Westhouse Cup 23.8.06

Moderators: Petri, harald

Post Reply
Petri
FE-junkie
Posts: 3949
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Westhouse Cup 23.8.06

Post by Petri »

Kun olin mukana vain hengaajana, niin jätettäköön tarkemmat analyysit väliin.
Tulokset ovat tulleet:
http://www.kilpapurjehtijat.com/ilmoitt ... results=34

Inside-juttuna todettakoon, että se punainen spinnu ei ollutkaan Prisca :)
Luultavasti kyseessä oli X-79 Jael, mutta korostan, että jos kyseessä olisi ollut Prisca, eroa olisi ollut juuri riittävästi meidän eduksemme.

Panukin jaksoi maaliin asti vaikka pahalta näytti tuulen hiipuessa.
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11407
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Lautakunta näköjään otti Annelin maaliin vaikka olivatkin 50s yliajalla, kiitos
Annelin puolesta sanoisin, ne ovat sen ansainneet kyllä.

Tuossa kelissä fokkaveneet kyllä selvästi hyötyvät siitä että eivät yksin-
kertaisesta voi lähteä väärillä purjeilla. Me lähdimme heavy ykkösellä kun
kerran tuultakin oli sen 14-16knotsia vartti ennen starttia. Tyypillisesti
startin jälkeen tyyntyi ja tullessamme käärmesaarten kohdalle oli enää
8knotsia. Kyllä tuolla heavy ykkösellä kituu kun etuliikki ei elä ollenkaan,
eikä voimaa ole. Seli seli meitä oli seli seli viisi ihmistä seli seli veneessä
seli seli vielä, tämäkin tuntui.

Ajoimme sitten Melkin e-kärjen kohdalla paljain päin hetken kun vaihdoimme
light-medium ykköseen. Näin jälkeenpäin olisi kannattanut lähteä tuolla
mustalla light-mediumilla kun kerran veneessä oli lihaa riittävästi kerrankin.

Lautakunta lähetti meidät ykkösradalle, kukaan ei näköjään arvannut
tyyntymistä. Tuo ykkösrata on varmaan ihan kiva kun tuulee kunnolla mutta
nyt ei saatu aikaiseksi kuin muutama hassu venda, vino spinnulenssi,
spinnustrekki, pieni kryssin tapainen sekä kevyt lenssi maaliin. Kyllä
tuo kolmosrata on siitä hauskempi että siinä on yleensä kolmekin
spinnun nostoa ja laskua sekä vähän sitä sun tätä tuulikulmia nopemmassa
tahdissa.

Track:
http://www.fe83.org/gallery/view_photo. ... house_8_06

Image

Ei tuo nyt niin ihan huonolta tuntunut, mutta kaikki muut ajoivat höjdiä
paremmin. Hassua että litteämmällä purjeella ei saa höjdiä. Tämä varmaan
siksi että "speed on king" ja vauhti vasta tuo sen höjdin

No, kuudes on ihan ok sijoitus tuolla suorituksella.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Guest

Post by Guest »

Morjens,

Annelilla taisi jäädä 29 minuuttia ja 10 s aikaa tulla maaliin... Ensimmäisen veneen pitää tulla maaliin klo 21.30 mennessä ja jos näin tapahtuu, niin veneet jotka tulevat klo 22.00 mennessä ovat tulleet maaliin.

--
Valtteri, Prisca
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11407
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Ah, kiitos tuosta selvennyksestä, ja lämpimät onnittelut voitosta, teillä
alkaa kunto olla kohdallaan viikonlopun skaboja ajatellen :)
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11407
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Pistin Hakolalle muuten viestiä että orderit pitää päivittää kun rysäkarin
kaakkoispuolella olevaa jääpoiju on korvattu viitalla. KoPuhan on korjannut
tämän omissa tiistisordereissaan mutta tämä taisi olla ensimmäinen kerta
tällä kaudella kun westhouse ajaa tuon ykkösradan?
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Guest

Post by Guest »

Kiitoksia. Saas nähdä mitä käy viikonloppuna, toikkarointi 24 veneen fliitissä ei ihan vastaa keskiverto keskiviikkokisaa ;)

Btw, täällä taitaa olla parhaat keskiviikokisojen jälkipelit, hauskaa luettavaa.

--
Valtteri
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11407
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Anonymous wrote: Btw, täällä taitaa olla parhaat keskiviikokisojen jälkipelit, hauskaa luettavaa.
Niinpä, kun enää ei tavata laiturilla tai tulostaulun ääressä niin on jotain
pakko keksiä jotta pidetään jälkipelikulttuuri elossa. Tai no joo, ollaanhan
me periaatteessa tulostaulun ääressä keskustelemassa kisasta kun kerran
tulostaulukin on netissä, ei mitään uutta oikeastaan :)
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Panu
hyperaktiivi
Posts: 2300
Joined: Tue Apr 06, 2004 21:33 pm
Location: Espoo

Post by Panu »

harald wrote:Lautakunta näköjään otti Annelin maaliin vaikka olivatkin 50s yliajalla, kiitos
Annelin puolesta sanoisin, ne ovat sen ansainneet kyllä.

