Estelle yrittää koota jengiä VVK: Syyslenkkiin tulevana lauantaina. Saadaanko viivalle muitakin Feneitä?
Tietoa: http://www.vuosaarenvenekerho.fi/Pages/ ... minta.aspx
Orderit: http://www.vuosaarenvenekerho.fi/Docume ... KKI%20.pdf
VVK Syyslenkki
VVK Syyslenkki
Cage, s/y Estelle (FIN-2040)
Satamasta lähdettiin klo 7, niin että varmasti ehdittäis linjalle. Pelipaikalla oltiin 10:15, eli 45 min ennen lähtöä. Mukana miehistössä oli Pexi (keula), Anna (piano), Janne (trimmi).
Startti oli Vuosaarenselän pohjoispäässä hieman VVK:n sataman ulkopuolella. Lähtöviiva oli sivuvastainen ja tuulta muistaakseni noin 10kn, keulaan tuli siis G1. Havittelin about keskiviivan lähtöä kun arvelin, että lautakunnan veneen päässä olisi ruuhkaa. Tultiin viivalle oikein hyvällä ajoituksella ja huomasin että tilaa on. Takaa ja ylempänä tuli Albin Express BMH Bella Nova. Saatiin kunnon tilanne päälle, kun suljin linjan heiltä, huutelivat lautakuntaveneestäkin huolestuneelta kun Bella Nova ihan viimetingassa nosti lautakuntaveneen yläpuolelle, ilmeisesti yrittivät paremmalla vauhdilla ehtiä meidän edestä. Meille siis nappilähtö ja ensimmäisenä viivan yli.
Ensimmäisellä sivuvastatuulilegillä jotkut pienemmän luokan isommat veneet menivät ohi, mutta pysyttiin todella hyvin klungan mukana. Ensimmäisen kääntömerkin jälkeen nostettiin spinnut ja tässä ei oikeastaan tapahtunut mitään erikoisempaa, pysyttiin vieläkin hyvin mukana. Tulipa siinä spinnulla ohitettua H323:nen ja Hallberg Rassy 36:nen. Spinnulegin aikana vaihdettiin keulaan G3, kun tuuli vaihteli 12-14kn välillä ja odotettiin ennusteen mukaan vielä nousevan. Lisäksi uudessa G1:ssä oli topissa reunanauha revennyt, joten valinta vaihtaa G3:een helpottui. Kun spinnuttelun jälkeen lähdettiin kryssiin, niin pysyttiin hyvin ohi menneen Albin Expressin vauhdissa ja jopa onnistuttiin kipuamaan heidän yläpuolelle, tosin olivat kuitenkin noin 50 metriä meitä edellä. Kun tultiin Krokholmenin ja Musta-Hevosen välistä tuuli muuttui hyvin puuskaiseksi ja shiftaavaksi ja pinnasta hävisi ohjaustuntuma. Tehtiin venda etelään ja hetken päästä takaamme pääsi kipparin ainakin yllättämän rahtilaiva. Voiko rahtilaiva aiheuttaa niin paljon virtausta, että se vaikuttaisi ohjaustuntumaan? Tai oliskohan meidän shiftaavassa ja puuskaisessa tuulsessa pitänyt vaan siirtää G3:n skuuttipistettä taaksepäin? Tuuli laski hetkellisesti myös alle 10kn, joten olihan sekin vähän liian vähän G3:lle. Viimeiseltä kääntömerkiltä nostettiin spinnu tiukkaan kulmaan, apparentti noin 60 astetta ja välillä vähemmänkin. Olisiko mennyt paremmin G3:lla, tiedä sitten, nyt mentiin näin.
Lopputuloksena toinen sija 4min 37s pienen luokan voittajan La Nonnan jälkeen ja 1s ennen kolmanneksi tullutta Albin Expressiä.
Kiitos järjestäjille ja miehistölle! Takaisin satamassa oltiin klo 17 ja sen jälkeen onkin tässä illalla hieman väsyttänyt.
Startti oli Vuosaarenselän pohjoispäässä hieman VVK:n sataman ulkopuolella. Lähtöviiva oli sivuvastainen ja tuulta muistaakseni noin 10kn, keulaan tuli siis G1. Havittelin about keskiviivan lähtöä kun arvelin, että lautakunnan veneen päässä olisi ruuhkaa. Tultiin viivalle oikein hyvällä ajoituksella ja huomasin että tilaa on. Takaa ja ylempänä tuli Albin Express BMH Bella Nova. Saatiin kunnon tilanne päälle, kun suljin linjan heiltä, huutelivat lautakuntaveneestäkin huolestuneelta kun Bella Nova ihan viimetingassa nosti lautakuntaveneen yläpuolelle, ilmeisesti yrittivät paremmalla vauhdilla ehtiä meidän edestä. Meille siis nappilähtö ja ensimmäisenä viivan yli.
Ensimmäisellä sivuvastatuulilegillä jotkut pienemmän luokan isommat veneet menivät ohi, mutta pysyttiin todella hyvin klungan mukana. Ensimmäisen kääntömerkin jälkeen nostettiin spinnut ja tässä ei oikeastaan tapahtunut mitään erikoisempaa, pysyttiin vieläkin hyvin mukana. Tulipa siinä spinnulla ohitettua H323:nen ja Hallberg Rassy 36:nen. Spinnulegin aikana vaihdettiin keulaan G3, kun tuuli vaihteli 12-14kn välillä ja odotettiin ennusteen mukaan vielä nousevan. Lisäksi uudessa G1:ssä oli topissa reunanauha revennyt, joten valinta vaihtaa G3:een helpottui. Kun spinnuttelun jälkeen lähdettiin kryssiin, niin pysyttiin hyvin ohi menneen Albin Expressin vauhdissa ja jopa onnistuttiin kipuamaan heidän yläpuolelle, tosin olivat kuitenkin noin 50 metriä meitä edellä. Kun tultiin Krokholmenin ja Musta-Hevosen välistä tuuli muuttui hyvin puuskaiseksi ja shiftaavaksi ja pinnasta hävisi ohjaustuntuma. Tehtiin venda etelään ja hetken päästä takaamme pääsi kipparin ainakin yllättämän rahtilaiva. Voiko rahtilaiva aiheuttaa niin paljon virtausta, että se vaikuttaisi ohjaustuntumaan? Tai oliskohan meidän shiftaavassa ja puuskaisessa tuulsessa pitänyt vaan siirtää G3:n skuuttipistettä taaksepäin? Tuuli laski hetkellisesti myös alle 10kn, joten olihan sekin vähän liian vähän G3:lle. Viimeiseltä kääntömerkiltä nostettiin spinnu tiukkaan kulmaan, apparentti noin 60 astetta ja välillä vähemmänkin. Olisiko mennyt paremmin G3:lla, tiedä sitten, nyt mentiin näin.
Lopputuloksena toinen sija 4min 37s pienen luokan voittajan La Nonnan jälkeen ja 1s ennen kolmanneksi tullutta Albin Expressiä.
Kiitos järjestäjille ja miehistölle! Takaisin satamassa oltiin klo 17 ja sen jälkeen onkin tässä illalla hieman väsyttänyt.

Cage, s/y Estelle (FIN-2040)