[Ranking 5] Päijännepurjehdus
- harald
- Hallitus
- Posts: 11313
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
[Ranking 5] Päijännepurjehdus
Päijännepurjehdus purjehditaan tänä vuonna etelästä pohjoiseen. Toivotaan
että tuulia riittää kaikille tasapuolisesti tänä vuonna.
Ilmoittautuneiden listalla on kaksi FE83:ta. Toivottavasti niitä saadaan sen verran että kilpailua
saadaan aikaiseksi. Ipe varmaan on osallistumassa, edelleen hallitsevana
luokkamestarina (veneenä Charlotta, 2006).
Lukekaa enemmän päijännepurjehduksen sivuilta
Kilpailukutsu
Ilmoittautuminen
että tuulia riittää kaikille tasapuolisesti tänä vuonna.
Ilmoittautuneiden listalla on kaksi FE83:ta. Toivottavasti niitä saadaan sen verran että kilpailua
saadaan aikaiseksi. Ipe varmaan on osallistumassa, edelleen hallitsevana
luokkamestarina (veneenä Charlotta, 2006).
Lukekaa enemmän päijännepurjehduksen sivuilta
Kilpailukutsu
Ilmoittautuminen
Last edited by harald on Thu Jul 26, 2007 19:31 pm, edited 2 times in total.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
- harald
- Hallitus
- Posts: 11313
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Usenet Newseissä oli mielenkiintoinen esittely miten päitsi menee,
joka on ihan lukemisen arvoinen. Kiitokset Mikalle joka jaksoi rustata
noinkin pitkän ja asiallisen selostuksen.
joka on ihan lukemisen arvoinen. Kiitokset Mikalle joka jaksoi rustata
noinkin pitkän ja asiallisen selostuksen.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Päijännepurjehdus 2007
150 ilmoittautuneen joukossa 4 FE 83-venettä eli 2008 Prinsessa, 2131 Bertta, 2744 Munja SunShip II ja 3191 Pegasus.
Lisäksi 3 x FE-74 (2734 Juliaana, 2824 Vilana, 3262 Mirandos) ja
1 FE 64 eli 5571 Madonna.
t. Vesa
Lisäksi 3 x FE-74 (2734 Juliaana, 2824 Vilana, 3262 Mirandos) ja
1 FE 64 eli 5571 Madonna.
t. Vesa
VT. Lilja
kisa raporttia.
Lähtö meni omalta osaltamme hyvin, vaikka meinasimme ajautua lähtölinjasta liian kaus ja tuuli kuoli hetkellisesti, tulos 6-7. Spinnuilua padasjoenselkä läpi, MunjaSun ship edellä ja muut FE:takana. Karisalmen kääntömerkille hienosti fleetin sijoilla noin 5 ja ensimmäiset lys 5 ja 6 veneet tuli ohitettua. Kryssiä pudoteltiin ilman käännöksiä todella pitkä matka keppien vääriltä puolilta ja kaikki näytti todella hyvältä. Retkiluokan nopeimmat veneet (Elanit ,Bavariat) enää 300m edellä. Munaluodon kohdalla iski kunnon sadepilvi ja ykkösreivi pohjaan, kesti noin 5min ja täydellinen pläkä vain vanha vasta-aalto jäi. 1.5-2h ilman tuulta ja aalto kuljetti matkaamme etelään. Siinä sitten kiroilua ja muut FE:t hävisivät jonnekkin ja Lys 3 ja ekat 1-2 alkoivat lähestyä. Tuulen virittyä alkoi sitten takaa-ajo. Spinnu heti ylös. Ainakun jouduttiin nostamaan enemmän spinnu alas ja uudelleen heti ylös kun ei max.kryssikulma ollut tarpeellinen. Bertta tulikin nopeasti perä edellä vastaan(ostakaa FE:n oma spinnu). Näillä konsteilla ja yön rohkeilla kivikon nuolaisuilla muut saatinkin kiinni kunnes taas kokoonnuttiin kärkistensalmeen ja hyvä työ meni hukkaan. Siitä sitten ihmetellen tuulia hakien maalin ja loppuun saatiin vielä mun ja sunshipin kanssa lopputaistelu aikaiseksi(ero 12s). Loppu hyvin kaikki hyvin, oli paras päijännepurjehdukseni sekä fiiliskset ylhäällä kun lys 1-2 veneitä vielä samassa nipussa maalisuoralla.
