
Ranking 4: FE-regatta 9.9
Jep, paljastankin Olgan salaisen aseen: 5 miestä miehistössä!harald wrote:Kelejä luvattu huomiseksi:
http://www.veneily.fi/fi/saatiedot/?area=pohjoisitameri
10m/s pohjoisluoteesta, tyyntyy 8m/s:iin. Onneksi ei olla tuolla ulkona vaan
pysytään saariston suojassaPuuskaista ja kääntyilevää saattaa olla,
se tekee tästä mielenkiintoista.
Tosin ei taida silti ihan genuaa kantaa...sen verran ollaan atleettisia, tai ainakin melkein kaikki ovat.
Moottorin kannalta tuli vähän outoja uutisia, kun kävin heittämässä kamaa pois veneestä (kevennystä kevennystä

Duetto sairauslomalla
Joo, jotain outoa on vaihteessa/vannasputkessa/moottorissaharald wrote:Mikä kajahti, voiko auttaa? Purjehtimaanhan olet tulossa

Moottori päästelee mustaa katkua ja outoja ääniä.
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Anodi sukellettiin pois jo aiemmin, vaan eipä siitä syyllistä saatu.
Täytynee etsiä käsiin joku Yanmar-oraakkeli.

Ystävällisesti Mää
- harald
- Hallitus
- Posts: 11406
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
FE-regatta purjehdittiin enemmän kuin reippaissa olosuhteissa. Länsirannikon
myrskyvaroitus tuntui miessaaren selälläkin ja toimikunnalla oli vaikeuksia saada
poijuja pysymään paikoillaan. Vastatuulimerkki tuli ennen ensimmäistä starttia
purjehtien lähtöviivan yli ja toimikunnan oli korjattava starttiviivan poijua
veneitten saapuessa maaliin ensimmäisessä ratakilpailussa.
Vaikka toimikunnalla oli mahdollisuus ajattaa kolmeakin ratalähtöä, nähtiin
olosuhteiden johdosta parhaaksi ajaa vain ratakilpailu ja saaristokilpailu. Näitä-
kään ei saatu ajettua ilman vahinkoja, charlottasta spinnun skuuttikulma irti,
hennulin spinnuun reikä, olgan spinnun rikki, annelin ST-fokan kisko poikki,
Nereidan ison toppivahvikkeesta tuli falli läpi-irti .. jne jne Vahingoista huolimatta
suurin osa veneistä ajoivat molemmat radat kunnialla läpi. Charlottan telemetria
kertoi että puuskat olivat yli 30 solmua.
Koivusaaressa saunottiin, syötiin ja ojennettiin palkintoja yhdelle jos toisellekin.
Ykköspytty meni totuttuun tapaan charlotalle ja kaikki lähteneet saivat ison
tulitikun spriikeitintä varten (sytkäri). Toinen oli Hennuli ja kolmas Lisbeth.
s/y Helmi ja Kalevi Härköselle luovutettiin tulokaspalkintona laukku.
Kiitämme NJK:nia loistavista järjestelyistä ja osallistujia ettei mennyt niin
sanotusti pupu pöksyyn. Ei lähteneillä oli hyvät perusteet olla tulematta, joten
vain kahdeksan veneen tuleminen oli kuitenkin iloinen asia! Aivan ei päästy
viime vuoden 13 veneen ennätykseen, nähtävästi samanaikainen HenriLloyd-
kilpailu verotti hiukan osallistujia.
Harmi ettei olosuhteisiin vedoten saatu ajettua suunnitelmalliset neljä starttia.
Vaikka tuuli koveni toiseen starttiin, oli fleetti jo oppinut paremmin ja oli
silminnähtävästi tiukemmin kasassa. Ensimmäisessä startissa oli signaalinen
kuuleminen niin vaikeaa että "vanhakin" yllättyi starttipaukun soidessa mutta
toisessa vaikeudet veneen hallitsemisessa olivat jo tutumpia. Moni otti reivin
toiseen lähtöön, ja silloinkin luoviminen oli vaikeaa.
Tulokset:
http://www.fe83.org/race/regattas/feregatta06/results/
Tuulilokia Harmajalta:
Helsinki Harmaja 09.09. klo 11:00 11.6 °C luoteesta 12.0 m/s
Helsinki Harmaja 09.09. klo 12:00 11.9 °C luoteesta 13.0 m/s
Helsinki Harmaja 09.09. klo 13:00 12.2 °C luoteesta 12.0 m/s
myrskyvaroitus tuntui miessaaren selälläkin ja toimikunnalla oli vaikeuksia saada
poijuja pysymään paikoillaan. Vastatuulimerkki tuli ennen ensimmäistä starttia
purjehtien lähtöviivan yli ja toimikunnan oli korjattava starttiviivan poijua
