Murheenkryyni
Murheenkryyni
Akseliosastolla taas. Nyt on kannakkeen laakeri vaihdatettu. JL-Marinen Jukka Laine kävi ja viimeisen päälle nopeaa ja taidokasta hommaa. Vähän liiankin, koska tuomio on tyly: akseli on syöpynyt, samoin potkuri. Ja tämähän tarkoittaa sitä, että molemmat kun vaihtaa, niin osat on 1000 ja työtä yksi päivä eli lienee luokkaa 1500 ekua. Ei paljon
Lohduttavaa on sentään se, että kyllä niillä pärjää tämän kesän hienosti. Mutta tieto lisää tuskaa.

-Erkka / Awasome
Syöpymät on siellä kannakkeen sisällä, eli pienen pieniä paloja murtunut irti. Kaksi syytä: sähkövuoto, no meillä ei ole maasähköä joten jos ei naapurin vene ole falskannut niin se ei ole syy. Toinen on sitten se, että tuo laakeri on ollut iät ja ajat hajalla ja akseli on pyörinyt todella kuumana, joka aiheuttaa samaa ajan kanssa. Toi on mun veikkaus, nyt kun on uusi laakeri niin akselihan pyörii jopa helposti. Kun olis tämänkin tiennyt, vaan nytpä tiedän ja toivottavasti muutama muukin. Kustannus ei ollut paha tuosta laakerin vaihdosta, ja osaava kaveri tekee sen itse.
-Erkka / Awasome
Akseli ulos, vanha laakeri pois, rasvaa väliin ja uusi tilalle. Akseli vielä perään ja siinä se. Asentajalta meni kaikkiaan tunti. Vanhan joutuu joskus sahaamaan rikki, mutta mitäs tuosta, roskiin se menee kuitenkin. Kai siihen on olemassa jotain virallisia työkalujakin, en ollut katsomassa asennusmiehen työtä.
-Erkka / Awasome
Re: Murheenkryyni
Tuossa on vain se huonompi puoli, että akselia ei saa vaihdettua, ellei joko peräsin tai moottori ole irti. Eli jos et nyt vaihda akselia, niin sulla on taas mukava kuopankaivuu edessä ensi vuonna?Awa wrote:Lohduttavaa on sentään se, että kyllä niillä pärjää tämän kesän hienosti. Mutta tieto lisää tuskaa.
Mulla tuo peräsinkuopan kaivaminen on ollut joka syksyinen perinne, paitsi että tänä vuonna irroitin sen sijaan moottorin

Olli Niemi