
Järjestelmässä on siis maasähkölaturi (CTEK M200), moottorin laturi (Yanmar 1GM), kaksoisakkurele (Biltema) ja pari lyijyakkua. Asiantuntijasta riippuen suositeltuja olisivat ilmeisesti ainakin seuraavat kytkennät:
Tapa A: Maasähkölaturi hupiakkuun, moottorin laturi starttiakkuun. Kantavana ajatuksena tässä on, että maasähkön älylaturi lataa vain hupiakkua. Koska starttiakkua käytetään vain starttaukseen, oletuksena on, että sitä ei tarvitse ladata erikseen. Moottorin laturi lataa molempia ja releen huolehtiessa, että starttiakku ladataan ensin täyteen.
Tapa B Molemmat laturit kytketään starttiakkuun. Tämä tapa perustuu väitteeseen, että maasähkön älylaturi osaa ladata molemmat (kapasiteetiltaan erilaiset) akut yhtenä rinnan kytkettynä akustona samaan tapaan kuin moottorin laturikin.
Tapa C
Jotkut suosittelevat erillisen maasähkölaturin kytkemistä kummallekin akulle. Tämä toimii varmasti hyvin siihen asti, kunnes kaksoisakkurele astuu mukaan kuvaan. Jos kaksi älylaturia lataa itsenäisillä sykleillä ja rele kytkee välillä akut toisiinsa ja välillä irti, niin en ymmärrä, miten tämä voisi olla hyvä ratkaisu.