Tervehdys

Kyllä koville otti tulla pimeällä tyyntyvässä illassa maaliin. Huumori tosin ei veneestä loppunut vaan täysi henki oli päällä ihan loppuun asti :D. Pikkasen epäilin, että jaksaako lautakunta odottaa meitä maaliin. Ehkäpä he potivat "moraalista krapulaa" rata valinnastaan...?
harald wrote: Tuossa kelissä fokkaveneet kyllä selvästi hyötyvät siitä että eivät yksinkertaisesta voi lähteä väärillä purjeilla. Me lähdimme heavy ykkösellä kun kerran tuultakin oli sen 14-16knotsia vartti ennen starttia. Tyypillisesti startin jälkeen tyyntyi ja tullessamme käärmesaarten kohdalle oli enää 8knotsia. Kyllä tuolla heavy ykkösellä kituu kun etuliikki ei elä ollenkaan, eikä voimaa ole. Seli seli meitä oli seli seli viisi ihmistä seli seli veneessä seli seli vielä, tämäkin tuntui.
Meillä oli ehkä vielä heikompi purjevalinta, eli 25v vanha G3:nen. Kivasti se veti alun kovemmissa tuulissa, jolloin Charlottakaan ei päässyt ihan katoamaan tuntumasta. Heti kun tuuli antoi myöden alkoivat muut veneet kadota näköpiiristä.
harald wrote: Ajoimme sitten Melkin e-kärjen kohdalla paljain päin hetken kun vaihdoimme light-medium ykköseen. Näin jälkeenpäin olisi kannattanut lähteä tuolla mustalla light-mediumilla kun kerran veneessä oli lihaa riittävästi kerrankin.
Meillä G3:sen valinta oli viime hetken jänistämisen seurausta. Ajattelin, että kun miehistössä on vain yksi vakijäsen ja sekin pinnassa, niin G3:lla ovat manööverit selvästi helpompia. Hieman valintaan vaikutti myös Olgan poissaolo, jolloin lähtökohtana oli enemmänkin tuollainen puoliurheilullinen purjehtusilta miehistön kolulutus tarkoituksessa. Itse vaihdoimme G1:seen Lauttasaaren lounaiskärjen merkin kierron jälkeen. Hetken oli elätellyt ajatusta, että pääsisi myötäisille vaihtamaan keulapurjetta, mutta tuo aikainen tuulen hyytyminen aikaisti päätöstä.
harald wrote: Lautakunta lähetti meidät ykkösradalle, kukaan ei näköjään arvannut tyyntymistä. Tuo ykkösrata on varmaan ihan kiva kun tuulee kunnolla mutta nyt ei saatu aikaiseksi kuin muutama hassu venda, vino spinnulenssi, spinnustrekki, pieni kryssin tapainen sekä kevyt lenssi maaliin. Kyllä tuo kolmosrata on siitä hauskempi että siinä on yleensä kolmekin spinnun nostoa ja laskua sekä vähän sitä sun tätä tuulikulmia nopemmassa tahdissa.
Itse ihmettelin tuota rata valintaa. Hyvin oli tiedossa, että säätieto ennusti illaksi tyyntyvää. Ehkä tyyntyminen oli arveltua voimakkaampaa ja tuli vielä ennakoitua aikaisemmin. Mene ja tiedä.
harald wrote: Ei tuo nyt niin ihan huonolta tuntunut, mutta kaikki muut ajoivat höjdiä paremmin. Hassua että litteämmällä purjeella ei saa höjdiä. Tämä varmaan siksi että "speed on king" ja vauhti vasta tuo sen höjdin

No, kuudes on ihan ok sijoitus tuolla suorituksella.
"Line Horror" paukku (viimeinen maaliintulija) tuli meidän osalle sitten ensimmäistä kertaa :roll: .
Ystävällisin veneily terveisin PR
Petri
FE-junkie
Posts: 3949
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Panu wrote: Itse ihmettelin tuota rata valintaa. Hyvin oli tiedossa, että säätieto ennusti illaksi tyyntyvää. Ehkä tyyntyminen oli arveltua voimakkaampaa ja tuli vielä ennakoitua aikaisemmin. Mene ja tiedä.
Voin luvata, että kun 6.9 Olgan porukka on lähettämässä kisaa niin rata tulee olemaan lyhyehkö :)

Ja sitäpaitsi on teille ihan oikein, että jouduitte lillumaan maalisuoralla, koska sitä samaahan me tehtiin aikaisemmassa kisassa.
"Line Horror" paukku (viimeinen maaliintulija) tuli meidän osalle sitten ensimmäistä kertaa :roll: .
Paukku kuin paukku, on muotoseikkoja onko se voittajan vai viimeisen ;)
Petri
FE-junkie
Posts: 3949
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

harald wrote:Pistin Hakolalle muuten viestiä että orderit pitää päivittää kun rysäkarin
kaakkoispuolella olevaa jääpoiju on korvattu viitalla. KoPuhan on korjannut
tämän omissa tiistisordereissaan mutta tämä taisi olla ensimmäinen kerta
tällä kaudella kun westhouse ajaa tuon ykkösradan?
On sitä ajettu jo parikin kertaa, me ollaan aina menty letkan mukana välittämättä merkeistä sen tarkemmin ja niin on näemmä tehnyt sitten koko muukin fleetti.
Post Reply