Tässä lisää mukavaa luettavaa purjehduksen saralta. SY Aidan maailman ympäri purjehduksesta. http://www.sailyachtaida.net/
Aidan lokikirjassa riittää nautittavaa useampaakin sessiota varten. Vene lienee jo kotona Suomessa, mutta nettisivut ovat päivittämättä Azoreilta lähtien. Itse odotan malttamattomana viimeisiä raportteja...
Tässä lisää mukavaa luettavaa purjehduksen saralta. SY Aidan maailman ympäri purjehduksesta. http://www.sailyachtaida.net/
Aidan lokikirjassa riittää nautittavaa useampaakin sessiota varten. Vene lienee jo kotona Suomessa, mutta nettisivut ovat päivittämättä Azoreilta lähtien. Itse odotan malttamattomana viimeisiä raportteja...
Tervehdys
Nyt on SY Aidan lokikirja päivitetty Suomeen asti ja tarinalle on saatu Happy End. Käykää kurkkimassa.
Petri wrote:Suht reteä menopeli, mutta onkohan nuo miehistön kokemusarviot kovinkaan vakavissaan heitettyjä?
Tervehdys
Joo kyllä tuolla kelpaa seilata jopa hieman pidemmällekin. Tuosta kokemusesta en osaa sanoa juuta enkä jaata, mutta jos vakavalla naamalla on asia heitetty, niin miksei. Ei se purjehdus loppujen lopuksi kuitenkaan niin vaikeaa ole, ettei venettä saisi liikkeelle pienemmälläkin kokemuksella. Navigaatio voisi tuottaa enemmän ongelmia, mutta taitavat luottaa sokeasti GPS:n antamiin suuntiin.
Täytynee kuitenkin muistuttaa, että tuurilla ne laivatkin seilaavat... .
Kyllähän sitä kokemusta tuolla reissulla kertyy. Ja niitä gepsejähän miehillä on mukana niin paljon, että kaikki eivät mitenkään voi pettää niin pitkään kun jenkit eivät jonkin kriisin takia sulje järjestelmää. Olivathan he muutenkin valmistautuneet huolella, joten eiköhän ainakin joku miehistöstä ole navigointikurssitkin käynyt tai itsenäisesti opiskellut. Onnea yritykseen!
Lindahan seilaa tällä hetkellä jossain päin Portugalia ja vaativa Biskajan Lahti on jo takana. Mitä kokemukseen tulee, niin sitä ei ole, mutta jo tässä vaiheessa voidaan taakse jääneistä etapeista päätellä, ettei tuo paljon haittaa. Satun tuntemaan hyvin koko miehistön joten voin todistaa taustatiedot oikeiksi. Slangin tuntemus ei paljon venettä eteenpäin veisikään.
Tjooh, yllättävän vähällä kokemuksella vene liikkuu eteenpäin, itseäni lähinnä mietityttää toiminta erikoistilanteissa/ääriolosuhteissa ts. sitten kun hommat menevät urakalla päin helvettiä.
Navigointihan on nykyään helppoa ja kätevää, ainakin niin kauan kuin on sähköt
Joo, en olettanut että juttuja ei olisi kirjoitettu kieli poskessa. Otetaanko satamissa hapanta kuten annetaan ymmärtää, vai onko tässäkin mukana taiteellisen vapauden tuoma pieni lisä?