Tervehdysharald wrote:FE-regatta purjehdittiin enemmän kuin reippaissa olosuhteissa.
Joo tuulta kyllä riitti ja pahuksen puskainenkin se oli. Hienoa, että näin moni (jonka selkäranka ei ole Etolasta) oli saapunut veneineen lähtölinjalle.
Fe-regatasta tuli eräänlainen Demolition Derby. Kalustetta hajosi enemmän, kuin koko kesän kapinoissa yhteensä. Pitäisiköhän veneitä prässätä hieman useammin, niin epäkelvot varusteet vaihtuisivat ihan itsestään parempiinharald wrote: Vaikka toimikunnalla oli mahdollisuus ajattaa kolmeakin ratalähtöä, nähtiin olosuhteiden johdosta parhaaksi ajaa vain ratakilpailu ja saaristokilpailu. Näitäkään ei saatu ajettua ilman vahinkoja, charlottasta spinnun skuuttikulma irti, hennulin spinnuun reikä, olgan spinnun rikki, annelin ST-fokan kisko poikki, Nereidan ison toppivahvikkeesta tuli falli läpi-irti .. jne jne Vahingoista huolimatta
suurin osa veneistä ajoivat molemmat radat kunnialla läpi. Charlottan telemetria kertoi että puuskat olivat yli 30 solmua.

Kyllä kisan helmein juttu oli S/Y Helmen hieno panos. Tuloksen arvoa nostaa se että Kalevin porukka ajoi vielä alkuperäisin veistämöpurjein, joilla on ikää enemmän kuin laki salliiharald wrote: Koivusaaressa saunottiin, syötiin ja ojennettiin palkintoja yhdelle jos toisellekin. Ykköspytty meni totuttuun tapaan charlotalle ja kaikki lähteneet saivat ison tulitikun spriikeitintä varten (sytkäri). Toinen oli Hennuli ja kolmas Lisbeth. s/y Helmi ja Kalevi Härköselle luovutettiin tulokaspalkintona laukku.

Ei järjestelyissä ollut mitään huomauttamista. Lähdöt olivat selkeät ja rata hienosti merkitty. Ensi vuonna uudelleen???harald wrote: Kiitämme NJK:nia loistavista järjestelyistä ja osallistujia ettei mennyt niin sanotusti pupu pöksyyn.
Olosuhteille emme voi mitään. Kivaahan tuon radan ajaminen olisi ollut, mutta hyvä maku kokonaisuudessaan jäi kisasta suuhun.harald wrote: Harmi ettei olosuhteisiin vedoten saatu ajettua suunnitelmalliset neljä starttia. Vaikka tuuli koveni toiseen starttiin, oli fleetti jo oppinut paremmin ja oli silminnähtävästi tiukemmin kasassa. Ensimmäisessä startissa oli signaalinen kuuleminen niin vaikeaa että "vanhakin" yllättyi starttipaukun soidessa mutta toisessa vaikeudet veneen hallitsemisessa olivat jo tutumpia. Moni otti reivin toiseen lähtöön, ja silloinkin luoviminen oli vaikeaa.