Ke 10.6.2015: WHC tai Twilight?
Ke 10.6.2015: WHC tai Twilight?
Subj. Twilight lists only one FE still...
- harald
- Hallitus
- Posts: 11322
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
En muista että A) olisin ajanut WHC:n reivillä ja B) ilman spinnua. Veneessä minä, Pone ja uusi tuttavuus Felix. Felix jäi valitettavasti pieneen rooliin kun tuota spinnua ei sitten käytettykään.
ykkösrata, 34 kn puuskissa. Kivaa oli, yllättävän vähän märkää. Melkin kohdalla oli vielä Hai-2000, NF, First 27.7, Maxi999 edessä. Perälaudassa Sans Rival, ja Vital26 + kolme muuta FEnettä aika lähellä.
Kryssi oli vaikea saada toimimaan kun aallokko oli melko rauhaton ja reivilläkin oli vähän liian vähän punttia. Lisbeth näytti kulkevan samaa vauhtia mutta korkeampaa. Puolen tunnin kryssimisen jälkeen olimme sitten jo kakkosena. Ei viitsitty tällä miehistöllä edes nostaa spinnua rönnkobbenin kohdalla kun puuskat oli reippaasti 20+kn.
Harmaja;
Kakkosena byyrissä, saa nähdä mitä se tarkoittaa tuloksissa tasoitusten jälkeen.
Kalustovahingot näyttivät rajoittuneen pieneen repeämään isossa saalinki-pätsin yläpuolella. Sekin käyttövirhe kun purettiin reivi tokalla vikalla legillä kun Lissu lähestyi kokka kohisten ja spinnu pulleana.
ykkösrata, 34 kn puuskissa. Kivaa oli, yllättävän vähän märkää. Melkin kohdalla oli vielä Hai-2000, NF, First 27.7, Maxi999 edessä. Perälaudassa Sans Rival, ja Vital26 + kolme muuta FEnettä aika lähellä.
Kryssi oli vaikea saada toimimaan kun aallokko oli melko rauhaton ja reivilläkin oli vähän liian vähän punttia. Lisbeth näytti kulkevan samaa vauhtia mutta korkeampaa. Puolen tunnin kryssimisen jälkeen olimme sitten jo kakkosena. Ei viitsitty tällä miehistöllä edes nostaa spinnua rönnkobbenin kohdalla kun puuskat oli reippaasti 20+kn.
Harmaja;
Code: Select all
2015-06-10 20:00:09 12(13) SW
2015-06-10 19:50:07 11(13) SW
2015-06-10 19:40:10 12(13) SW
2015-06-10 19:30:08 12(14) SW
2015-06-10 19:20:09 12(14) SW
2015-06-10 19:10:08 13(15) SW
2015-06-10 19:00:08 14(16) SW
2015-06-10 18:50:10 13(16) SW
2015-06-10 18:40:09 13(14) SW
2015-06-10 18:30:08 13(15) SW
2015-06-10 18:20:08 12(15) SW
Kalustovahingot näyttivät rajoittuneen pieneen repeämään isossa saalinki-pätsin yläpuolella. Sekin käyttövirhe kun purettiin reivi tokalla vikalla legillä kun Lissu lähestyi kokka kohisten ja spinnu pulleana.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Mekin oltiin tänään kolmen hengen miehistöllä liikenteessä. Kiitokset Mikolle ja Heikille!
Tuulta oli vähemmän kuin viime keskiviikkona, mutta nyt on jaksanut puhaltaa sen verran pitkään putkeen, että aallot oli isompia.
Alkukisa oli vähän jonossa ajelua, mutta kryssillä alkoi tulla eroja. Yritettiin käydä oikeassa laidassa katsomassa olisiko rysäkarin takana vähän pienempää aaltoa, mutta ei siinä isoa eroa ollut. Harmi että mulla ei tainnut tracki tallettua, ihan en usko tuohon Haraldin havaintoon, että oltaisiin tultu samaa vauhtia mutta ylemmäs, koska kuitenkin jäätiin koko ajan tasaisesti hieman tossa kryssilläkin. Muihin tehtiin siinä kuitenkin kaulaa.
Rönnkobbenilla nostettiin spinnu, ja katseltiin kauhulla isomman luokan veneen (olikohan Touch Down) spinnuongelmia. Toivottavasti eivät käyneet kivillä, näytti aika hurjalta.
Charlottaa saatiin tasaisesti kiinni, varmaan olisi sielläkin spinnu noussut, jos oltaisiin tultu liian lähelle, mutta nyt ei matka riittänyt. Mekin purettiin reivi siinä spinnutellessa. Loppukryssillä oli tuuli jo aika paljon moinannut.
Kovin paljon ei mitään kilpailutilanteita syntynyt, mutta hauskaa oli. Saisi vaan tuo ilma vähän lämmetä, kohtahan eletään keskikesää...
Tuulta oli vähemmän kuin viime keskiviikkona, mutta nyt on jaksanut puhaltaa sen verran pitkään putkeen, että aallot oli isompia.
Alkukisa oli vähän jonossa ajelua, mutta kryssillä alkoi tulla eroja. Yritettiin käydä oikeassa laidassa katsomassa olisiko rysäkarin takana vähän pienempää aaltoa, mutta ei siinä isoa eroa ollut. Harmi että mulla ei tainnut tracki tallettua, ihan en usko tuohon Haraldin havaintoon, että oltaisiin tultu samaa vauhtia mutta ylemmäs, koska kuitenkin jäätiin koko ajan tasaisesti hieman tossa kryssilläkin. Muihin tehtiin siinä kuitenkin kaulaa.
