Cage wrote: ↑Mon Oct 26, 2020 17:25 pm
Toi on kyl ihan oikeasti hyvä idea. Tollanen putki siinä penkin alla (tosin pitää varmaan laittaa paaran puolen kanteen kiinni, kun ei varmaan mahdu styyran laatikkoon), niin on nopea tapa saada ruori lukittua hetkeksi suoraksi silloin kun siihen on tarve. Ja kun vielä jättää sen hiilariteipin pois, niin säästää senkin painon. Tämä menee todo-listalle, ehdottomasti.
x mm halkaisijalla oleva pulttimutterikombo putken läpi toiseen päähän ja pelkkä reikä toiseen päähän-tyyppinen ratkaisu. 15 vuotta varastossa olleen tasamaa hiihtosauvan voisi hyvin uhrata tähän.
Tyhjä reikä tietysti aina houkuttaa täyttämään jollakin tapilla, mutta oikeasti kyllä tämä pinnalukko olisi paljon monipuolisempi ratkaisu: https://www.arolyth.se/txrl.html
Olli wrote: ↑Tue Oct 27, 2020 17:31 pm
Tyhjä reikä tietysti aina houkuttaa täyttämään jollakin tapilla, mutta oikeasti kyllä tämä pinnalukko olisi paljon monipuolisempi ratkaisu: https://www.arolyth.se/txrl.html
Mulla oli Lohi 25:ssa toi ja olihan se aika näppärä kun pinnan saa tarvittaessa nopeasti lukkoon haluttuun suuntaan. Ehdottomasti parempi kuin tietyn mittainen keppi. Antti taisi käyttää tota jopa kisoissa kun purjeet oli tasapainossa ja kuski väsynyt
//Tomppa
Olli wrote: ↑Tue Oct 27, 2020 17:31 pm
Tyhjä reikä tietysti aina houkuttaa täyttämään jollakin tapilla, mutta oikeasti kyllä tämä pinnalukko olisi paljon monipuolisempi ratkaisu: https://www.arolyth.se/txrl.html
Ehkä vähän liikaa liikkuvia osia ja tiellä olevia naruja pelkkään satamakäyttöön.
Ei toki pelkkään satamakäyttöön. Toi kryssii paremmin kuin keskinkertainen autopilotti tai pinnamies. Toki jos on jo hankkinut kunnollisen autopilotin, niin toivottavasti tota tarvetta ei ole. Silti joku erillinen skeba pelkästään satamakäyttöön kuulostaa hankalalta.
olpalon wrote: ↑Sun Nov 01, 2020 19:45 pm
Ehkä vähän liikaa liikkuvia osia ja tiellä olevia naruja pelkkään satamakäyttöön.
Ainoa liikkuva osa tuossa on pinna. Toihan toimii niin että pinnaa nostamalla niin tuo kitkalukko lukitsee pinnan ja painamalla sen takas alas niin se toimii normaalisti. Jos köyden irroittaa tuosta clam-cleatista niin pinnaa voi kääntää myös yläasennossa. Köyden voi virittää myös niin että se toimii toisinpäin eli pinna alhaalla niin se on lukossa. Ja ainoa köysi tuossa on niin takana ja lähellä pinnaa ettei se ole oikein mitenkään tiellä. Ja kuten Ollikin mainitsi niin se kryssii huomattavasti paremmin kuin nuokkuva pinnamies
Cage wrote: ↑Mon Oct 26, 2020 17:25 pm
Toi on kyl ihan oikeasti hyvä idea. Tollanen putki siinä penkin alla (tosin pitää varmaan laittaa paaran puolen kanteen kiinni, kun ei varmaan mahdu styyran laatikkoon), niin on nopea tapa saada ruori lukittua hetkeksi suoraksi silloin kun siihen on tarve. Ja kun vielä jättää sen hiilariteipin pois, niin säästää senkin painon. Tämä menee todo-listalle, ehdottomasti.
x mm halkaisijalla oleva pulttimutterikombo putken läpi toiseen päähän ja pelkkä reikä toiseen päähän-tyyppinen ratkaisu. 15 vuotta varastossa olleen tasamaa hiihtosauvan voisi hyvin uhrata tähän.
Cage wrote: ↑Wed Oct 21, 2020 18:16 pm
Jos meille joskus tulee EV-100, niin sit meillä on kolme pilotin reikää. Nykyinen ST2000+ kun jo vaati reiän ulommaksi kuin jonkun vanhan pilotin reikä oli.
Yhtä näyttävä rivi olisi myös meillä tulossa.
Tulipa mieleen, että tuohon tulevaan vanhaan reikään voisi askarrella jonkun tangon pinnalukoksi.
Kohua ja kiivasta keskustelua viime syksynä herättänyt katkennut harjanvarsi on päässyt nyt palvelukseen.