Saattuuko joku olemaan veneessä mittanauhan kanssa? Mitta maston jalasta pulpitin etureunaan kiinnostaa, että tietää mihin kohtaan asemoida pukki talvea varten.
Kokonaiskorkeus kun seisoo kölillään kiinnostaa myös.
Veneen mittoja?
- harald
- Hallitus
- Vene: Charlotta
Veneen mittoja?
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Re: Veneen mittoja?
Aikanaan mittailin että kölin pohjasta kaiteiden yläreunaan (eli minimikuljetuskorkeus) olisi n. 310cm, ja keula- ja peräkaiteet irrottamalla 304cm, todennäköisesti tuo tuli luukkutallin yläreunaan.
- harald
- Hallitus
- Vene: Charlotta
Kiitos, tuo korkeus on hyvä mitta etenkin ilman kaiteita. En sisäistänytkään että kaiteen ovat korkeimmat.
Kun jäsenistön kommunikaatiossa tuli massupfi... missuppfattning niin kävin mittaamassa mitan maston etureunasta pulpitin etureunaan. Noin kolme metriä. Eli jos pukin jalat osuu samaan kohtaan kuin minulla eli etutassut on just kölin etureunan tasalla niin pukki kannattaa asettaa vähintään 3 metriä seinästä.
Kun jäsenistön kommunikaatiossa tuli massupfi... missuppfattning niin kävin mittaamassa mitan maston etureunasta pulpitin etureunaan. Noin kolme metriä. Eli jos pukin jalat osuu samaan kohtaan kuin minulla eli etutassut on just kölin etureunan tasalla niin pukki kannattaa asettaa vähintään 3 metriä seinästä.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Spinnupuomin verran ja vähän päällä, about.harald wrote: ↑Sat Sep 20, 2025 23:17 pm Kiitos, tuo korkeus on hyvä mitta etenkin ilman kaiteita. En sisäistänytkään että kaiteen ovat korkeimmat.
Olli P
S/Y Feria
FIN 2772
S/Y Feria
FIN 2772