Hej ! Jag heter s/y MEJ och är en 8,3 m lång och 2,8 m bred FinnExpress 83 segelbåt som trivs i skärgården. Min ägare har skött och polerat mig väl så jag är i gott skick. Nu tänker han sälja mig och söker därför en ny kapten / ägare som ger den ömhet och omvårdnad jag vant mig vid.
Min segelgarderob har något för alla väder, förutom storsegel och genua innehåller garderoben;
- självskotande fock som gör kryssbenet till en ren njutning, t.o.m i trånga sund.
- stormfocken tar jag på mig i friskare vindförhållanden.
- spinnakern använder jag under varma sommardagar då jag i rasande fart surfar i medvind.
Självklart har jag även en motor (7,5 hk Yanmar diesel inombordsmotor (med splitternya stefa-tätningar)) men jag använder hellre segel eftersom jag är en segelbåt. Jag önskar att jag även i fortsättningen kunde tjäna en kapten, som är en sann seglingsentusiast.
Förutom goda seglingsegenskaper har jag även andra fördelar, såsom stora och funktionella inneutrymmen med 5 bäddplatser. Jag har pentry med spritkök, sötvattenkran, diskho samt WC-utrymme med kemisk toalett mm. Min tilläggsutrustning innefattar bl.a Wallas-värmare, ekolod och logg.
Eftersom jag är minderårig (jag är tillverkad 1981) kan jag inte träffa dig allena, utan endast tillsammans med min kapten, så det är bäst att du först kontaktar honom per telefon 040-50 555 85. Med honom kan du diskutera eventuella frågor gällande försäljningen av MEJ.
Glada och givande seglatser och skärgårdsupplevelser önskar
s/y MEJ
telefon 040-50 555 85
e-post ohakkinen@yahoo.co.uk