HLKK 5/2024
Re: HLKK 5/2024
Jos tuo tilanne jäi videon kanssakin epäselväksi, niin miten lautakunta pysyisi tekemään oikean ratkaisun? Tämä johtaa pikku hiljaa siihen, että otetaan sitten pientä osumaa, niin jää vähemmän epäselvyyttä.
Olli P
S/Y Feria
FIN 2772
S/Y Feria
FIN 2772
- harald
- Hallitus
- Posts: 11406
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Re: HLKK 5/2024
Kappas mikä tuli youtubeen muutama minuutti sitten;
https://www.youtube.com/watch?v=wTcLjyvqmkg
Ruotsiksi mutta TL;DR ei rikettä sillä tuulenpuoleinen vene olisi voinut pitää kurssinsa. Lähelle saa mennä. "riittää että on vettä välissä"
https://www.youtube.com/watch?v=wTcLjyvqmkg
Ruotsiksi mutta TL;DR ei rikettä sillä tuulenpuoleinen vene olisi voinut pitää kurssinsa. Lähelle saa mennä. "riittää että on vettä välissä"
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Re: HLKK 5/2024
Jos noissa tahtoo saada hyvän casen, laskee hyvissä ajoin suuntaa hieman=menee shiftin piikkiin ja kerää vauhtia sitten ennen "kontaktia" jossa voimakas ohjausliike. Tällöin voisi sanoa että väistäminen oli ihan pakko. Hyvä leebow kuitenkin tulisi mennä aika lähelle jotta se vaikuttaa joten mitään venemitan gappia ei edes kannata jättää jos aikoo vendata toisen eteen alle.
- harald
- Hallitus
- Posts: 11406
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Re: HLKK 5/2024
Hys älä kerro tällaisista taktisista jipoista aivan kaikille!Petri wrote: ↑Mon Jun 17, 2024 13:21 pm Jos noissa tahtoo saada hyvän casen, laskee hyvissä ajoin suuntaa hieman=menee shiftin piikkiin ja kerää vauhtia sitten ennen "kontaktia" jossa voimakas ohjausliike. Tällöin voisi sanoa että väistäminen oli ihan pakko. Hyvä leebow kuitenkin tulisi mennä aika lähelle jotta se vaikuttaa joten mitään venemitan gappia ei edes kannata jättää jos aikoo vendata toisen eteen alle.

Ei vaan tuo on hyvä tapa myös millä voi kerätä vähän extra energiaa millä ehkä pääsee "ylinopeudella" jyräämään alle vendaavan. En nyt tarkoita mitään kymmenien tai edes kymmenen asteen laskua vaan sen verran että venen kiihtyy vähän yli tavoitenopeuden, ja tätä nopeutta voi sitten vuotaa pois ja ajaa vähän korkeampaa kurssia hetken jotta pääsee vähän ylemmäs.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Re: HLKK 5/2024
Vastapuoli sanoo, että ei olisi osunut, koska ei osunut ja homma jatkuu juupaseipäs-linjalla.Petri wrote: ↑Mon Jun 17, 2024 13:21 pm Jos noissa tahtoo saada hyvän casen, laskee hyvissä ajoin suuntaa hieman=menee shiftin piikkiin ja kerää vauhtia sitten ennen "kontaktia" jossa voimakas ohjausliike. Tällöin voisi sanoa että väistäminen oli ihan pakko. Hyvä leebow kuitenkin tulisi mennä aika lähelle jotta se vaikuttaa joten mitään venemitan gappia ei edes kannata jättää jos aikoo vendata toisen eteen alle.
Olli P
S/Y Feria
FIN 2772
S/Y Feria
FIN 2772
Re: HLKK 5/2024
Se pointti onkin siinä että kun väistöliike on tarpeeksi dramaattinen, vene noudattaa R14 koska oli ilmeistä että toinen ei väistäisi. Kyse on tarinasta missä sankarillinen kippari viimehetkellä vältti katastrofin, luonnollisesti huudellen etukäteen kuin palosireeni lähestyvän uhan edessä. Tällä tavoin saa myös todistajien huomion jotta varmasti löytyy veneitä jotka rekisteröivät:
1) halssit
2) huutelun väistämisestä
3) voimakkaan ohjausliikkeen
Se että trimmaajat seurasivat ajokulmia synkassa ja purjeet eivät varsinaisesti koskaan pakanneet oli ihan sattumaa.
1) halssit
2) huutelun väistämisestä
3) voimakkaan ohjausliikkeen
Se että trimmaajat seurasivat ajokulmia synkassa ja purjeet eivät varsinaisesti koskaan pakanneet oli ihan sattumaa.