veneitten saapuessa maaliin ensimmäisessä ratakilpailussa.
Vaikka toimikunnalla oli mahdollisuus ajattaa kolmeakin ratalähtöä, nähtiin
olosuhteiden johdosta parhaaksi ajaa vain ratakilpailu ja saaristokilpailu. Näitä-
kään ei saatu ajettua ilman vahinkoja, charlottasta spinnun skuuttikulma irti,
hennulin spinnuun reikä, olgan spinnun rikki, annelin ST-fokan kisko poikki,
Nereidan ison toppivahvikkeesta tuli falli läpi-irti .. jne jne Vahingoista huolimatta
suurin osa veneistä ajoivat molemmat radat kunnialla läpi. Charlottan telemetria
kertoi että puuskat olivat yli 30 solmua.
Koivusaaressa saunottiin, syötiin ja ojennettiin palkintoja yhdelle jos toisellekin.
Ykköspytty meni totuttuun tapaan charlotalle ja kaikki lähteneet saivat ison
tulitikun spriikeitintä varten (sytkäri). Toinen oli Hennuli ja kolmas Lisbeth.
s/y Helmi ja Kalevi Härköselle luovutettiin tulokaspalkintona laukku.
Kiitämme NJK:nia loistavista järjestelyistä ja osallistujia ettei mennyt niin
sanotusti pupu pöksyyn. Ei lähteneillä oli hyvät perusteet olla tulematta, joten
vain kahdeksan veneen tuleminen oli kuitenkin iloinen asia! Aivan ei päästy
viime vuoden 13 veneen ennätykseen, nähtävästi samanaikainen HenriLloyd-
kilpailu verotti hiukan osallistujia.
Harmi ettei olosuhteisiin vedoten saatu ajettua suunnitelmalliset neljä starttia.
Vaikka tuuli koveni toiseen starttiin, oli fleetti jo oppinut paremmin ja oli
silminnähtävästi tiukemmin kasassa. Ensimmäisessä startissa oli signaalinen
kuuleminen niin vaikeaa että "vanhakin" yllättyi starttipaukun soidessa mutta
toisessa vaikeudet veneen hallitsemisessa olivat jo tutumpia. Moni otti reivin
toiseen lähtöön, ja silloinkin luoviminen oli vaikeaa.
Tulokset:
http://www.fe83.org/race/regattas/feregatta06/results/
Tuulilokia Harmajalta:
Helsinki Harmaja 09.09. klo 11:00 11.6 °C luoteesta 12.0 m/s
Helsinki Harmaja 09.09. klo 12:00 11.9 °C luoteesta 13.0 m/s
Helsinki Harmaja 09.09. klo 13:00 12.2 °C luoteesta 12.0 m/s
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Ei se sitten lopulta flunssakaan haitannut, pakko oli kokeilla lähteä. Espoonlahdella päästettiin reivatulla isolla reilua 7 solmua, jotenkin tuntuu että 12 m/ s ei riitä. No, reiviköysi hajalle, ison nostimen lukko hajalle, ja sitten kun luovutettiin ja käännettiin keula kotia kohti, meni jotain rikki akselin laakeroinnissa. Karmea vinkuna ja jengat pois koneesta. Vapaalla otti kiekkaa, mutta vaihde silmässä ei. Tylsä juttu. Avattiin rullan nurkka ja nilkutettiin kotiin. Kaiken kaikkiaan kokonaisvaltanen paska olo.
-Erkka / Awasome
- harald
- Hallitus
- Posts: 11406
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Huomatkaa että kaikki galleriatunnuksen omaavat voivat laittaa kuvia FE-regatan
albumiin:
http://www.fe83.org/gallery/view_album. ... e=album236
Laittakaa mielellään siihen, autan ©-merkin kirjoittamisessa että voitte laittaa
oman nimenne eteen (copy-paste toimii).
albumiin:
http://www.fe83.org/gallery/view_album. ... e=album236
Laittakaa mielellään siihen, autan ©-merkin kirjoittamisessa että voitte laittaa
oman nimenne eteen (copy-paste toimii).
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Awan kohtalontoveri
Juuri samanlainen kuin minulla, huomenna toimii taas, kunnes tulee kuormaa/lämpenee. Löytyykö joltain tietoa, mikä mahtaa olla.Awa wrote:käännettiin keula kotia kohti, meni jotain rikki akselin laakeroinnissa. Karmea vinkuna ja jengat pois koneesta. Vapaalla otti kiekkaa, mutta vaihde silmässä ei. Tylsä juttu.
Villi arvaus on vannasputken laakerointi tahi kytkin.
Joka tapauksessa tylsä juttu