Vielä kun ensivuonna MunjaSun ship laittaa sen perämoottorin paikkalleen ja potkurin veteen niin kaikki ovat luokkasääntöjen mukaisia kilpailussa.
-ipe
Lähtö meni omalta osaltamme hyvin, vaikka meinasimme ajautua lähtölinjasta liian kaus ja tuuli kuoli hetkellisesti, tulos 6-7. Spinnuilua padasjoenselkä läpi, MunjaSun ship edellä ja muut FE:takana. Karisalmen kääntömerkille hienosti fleetin sijoilla noin 5 ja ensimmäiset lys 5 ja 6 veneet tuli ohitettua. Kryssiä pudoteltiin ilman käännöksiä todella pitkä matka keppien vääriltä puolilta ja kaikki näytti todella hyvältä. Retkiluokan nopeimmat veneet (Elanit ,Bavariat) enää 300m edellä. Munaluodon kohdalla iski kunnon sadepilvi ja ykkösreivi pohjaan, kesti noin 5min ja täydellinen pläkä vain vanha vasta-aalto jäi. 1.5-2h ilman tuulta ja aalto kuljetti matkaamme etelään. Siinä sitten kiroilua ja muut FE:t hävisivät jonnekkin ja Lys 3 ja ekat 1-2 alkoivat lähestyä. Tuulen virittyä alkoi sitten takaa-ajo. Spinnu heti ylös. Ainakun jouduttiin nostamaan enemmän spinnu alas ja uudelleen heti ylös kun ei max.kryssikulma ollut tarpeellinen. Bertta tulikin nopeasti perä edellä vastaan(ostakaa FE:n oma spinnu). Näillä konsteilla ja yön rohkeilla kivikon nuolaisuilla muut saatinkin kiinni kunnes taas kokoonnuttiin kärkistensalmeen ja hyvä työ meni hukkaan. Siitä sitten ihmetellen tuulia hakien maalin ja loppuun saatiin vielä mun ja sunshipin kanssa lopputaistelu aikaiseksi(ero 12s). Loppu hyvin kaikki hyvin, oli paras päijännepurjehdukseni sekä fiiliskset ylhäällä kun lys 1-2 veneitä vielä samassa nipussa maalisuoralla.
Vielä kun ensivuonna MunjaSun ship laittaa sen perämoottorin paikkalleen ja potkurin veteen niin kaikki ovat luokkasääntöjen mukaisia kilpailussa.
-ipe
Tulokset:
http://online.paijannepurjehdus.fi/Tulo ... &v=99&l=73
Olihan siitä Espoo GP:stä varmaankin hyötyä. Paha mennä sanomaan kun siellä mentiin niin vauhdilla ettei paljon päätä ehtinyt pyöritellä.
Pämmin tulokset puuttuvat vielä netistä. Tulee varmaan sitten joskus,vaikka niistä ei paljon kerrottavaa jäänyt. Oisko ollut kovempi taso vai autoiko Panun 2h kestänyt puhelu mastotrimmistä?
http://online.paijannepurjehdus.fi/Tulo ... &v=99&l=73
Olihan siitä Espoo GP:stä varmaankin hyötyä. Paha mennä sanomaan kun siellä mentiin niin vauhdilla ettei paljon päätä ehtinyt pyöritellä.
Pämmin tulokset puuttuvat vielä netistä. Tulee varmaan sitten joskus,vaikka niistä ei paljon kerrottavaa jäänyt. Oisko ollut kovempi taso vai autoiko Panun 2h kestänyt puhelu mastotrimmistä?