Rönnkobbenilla nostettiin spinnu, ja katseltiin kauhulla isomman luokan veneen (olikohan Touch Down) spinnuongelmia. Toivottavasti eivät käyneet kivillä, näytti aika hurjalta.
Charlottaa saatiin tasaisesti kiinni, varmaan olisi sielläkin spinnu noussut, jos oltaisiin tultu liian lähelle, mutta nyt ei matka riittänyt. Mekin purettiin reivi siinä spinnutellessa. Loppukryssillä oli tuuli jo aika paljon moinannut.
Kovin paljon ei mitään kilpailutilanteita syntynyt, mutta hauskaa oli. Saisi vaan tuo ilma vähän lämmetä, kohtahan eletään keskikesää...
Olli Niemi
- harald
- Hallitus
- Posts: 11322
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Tulihan ne sieltä: http://se.itmill.com/ilmoittautuminen/r ... esults=315
1. Charlotta, 2. Lisbeth. Jännää että meidän aika olisi riittänyt isonkin luokan voittoon, vaikka ajettiin lenssi-slöörit ilman spinnua. Lisbeth ja Arielkin oli nopeampi tasoitetussa ajassa kuin ison luokan nopein. Olisiko sitten tyyntynyt?
Nyt pitäisi vielä keksiä mitä tehdä kun aina jos me ei lähdetä niin joku muu voittaa.
1. Charlotta, 2. Lisbeth. Jännää että meidän aika olisi riittänyt isonkin luokan voittoon, vaikka ajettiin lenssi-slöörit ilman spinnua. Lisbeth ja Arielkin oli nopeampi tasoitetussa ajassa kuin ison luokan nopein. Olisiko sitten tyyntynyt?
Nyt pitäisi vielä keksiä mitä tehdä kun aina jos me ei lähdetä niin joku muu voittaa.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Kauden toinen WHC viime viikolla meni melkein yhtä kovassa kelissä kuin ensimmäinenkin. Tuulen suunta, aallokko ja rata olivat samoja. Ennen lähtöä ihmettelin kilpakumppaneitten reivattuja purjeita. Myötäsellähän tuo rata alkaa. Itse purimme turhat reivit pois ja lähdimme kohti taistoa. Täyden isomme voimin pysyimmekin aivan muun fleetin peräpeilissä kiinni. Melkin kääntömerkillä reivasimme kakkoseen ja muut karkasivat auringonlaskuun.
Ylämäessä Melkiltä Rysäkarille pinnan ranteesta loppui ruis ja vaihdoimme uutta verta tilalle. Paaralla vene kulkikin erinomaisesti, mutta styyralla vauhti hukkui aallokkoon ryskyttäessä. Tällä kertaa iso luokka ohitteli meitä vasta aivan Rysäkarin kupeessa ja viimeinen iso vene kiilasi vasta Rysäkarin jälkeen. Kehitystä on siis tapahtunut. Rysäkarin ohitettuamme nostimme ison takaisin toppiin. Keulapurjekin olisi pitänyt vaihtaa heti isompaan. Rönnkobbenilta myötäselle käännyttäessä tuuli laantui ja Haukilahden selällä se oli enää 8 m/s paikkeilla. Tuossa vaiheessa miehistön usko ja voimat olivat palautuneet tarpeeksi G1:n käyttöönottoon. Maalissa 20:31. Purjehdusaika 2h 21min ja voitimme jopa jonkun muun kuin oman kerhon veneen.
Positiivista WHC:n järkkäreille ja osallistujille että kisaa ei peruuteta kovan kelin takia. Brouchailusta viisastuneena lisätään inhaulerit veneeseen. Noilla vene nousee korkeammalle ja kallistus vähenee.
Kiitokset taas kerran kaikkensa antaneelle miehistölle W., G., V., ja K.
-S/Y ElecTrip
Ylämäessä Melkiltä Rysäkarille pinnan ranteesta loppui ruis ja vaihdoimme uutta verta tilalle. Paaralla vene kulkikin erinomaisesti, mutta styyralla vauhti hukkui aallokkoon ryskyttäessä. Tällä kertaa iso luokka ohitteli meitä vasta aivan Rysäkarin kupeessa ja viimeinen iso vene kiilasi vasta Rysäkarin jälkeen. Kehitystä on siis tapahtunut. Rysäkarin ohitettuamme nostimme ison takaisin toppiin. Keulapurjekin olisi pitänyt vaihtaa heti isompaan. Rönnkobbenilta myötäselle käännyttäessä tuuli laantui ja Haukilahden selällä se oli enää 8 m/s paikkeilla. Tuossa vaiheessa miehistön usko ja voimat olivat palautuneet tarpeeksi G1:n käyttöönottoon. Maalissa 20:31. Purjehdusaika 2h 21min ja voitimme jopa jonkun muun kuin oman kerhon veneen.
Positiivista WHC:n järkkäreille ja osallistujille että kisaa ei peruuteta kovan kelin takia. Brouchailusta viisastuneena lisätään inhaulerit veneeseen. Noilla vene nousee korkeammalle ja kallistus vähenee.
Kiitokset taas kerran kaikkensa antaneelle miehistölle W., G., V., ja K.
-S/Y ElecTrip