Twilight race 24.9.2014
Twilight race 24.9.2014
Mennäänkö viimeisen twilightin jälkeen Casa Mareen? Viimeisen WHC:n jälkeen tämä perinne tuli mieleen vasta viime tingassa, mutta muutama kippari saatiin kuitenkin mukaan. Jos vaikka sopisi asiasta etukäteen, niin voitaisiin saada gastitkin mukaan...
Olli Niemi
Re: Twilight race 24.9.2014
TervehdysOlli wrote:Mennäänkö viimeisen twilightin jälkeen Casa Mareen?
Radalle tullaan, mutta Casa jää väliin. Nyt ei vain pysty. Idea oli hyvä.
Ystävällisin veneily terveisin PR
Re: Twilight race 24.9.2014
Only if the race ends early which is unlikely. Some other day could be good though.Olli wrote:Mennäänkö viimeisen twilightin jälkeen Casa Mareen?
Tervehdys
Twilight raceseries on nyt sitten tältä vuodelta ohi ja kivaa on ollut. Mielellään olisin nähnyt enemmänkin Feneitä radalla, mutta ymmärettävästi aikataulut yms. eivät ihan kaikille ole sopineet. Toivottavasti saamme taas ensi vuonna nauttia viihdyttävästä ratakilpailemisesta, muodossa tai toisessa.
Takaisin eliseen.... Rannassa tarkistelimme Harmajan tuulitietoja (10/12m/s) ja lähdimme puksuttelemaan rata-alueelle. Matkalla tehtiin päätös, että G3 olisi varmasti oikea valinta. Näin oli muutkin Feneet valinneet.
Ekassa startissa Harald ahnehti linjalle koskien poijua ja joutuen tekemään korjauksensa ja jäämään takaa-ajajaksi. Ylämerkillä taisi olla Lissu ja Charlotta aika tasoissa ja sitten subbota meidän pitäen pökä tilaa. Meillä ei ihan tuulten haistelu onnistunut ja / tai himmaillut tuuli teki tepposet viiden hengen miehistölle. Oli selvästi powerin puutetta.
Levittäjältä spinnu vetoon genoa alas ja hetken kuluttua spinnu trooliksi. Mitä tapahtui. Spinnu sisään ja sen topista löytyi lukko, joten falli oli pettänyt. Kiireesti suoritimme kesken olleen G1:seen vaihtamisen loppuun ja virsarilla loput. Alamerkillä toiset olivat jo menneet, mutta Subbotalla oli vaikeaa saada spinnua alas. Harald oli myös vaihtanut G1:seen lenssilä Lissun jatkaessa G3:lla
Kryssille ja toiseen laitaan nousevassa tuulessa ja hyvällä shiftillä saatiin edellä ajavia kiinni. Nyt oli ihan toisella tavalla poweria ja viides kaveri punttina toimi hyvin. Subbota jäi kryssillä selvästi ja muidenkin etumatka kaventui merkittävästi. Lenssille nostimme spinnun genoan fallilla, joten sellaiset nopeat nostot oli unohdettava. Maaliin ajettiin kolmantena.
Tässä vaiheessa kello oli jo 10 vaille seitsemän ja auringon laskuun oli enää minuutteja aikaa. Teimme päätöksen ettemme aja toista lähtöä vajailla välineillä ja lähdimme kotiin Charlotan näyttäessä tietä.
Käytiin vielä mastokraanalla toteamassa, että fallin pujotteluharjoitukset on tiedossa. Falli oli mennyt ylähelasta läpi mastoputken sisään
.
Veneessä eilen itseni lisäksi oli kastumassa Jani, Harri, Kalevi ja Toni. Kiitokset kaikille.
Twilight raceseries on nyt sitten tältä vuodelta ohi ja kivaa on ollut. Mielellään olisin nähnyt enemmänkin Feneitä radalla, mutta ymmärettävästi aikataulut yms. eivät ihan kaikille ole sopineet. Toivottavasti saamme taas ensi vuonna nauttia viihdyttävästä ratakilpailemisesta, muodossa tai toisessa.
Takaisin eliseen.... Rannassa tarkistelimme Harmajan tuulitietoja (10/12m/s) ja lähdimme puksuttelemaan rata-alueelle. Matkalla tehtiin päätös, että G3 olisi varmasti oikea valinta. Näin oli muutkin Feneet valinneet.
Ekassa startissa Harald ahnehti linjalle koskien poijua ja joutuen tekemään korjauksensa ja jäämään takaa-ajajaksi. Ylämerkillä taisi olla Lissu ja Charlotta aika tasoissa ja sitten subbota meidän pitäen pökä tilaa. Meillä ei ihan tuulten haistelu onnistunut ja / tai himmaillut tuuli teki tepposet viiden hengen miehistölle. Oli selvästi powerin puutetta.
Levittäjältä spinnu vetoon genoa alas ja hetken kuluttua spinnu trooliksi. Mitä tapahtui. Spinnu sisään ja sen topista löytyi lukko, joten falli oli pettänyt. Kiireesti suoritimme kesken olleen G1:seen vaihtamisen loppuun ja virsarilla loput. Alamerkillä toiset olivat jo menneet, mutta Subbotalla oli vaikeaa saada spinnua alas. Harald oli myös vaihtanut G1:seen lenssilä Lissun jatkaessa G3:lla
Kryssille ja toiseen laitaan nousevassa tuulessa ja hyvällä shiftillä saatiin edellä ajavia kiinni. Nyt oli ihan toisella tavalla poweria ja viides kaveri punttina toimi hyvin. Subbota jäi kryssillä selvästi ja muidenkin etumatka kaventui merkittävästi. Lenssille nostimme spinnun genoan fallilla, joten sellaiset nopeat nostot oli unohdettava. Maaliin ajettiin kolmantena.
Tässä vaiheessa kello oli jo 10 vaille seitsemän ja auringon laskuun oli enää minuutteja aikaa. Teimme päätöksen ettemme aja toista lähtöä vajailla välineillä ja lähdimme kotiin Charlotan näyttäessä tietä.
Käytiin vielä mastokraanalla toteamassa, että fallin pujotteluharjoitukset on tiedossa. Falli oli mennyt ylähelasta läpi mastoputken sisään

Veneessä eilen itseni lisäksi oli kastumassa Jani, Harri, Kalevi ja Toni. Kiitokset kaikille.
Ystävällisin veneily terveisin PR