Teippauksista

FE-vene ja yhdistys / FE-båten och föreningen

Moderators: Petri, harald

Jenni
alokas

Teippauksista

Post by Jenni »

Arvoisat Feneilijätoverit!

Ensimmäinen kesä FE:n kanssa (ja omalla kohdallani purjeveneessä ylipäätään) alkaa pikapuoliin olla ohi. En juuri ymmärrä teknisistä asioista, moottorit ja hilavitkuttimet eivät kiinnosta, joten jääköön ne siis miehelle.

Asia, jolle minäkin voisin ehkä jotain, ovat veneen teippaukset. Veneemme on vuosimallia -84, ja teippaukset sen mukaiset: osin poisrevityt, osittain toisenlaisilla paikkaillut. Haluaisin tilalle alkuperäisenlaiset, en mitään omia viritelmiä. Ja koko kesän muita veneitä tiirailtuani, Porkkalassa samanlaisiin teippauksiin törmäsinkin (olivat muuten aika mageet!). Joten otin kuvia malliksi.

Tiedän, että ensimmäinen murheeni on saada vanhat teipit ja liimat pois, ja että tämä ei olekaan ihan pieni murhe. Kyllä kyllä, olen lukenut aiemmat kirjoituksenne aiheesta. Kunhan pääsen sinne saakka, seuraava kysymys olisi itse teipit: joku kirjoitti aiemmin, että Tattarisuolla oli joskus ollut joku teippifirma, joka jolla oli mallit FE:n eri vuosimallien teippauksiin. Tällainen firma olisi minulle dream come true! Onko kenelläkään tietoa joko tästä tai jostain muusta vastaavasta. Mistä saan teipit mallia -84???

Ja otan enemmän kuin mielelläni vastaan myös muita vinkkejä, neuvoja ja ohjeita aiheeseen liittyen...

**Jenni
FE-Sillanpää
luti

kylkiviivaa

Post by FE-Sillanpää »

Nostinpa tämän vanhan kysymyksen esiin, kun kävin eilen rekisteritarroja teettämssä Teipparissa Helsingissä ( http://teippari.net ). Siellä oli pöydällä FE83 valokuvat ja kylkitarrat tulossa tekeille.
Jenni
alokas

Kylkiteipit Teipparista

Post by Jenni »

Hyvin bongattu! Vanha aihe, mutta näin kauan on kestänyt, että teipit ovat valmistumassa, tosiaan siellä Teipparissa;). Ajattelinkin mainostaa täällä sitten, kun teipit ovat kyljissä (toivottavasti menestyksellä), että mallit löytyvät teippari.netistä.

**Jenni
asalovuo
Hallitus

Post by asalovuo »

Moi,
Tämän keskustelun tuloksena lähdin selvittelemään hintaa teippausten uusimiselle.
Löytyisikö ko. veneestä kuvia teippien asennuksen jälkeen?
Antti
S/y Merelli
FIN 2545
Erkka
luti

Post by Erkka »

Vähän sivuaa aihetta: mä kyselin aikanaan hintaa teipeille. Hinta oli suunnilleen niin, että 50% teipit, 50% asennus. Säästin asennuksen osan ja teippasin ite, ei oo kovin monimutkanen homma.
-Erkka / Awasome
Post Reply