Ensiksi 74 ja 741 on sama vene/runko/riki mutta 741:ssä on uusittu kansi (kulmikkaampi),joka lienee seurausta 74:n aikanaan saamasta kritiikistä kannen osalta. Itse veneestä voitaneen todeta sen olleen aikanaan hyvinkin edistyksellinen jos verrataan sitä vaikka tämän päivän veneisiin, melkeinpä jollaa muistuttava runkomuoto (vedenalainen) takaa hyvän suorituskyvyn ja 74:n onkin hieman "ärtsyn" veneen maineessa. Sisältä 74:n on luokkaa isomman oloinen, erillinen peräkajuutta, ovellinen wc ja u- mallinen salonki kohtuullisella korkeudella ei juurikaan ole kuulunut tuon kokoluokan veneisiin. Tässä vielä tältä saitilta poimittu linkki josta 74:n tulee tutuksi.
http://ladyday.foobar.fi/
Sitten siihen eroon 83:n kanssa voin vain todeta sen olevan totaalisesti eri vene, enkä halua sen enempää sitä tässä analysoida, vaan kehotan lukemaan tän saitin kaikki jutut ja linkit niin pääset hyvin jyvälle mikä "vekotin" se oikein on. Se että 83:n on vaikeasti ostettavissa on ainakin mun mielestä hieno juttu, se kertonee veneestä ainakin sen että se on hyvä ostos ja omistajat yleensä siitä tykkäävät ja sellaselle kuka haluaa myydä se tarkoittanee kohtuullisen helppoa myymistä. Eli jos olisin ostamassa venettä, 83:n olisi varmuudella kokoluokassaan yksi parhaita (myös taloudellisesti) ostoksia tässä massa.
PS. Hyvää kannattaa odottaa, maltti on valttia ja kun oikea tulee
vastaan ÄLÄ EPÄRÖI, nopeat syövät hitaat.
Terv. vuodesta -84 FE-83:sta kipparoinut