Hyvä kun oli kuitenkin riittävästi feneilijöitä kilvassa. Ensi vuonna tulen riistämään jumbo-sijan siltä kuka sen nyt sitten saikaan

Ystävällisesti Mää
Mulle vaihdettiin laatikko ja kytkin muutama vuosi sitten, eli etsin kyllä syyllistä laakerista tai stefoista. Ehkä kuitenkin laakeri, meillä on sekin uusi ja kuulemma kaipaa reilusti öljyä. Voi olla, että letku on tukossa tai siellä on ilmalukko, mene ja tiedä. Onneksi kausi on melko lopussa, taitaa Awa nousta ensi viikonloppuna sydänfilmiä ja röntgeniä varten. Mutta tosiaan, hyvä että oli kuitenkin sentään se 8 venettä, kyllä v
tutti kun ei päästy.

-Erkka / Awasome
Re: Awan kohtalontoveri
Jeesjees, ihan kiva kisa, vaikka spinnun hajotus hajottaakin. Lisäksi otetaan vastaan ehdotuksia siitä, miten FE:n käsijarru otetaan pois päältä.
Jos vertaa viime vuoteen, niin meno on varsin takkuista, ainoa suora ero joka tulee mieleen on vanttien asemointi ts. nyt meillä on vantit "väärin päin" yleiseen konsensukseen nähden. Voisiko tällainen asia vaikuttaa rikin ominaisuuksiin merkittävästi?
Lisäksi peräsimestäkin alkoi kuulua outoa ininää...saas nähdä mitä on nyt mennyt rikki, vaiko huutavatko vain tiivisteet hoosiannaa.
Uuden spinnun hommaaminen vakuutuksen omavastuulla kiinnostaa, mutta toimiiko vakuutus tosiaankin siten? On siinä kuitenkin iso ero maksaako tonnin vaiko parisataa uudesta purjeesta.
Jos vertaa viime vuoteen, niin meno on varsin takkuista, ainoa suora ero joka tulee mieleen on vanttien asemointi ts. nyt meillä on vantit "väärin päin" yleiseen konsensukseen nähden. Voisiko tällainen asia vaikuttaa rikin ominaisuuksiin merkittävästi?
Lisäksi peräsimestäkin alkoi kuulua outoa ininää...saas nähdä mitä on nyt mennyt rikki, vaiko huutavatko vain tiivisteet hoosiannaa.
Uuden spinnun hommaaminen vakuutuksen omavastuulla kiinnostaa, mutta toimiiko vakuutus tosiaankin siten? On siinä kuitenkin iso ero maksaako tonnin vaiko parisataa uudesta purjeesta.
Ja koska jotain taidan tietää venevakuutuksesta, niin vähän firmasta riippuen löytyy myrskypykälä, joka kuuluu suurinpiirtein näin: kulussa olleen veneen vahingot korvataan, jos se joutuu keliin, jota veneen koko ja ominaisuudet huomioon ottaen on pidettävä myrskynä. Ja yleensä on myös pykälä kisoja varten, eli lisäomavastuu virallisessa kilpailussa tai sen harjoituksessa sattuneissa purje- ja takilavaurioissa. Tapiolassa se on 25% vahingosta. Missä partiolaiset on vakuutettu? Jos Tapiolassa nin avitan kyllä.
-Erkka / Awasome