulla tuo ylimääräinen 0.02 - 0.01 sääntöjen osaamattomuudesta annettavasta (sääli?) hyvityksestä tai huonosta matematiikan numerosta viime kevään todistuksessa :perse:.

Jos asiaan löytyy kunnollinen hyväksyttävä selitys perun heti pahat puheeni. Näin ensituntumalta en vain ymmärrä.
Tuon asian ehdin jo kysymään tuomaristolta. Vielä ei ole vastausta näkynyt, jotku ihmiset ilmeisesti nukkuvat öisin :roll:
Guest

Post by Guest »

Panu wrote: Linja on tosi vino. Hassuinta oli, että lautakunta oli linjan vasemmassa päässä (tuulen puoleinen). Kaikki muut kieppuivat omaa rituaaliaan alalipulla (oikeassa reunassa) ajatellen lähteä styyralla. Mutta miksi? En vain ymmärrä miksi ajaa styyralla linjaa pitkin ja hädin tuskin saada korkeutta siten, että linjan ylittäminen olisi mahdollista. Ainoa, minkä ymmärrän oli ottaa alalipulta vauhtia ja vendata paukun tullessa paaralle ja radalle. On myös huomattava, että tuulen puoleinen poiju oli melkein laiturissa kiinni, jolloin olisi hyvällä syyllä paukun jälkeen voinut pyytää tarvittaessa tilaa esteellä. Paaralla sitten pääsikin suoraan lähtemään radan suuntaan ja hyvällä onnella (pieni shifti tuuleen niin a'vot) olisi päässyt suoraan ensimmäiselle merkille. Veikeitä nämä "puulaaki" lähtölinjat, jotka sattuvat olemaa juuri sitä mistä tuuli kulloinkin puhaltaa.

En nyt aivan kunnolla ymmärtänyt lähtötilannetta. Ilmeisesti siis ensimmäinen legi oli kryssiä. Jos linja oli noin vino, oli aivan selvää, että kannatti lähteä vasemmasta reunasta, mutta ei lainkaan selvää, että kannattaa lähteä paaralla, vaikka se veisikin lähemmäs merkkiä.

Mietippä mitä tapahtuisi, jos kaikki muut lähtevät paaralla, mutta yksi styyralla. Itse olen pari kertaa näin tehnyt vinolla linjalla eli koko fliitti on joutunut väistämään ja itse olen heittänyt koko fliitin päälle (tulivat siis jonossa vasemmalle lipulle paaralla). Aika pitkään oli fleetin kärjessä, vaikka LYS-luvussa nopeimmat olivat 20% nopeampia.

Styyralähtö on aina turvallisempi ja vähintäänkin pitää olla takaportti kääntyä styyralle tarvittaessa.

Hyvin vinon linjan "väärä" pääkin voi olla järkevä lähtöpaikka, jos siltä on lyhyempi matka ja/tai parempi tuulikulma ensimmäiselle merkille (eli ei kryssiä). Muuten väärä pää on todella huono lähtöpaikka (jää jälkeen ja/tai paskoihin).

Joakim
KaleviHarkonen
luti
Posts: 533
Joined: Fri Oct 21, 2005 09:15 am
Location: Espoo

Post by KaleviHarkonen »

Kalevi_Harkonen wrote:
Panu wrote:Inferno 26 (siis se joka ei osaa väistää :shock:) ajoi kertoimella 1.07. Hmm... Miten tähän lukuun on voitu päästä???
Tuon asian ehdin jo kysymään tuomaristolta. Vielä ei ole vastausta näkynyt, jotku ihmiset ilmeisesti nukkuvat öisin :roll:
Nyt se näyttäisi olevan korjattu. Oikeus on voittanut ja lopullinen sijoitus 6/9.

http://www.kivenlahdenvenekerho.fi/kilp ... itulos.htm
Panu
hyperaktiivi
Posts: 2300
Joined: Tue Apr 06, 2004 21:33 pm
Location: Espoo

Post by Panu »

Kalevi_Harkonen wrote:
Kalevi_Harkonen wrote:
Panu wrote:Inferno 26 (siis se joka ei osaa väistää :shock:) ajoi kertoimella 1.07. Hmm... Miten tähän lukuun on voitu päästä???
Tuon asian ehdin jo kysymään tuomaristolta. Vielä ei ole vastausta näkynyt, jotku ihmiset ilmeisesti nukkuvat öisin :roll:
Nyt se näyttäisi olevan korjattu. Oikeus on voittanut ja lopullinen sijoitus 6/9.

http://www.kivenlahdenvenekerho.fi/kilp ... itulos.htm
Tervehdys

Hienoa \:D/. Nyt tuntuu jo paremmalta. Ilmeisesti LYS kerroin Infernolle oli kirjattu tulosluetteloon väärin, eikä kyse ollut sääli yms. hyvityksistä. On kuitenkin jänää, ettei kilpailun järjestäjällä ole näppituntumaa kertoimista, jolloin virheet löytyisivät nopeasti ja ihan oman tarkastelun perusteella. Loppu hyvin kaikki hyvin.
Ystävällisin veneily terveisin PR
Post Reply