Hei,
Tuli hankittua fe-741 tässä keväällä. Veneessä vesivessa, ilman septiä. Nyt olisi säiliö asennettaava jotta saa veneen katsasastettua.
Mihinkä olette veneessänne tuon säiliön asettaneet?
Itse suunnittelin säiliötä veneen taka osaan. Tässä mietityttää vain letkun kohtuu pitkä veto säiliölle. Tulisi n. 4m mutkineen säiliöön matkaa.
Jussi
Eräss tuttava Max:illa oli pystymallinen septi itse vessassa 74x:ssä. En muista
oliko säiliö laipiossa, vai peräti veneen kyljessä jotenkin kiinni. Hienous siinä
oli se, että pohjassa oli vain kuulaventtiili, tyhjennys (siihen aikaan) mereen
hoitui painovoimalla eikä pumppua edes tarvinnut.
Tuollainen kohtuu korkea, kapea ja lituska tankki sopinee johonkin nurkkaan?
Meillä on heti pytyn takana punkan sisällä. Se on muovipussimallia. Poistoletku kannelle kulkee pytyn vierestä WC:n puolelta ylös. Tuuletusletku on viety keulaan, tulee ulos ankkurikaivon yläreunasta.
Meillä letkut (ja ehkä itse pussikin) ovat jonkin verran kaasua läpäiseviä. Poistoletku jotain valkopintaista. En suosittele, päästää hajua läpi hyttiin. Septipussin säilytyslootassa ei säilytetä mitään muuta kuin ajoankkuria. Sitä lootaa ei kannata hajun vuoksi availla turhaan ja pussin hajoamisen estämiseksikään siellä ei haluta säilyttää ainakaan mitään terävää
Asensin "hevosenkengän"muotoisen tankin wc-istuimen ympärille. Maritimin kataloogissa ainakin löytyy,hollantilaisten tekele.Etuna oli lyhyet letkut,aika helppo asennus. Ja mukana tuli näppärän tuntuinen kolmi- vai nelitieventtiili,mikä ohjaa jätelimet haluttuun suuntaan. Saa nähdä,miten toimii