Miehistöpainon merkitys

Moderators: Petri, harald

Post Reply
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11406
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Miehistöpainon merkitys

Post by harald »

Terve, sain n.k. testimittakirjoja meidän veneelle 350, 380 ja 410kg miehistöpainoilla.

Erot ovat odotettua pienemmät, ehkä siistä syystä että 30kg ei paljon merkitse
2.5tn veneessä :)

Pistin käppyrät tuohon:

http://www.fe83.org/gallery/view_photo. ... ht_beatVMG

http://www.fe83.org/gallery/view_photo. ... ght_runVMG

X-akselilla siis tosituulennopeudet.

1=6kn
2=8kn
3=10kn
4=12kn
5=14kn
6=16kn
7=20kn
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Erkka
luti
Posts: 434
Joined: Tue Mar 11, 2003 13:43 pm
Location: Espoo

Post by Erkka »

Eli: pois alta, risut ja männynkävyt, täältä tullaan!

Nimim. 17 kg kevyempi
-Erkka / Awasome
Guest

Post by Guest »

Aika vähän vaikutusta näyttäisi olevan. Asteikko kuitenkin karkea, voitko kertoa mitä tuo tarkoittaisi esim s/mpk?
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11406
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11406
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Niin tuota 2s/mi eroa kevyessä tuulessa voi verrata siihen että 1m² isopurjetta
aiheuttaa yli 15s eroja. Joten erot ovat odotettua pienemmät, ainakin mitä IMS:in
odotuksiin tulee. Onko niissä sitten todellisuuspohjaa vai ei niin se jää nähtäväksi.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Post Reply