Svensk FE-83 seglare
Svensk FE-83 seglare
Läste i tidningen Segling att det i Finland finns en "förening" med Finn Express -83 seglare. Skickar detta meddelande för att upplysa om att jag och min familj äger och seglar en Finn Express -83 sedan 1986. Båten är från 1982 och har segelnummer S 150. Jag bor i Norrköping i Sverige och har båten i S:t Anna skärgård. Jag återkommer med mer information framöver om mina erfarenheter med denna förträffliga segelbåt.
- harald
- Hallitus
- Vene: Charlotta
Vi kan väl egentligen inte tala om en förening ännu i ordet riktiga bemärkelse utan det här är väl
mest en fråga om en klubb eller nåt i den stilen. Men välkommen ändå! Jag kan åtminstone bistå
med översättning om det är nåt du undrar över. Såvida inte finskan din är fungerande?
Du råkar inte veta vad båtens serienummer är? Det lär ska stå på en plakett över motorutrymmet,
under stickkojens på motorutrymmets styrbords-sida eller så på motor-utrymmets vägg under
durkskivan i stuvtrymmet på babords sida.
Vi väntar med spänning på dina rapporter om hur bra båten passar i era vatten. Har diu tänkt
dig ut till Gotland med båten?
PS. Om du registrerar dig på forumet kan du ändra språket till svenska.
mest en fråga om en klubb eller nåt i den stilen. Men välkommen ändå! Jag kan åtminstone bistå
med översättning om det är nåt du undrar över. Såvida inte finskan din är fungerande?

Du råkar inte veta vad båtens serienummer är? Det lär ska stå på en plakett över motorutrymmet,
under stickkojens på motorutrymmets styrbords-sida eller så på motor-utrymmets vägg under
durkskivan i stuvtrymmet på babords sida.
Vi väntar med spänning på dina rapporter om hur bra båten passar i era vatten. Har diu tänkt
dig ut till Gotland med båten?
PS. Om du registrerar dig på forumet kan du ändra språket till svenska.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020