Tervehdysipe wrote:...Oisko ollut kovempi taso vai autoiko Panun 2h kestänyt puhelu mastotrimmistä?
Onnea hienosta tuloksesta. On hauska huomata, että kun tekee asioita "oikein" (lue: vähemmän väärin), niin tulosta alkaa pikku hiljaa syntyä

Tuon maston trimmin vaikutusta ei ole syytä aliarvioida. Totuus kuitenkin on, että purjeilla sitä seilataan eikä mastolla. Masto on vain väline saada purjeet ylos ja niihin jotain muotoa (mitä neuloja onkaan tarkoittanut).
Mastoa siis trimmataan niin kauan, että purjeet näyttävät hyvältä eikä päin vastoin.
Ystävällisin veneily terveisin PR
Oli muuten tuo järvipurjehdus aika vekkulia hommaa, eipä siinä muuta voi sanoa 
Tosin ei se nyt ihan järvituulienkaan syytä ole jos aina ajetaan sinne missä ei tuule...
Ipen veneessä havaittiin muuten kovin tutulta tuntuva läppäri-sijoittelu, eli hyvin on Charlottan kiinnitystapaa vakoiltu.
Onko sulla ipe mitään havaintoa missä kohtaa mentiin teistä ohi, koska en muista millään nähneeni Pegasuksen uimatasoa vaikka jonkun verran yritin bongailla. Munja Sun Ship ohitettiin Judinsalon jälkeen, mutta muita FE:itä en kisan aikana nähnyt.

Tosin ei se nyt ihan järvituulienkaan syytä ole jos aina ajetaan sinne missä ei tuule...
Ipen veneessä havaittiin muuten kovin tutulta tuntuva läppäri-sijoittelu, eli hyvin on Charlottan kiinnitystapaa vakoiltu.
Onko sulla ipe mitään havaintoa missä kohtaa mentiin teistä ohi, koska en muista millään nähneeni Pegasuksen uimatasoa vaikka jonkun verran yritin bongailla. Munja Sun Ship ohitettiin Judinsalon jälkeen, mutta muita FE:itä en kisan aikana nähnyt.
Se oli varmaan Mumm30 se "toinen Henderson", tai sitten Deen pojat (okei, vanhat miehet) harrastivat jotain tosiovelaa peruuttelutaktiikkaaipe wrote:Ei kyllä daltonia meidän matkan aikana näkynyt. Ainakin kaksi kpl Hendersoneita meni juuri ennen judinsaloa meidän ohi, jos siitä voit jotain päätellä. Yön pimeinä tunteina Majestic ja banner 28 menivät ohi.

Väliaikojen perusteella kai ohitettiin teidät joskus Judinsalon jälkeen, eli pimeänä aikana kun fleetti taisi hajota siinä Judinsalon jälkeisellä selällä.
Jos väliaikapiste olisi ollut parikin tuntia Judinsaloa ennen, meillä olisi varmaan ollut huonompi purjehdittu aika kuin teillä

- harald
- Hallitus
- Posts: 11313
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Rankingtilanne päivitetty, nyt myös UKI ja päitsi mukana.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Paljastetaan että Ipe sai päitsiin hieman apua peräsimen varteen vaikkei sitä miehistölistassa missään näy. Ens vuodeks sitten 1 genoa tilaukseen ni kevyen kelin vauhdissa ei tarvi antaa turhaa tasoitusta.ipe wrote:Tulokset:
http://online.paijannepurjehdus.fi/Tulo ... &v=99&l=73
Olihan siitä Espoo GP:stä varmaankin hyötyä. Paha mennä sanomaan kun siellä mentiin niin vauhdilla ettei paljon päätä ehtinyt pyöritellä.
Pämmin tulokset puuttuvat vielä netistä. Tulee varmaan sitten joskus,vaikka niistä ei paljon kerrottavaa jäänyt. Oisko ollut kovempi taso vai autoiko Panun 2h kestänyt puhelu mastotrimmistä?
Terv. Nimetön neljäs pyörä