Vinkkejä kaivataan!

Moderators: Petri, harald

Piia
alokas

Vinkkejä kaivataan!

Post by Piia »

Näin tuoreena Finn Expressin omistaja kaipaisin vinkkejä muutamaan asiaan kokeneemmilta veneen omistajilta täältä loistavalta foorumilta!

Veneessämme on Garmin 152 gps, jonka ohjekirja oli veneen vanhalta omistajalta hävinnyt. Onko kenelläkään tietoa voiko ko gps:n ohjekirjaa ladata joltain sivustolta netistä vai onko vaan parempi kääntyä maahantuojan/jälleenmyyjän puoleen ja kysästä heiltä sitä? Toinen asia liittyy sprayhoodiin, joka kaipaisi kunnon peruspesua. Millä aineella sitä voi/kannattaa pestä? Voiko sen pestä ihan normaalilla juuriharjalla? Ilmeisesti se olisi pesun jäljiltä hyvä käsitellä homeenesto aineella. Onko näistä hyviä kokemuksia, mitä ainetta kannattaa käyttää? Olemme lähiaikoina alkamassa etsimään venekerho/venepaikkaa, mihin asioihin kiinnititte huomiota liittyessänne venekerhoon? Mitä muita asioita kerhosta on hyvä selvittää esim. maksujen lisäksi?

Kiitos jo etukäteen kaikista vastauksista :)
Piia

SY Esmeralda
Petri
FE-junkie

Re: Vinkkejä kaivataan!

Post by Petri »

Piia wrote: Veneessämme on Garmin 152 gps, jonka ohjekirja oli veneen vanhalta omistajalta hävinnyt. Onko kenelläkään tietoa voiko ko gps:n ohjekirjaa ladata joltain sivustolta netistä vai onko vaan parempi kääntyä maahantuojan/jälleenmyyjän puoleen ja kysästä heiltä sitä?
Internet on ihmeellinen asia
http://www.garmin.com/manuals/GPS152_OwnersManual.pdf
Olli
hyperaktiivi

Post by Olli »

Tuosta löytynee iltalukemista:

http://www.garmin.com/manuals/GPS152_OwnersManual.pdf

Pursiseuroista on forumissa ollut juttua aiemmin, kaikki tietysti kehuvat omaansa. Mm. Lauttasaaresta löytyy hyviä seuroja hyvien kulkuyhteyksien varrelta 8)

http://www.fe83.org/forum/viewtopic.php ... pursiseura
Olli
hyperaktiivi

Post by Olli »

Kolme minuuttia myöhästyin, alan tulla vanhaksi :?
Petri
FE-junkie

Post by Petri »

Olli wrote:Kolme minuuttia myöhästyin, alan tulla vanhaksi :?
Owned 8)

Totuuden vuoksi mainittakoon, että hoidin homman vielä maksimisluibailulla eli nakitin chacha.comin "ammattigooglettajat" asialle ja eipä tarvinnut kuin copypastettaa tulos foorumille. Nopeammin olisi kyllä löytänyt itse, mutta se fiilis että voi vain olla Del Monte-mies ja sanoa "Kyllä" ..priceless :)
Olli
hyperaktiivi

Post by Olli »

Petri wrote:Nopeammin olisi kyllä löytänyt itse, mutta se fiilis että voi vain olla Del Monte-mies ja sanoa "Kyllä" ..priceless :)
Kovin pienestä joutuu näköjään nettipurjehtija kicksinsä repimään näin talvikaudella :lol:
Hannu
alokas

Re: Vinkkejä kaivataan!

Post by Hannu »

Konkareilla löytyy varmaan hyviä vinkkejä sprayhoodin ym. kankaiden puhdistukseen. Itse päädyin juuriharjaan sprayhoodin osalta (säilyy muoviosat ehjinä) ja pesukoneeseen pienemmät kankaat. Aineina Bilteman venekuomun pesuaine (ei peskoneeseen) ja samaisen firman kylläste. Ensi syksynä sitten on viisaampi...tai sitten ei.
Erkka
luti

Post by Erkka »

Mulla on ollu käytössä StarBriten pesu- ja kyllästysaine, jotka toimii muilta osin, mutta linnun #¤%keleet paskoo edelleen päälle ja se ei lähde oikein millään. Vai olisko tähän kuuminta vinkkiä, mulla on myös tuulisuojat tukevassa siinä itsessään.
-Erkka / Awasome
Post Reply