Yanmar 1GM virtalukko
Yanmar 1GM virtalukko
Mistä tai keneltä kannattaa alkaa metsästää Yanmar 1GM virtalukkoa? Meidän levitteli tänään osiaan istumalaatikkoon kun piti vääntää virta-avaimesta.
Cage, s/y Estelle (FIN-2040)
- harald
- Hallitus
- Posts: 11139
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: P-helsinki
- Vene: Charlotta
- Contact:
on-off katkaisija riittää. Plus se painonappi starttia varten.
Ja sähköt voi olla päällä vaikka koko kesän, tuo ei näytä kuluttavan yhtään sähköä vaikka virrat on päällä. Tai no, ne pienet lamput siinä palaa.
Käsitelty osin myös tuossa; http://www.fe83.org/forum/viewtopic.php ... irtaluk%2A En lähde kuitenkaan yhdistelemään aiheita kun vähän vierestä kuitenkin.
Tuosta kuitenkin http://www.motonet.fi/fi/haku?q=virtalukko
Ja sähköt voi olla päällä vaikka koko kesän, tuo ei näytä kuluttavan yhtään sähköä vaikka virrat on päällä. Tai no, ne pienet lamput siinä palaa.
Käsitelty osin myös tuossa; http://www.fe83.org/forum/viewtopic.php ... irtaluk%2A En lähde kuitenkaan yhdistelemään aiheita kun vähän vierestä kuitenkin.
Tuosta kuitenkin http://www.motonet.fi/fi/haku?q=virtalukko
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
En vielä ole saanut selville löytyykö mistään niitä virtalukkoja, jotka menis heittämällä siihen. Siinä olisi helppous, että saisi suoraan vanhan tilalle. Tosin tuo katkaisin-vaihtoehto on hyvin houkutteleva, kun monessa FEneessä kuten hyvin monessa muussakin 80-luvun veneessä tuo virtalukko on luukun alapuolella, jossa avain on vaarassa. Mielellään kytkin saisi olla muotoa käännettävä, niin että varmasti pysyy päällä kun laittaa kukaan vahingossa paina tai sohaise kytkintä polvellaan tms.
Cage, s/y Estelle (FIN-2040)
TervehdysCage wrote:En vielä ole saanut selville löytyykö mistään niitä virtalukkoja, jotka menis heittämällä siihen. Siinä olisi helppous, että saisi suoraan vanhan tilalle...
Googgeli kertoi seuraavaa www.frenchmarine.com: Yanmar 124070-91250 Ignition Switch hintaan 72,65£
Eli on noita kaupan. Hinta tietysti on kovempi, kuin tarvike myyjien kauppaamilla tuotteilla. Telva lienee tänäpäivänä myös varsin huokea Yanmar osien toimittaja. Ainakin viime kesänä sylinterikannen osat oli Telvalla yhtä houkuttelevasti hinnoiteltu kuin nettimyymälöissä.
Ystävällisin veneily terveisin PR
Toi Yanmarin virtalukko on kyllä älyttömyyden huippu. Miksi ihmeessä pitää olla avain, kun kaikissa on sama avain. Mitään varkaussuojaa sillä ei saa, mutta avaimen hukuttua ei itse pääse liikkeelle. VP:n virtakatkaisija ja starttinappi on paljon fiksumpi.
Saahan virtalukkoja kympillä Biltemasta (tuskin pitkäaikäinen veneessä) ja luulisi noita Yanmarin alkuperäisiä olevan iso kasa myyntiliikkeiden roskiksissa, kun koneen vaihdossa tulee aina uusi paneeli.
Saahan virtalukkoja kympillä Biltemasta (tuskin pitkäaikäinen veneessä) ja luulisi noita Yanmarin alkuperäisiä olevan iso kasa myyntiliikkeiden roskiksissa, kun koneen vaihdossa tulee aina uusi paneeli.
Telvalta tiedustelin mitä vaihtoehtoja heillä on. Yanmarin oma oli jotain ~190¤.
Tuo avaimen paikka on aina ärsyttänyt ja olen vain odottanut milloin joku sen avaimen astuu katki, niin pitääpä alkaa metsästämään sopivaa nappia tms. Varuiksi voi vaikka ostaa toisen napin veneen korjaustarvikelaatikkoon. Sopiva koko näyttäisi vain muodostuvan ongelmaksi mitä nyt näin tässä työpäivän aikana on nopeasti ehtinyt googlettaan.
Tuo avaimen paikka on aina ärsyttänyt ja olen vain odottanut milloin joku sen avaimen astuu katki, niin pitääpä alkaa metsästämään sopivaa nappia tms. Varuiksi voi vaikka ostaa toisen napin veneen korjaustarvikelaatikkoon. Sopiva koko näyttäisi vain muodostuvan ongelmaksi mitä nyt näin tässä työpäivän aikana on nopeasti ehtinyt googlettaan.
Cage, s/y Estelle (FIN-2040)
Tuolta saa tilattua Yleiselktroniikkaan muutamassa päivässä ilman kuluja. Vesitiiviitä löytyy 5,5-30 mm halkaisijalla.
http://fi.rsdelivers.com/catalogue/cate ... /8720.aspx
http://fi.rsdelivers.com/catalogue/cate ... /8720.aspx
Kyselit Cage siitä laturin korjauttamisesta huhtikuussa. Mä sanoin että se on virtalukko, olisit usonu kerrasta :p
Itte laittasin Carlingin vesitiiviit. Keinukytkin ja nappi. Jos mahtuu. Aditassa on.
Jos haluaa pienemmät reijät niin sitte askartelee normi 1/2" tuumasista on-off ja on-mom (palautuva, startille) vipukytkimistä sen päälleruuvattavan kumihatun kanssa vesitiiviit. Niitä hattuja kannattaa ostaa varalle, ne on kulutustavaraa muutaman vuoden päästä jos aurinko loimottaa.
Itte laittasin Carlingin vesitiiviit. Keinukytkin ja nappi. Jos mahtuu. Aditassa on.
Jos haluaa pienemmät reijät niin sitte askartelee normi 1/2" tuumasista on-off ja on-mom (palautuva, startille) vipukytkimistä sen päälleruuvattavan kumihatun kanssa vesitiiviit. Niitä hattuja kannattaa ostaa varalle, ne on kulutustavaraa muutaman vuoden päästä jos aurinko loimottaa.
Olin jo itsekin valmis myöntämään tämän , mutta en kuitenkaan kun mittauksieni mukaan missään virtalukkoon menevässä johdossa ei mennyt virtaa. Jos se olisi ollut vuodon syy, niin silloin niiden kautta olisi pitänyt mennä virtaa. Laturissa oli kuulemma joku vuoto ja nyt on refurbished vanhan tilalla, mutta vieläkin tuota sähköä hiipii jonnekin. Seuraavaksi pitää tutkia starttimoottoria ja maadoitusta. Pitääkin nyt varmuuden vuoksi katsoa lähteekö starttiakusta virtaa kun virtalukko on kokonaan irti. Sit ainakin pitäis nähdä onko lukko ollut syyllinen.PetriF wrote:Kyselit Cage siitä laturin korjauttamisesta huhtikuussa. Mä sanoin että se on virtalukko, olisit usonu kerrasta :p
Cage, s/y Estelle (FIN-2040)