Twilight Summer Sailing Series 2014
Mullakin on mielikuva että htr:n tulokset yleensä odottaa palkintojenjakoa, kaitpa sillä saadaan edes osa pysymään satamassa siihen asti vs. tyypillinen palkintojenjako missä paikalla on vain palkintoja saavat.
Twitter-tunnukset on tainneet unohtua vuoden aikana koska päivitykser taitaa olla vuoden vanhoja, eikös huusela taida olla nyt seilaamassa jossain? Joten ehkä siksi tiedotuksessa on eroja viimevuotiseen.
Twitter-tunnukset on tainneet unohtua vuoden aikana koska päivitykser taitaa olla vuoden vanhoja, eikös huusela taida olla nyt seilaamassa jossain? Joten ehkä siksi tiedotuksessa on eroja viimevuotiseen.
Ehkäpä, mutta olisi syytä muistaa, että tuhannella purjehtijalla on aika monta omaista ja ystävää, joita saattaa kiinnostaa tulos tai edes se onko vene tullut perille. Miksi koko hienot kisasivut edes tehdään, jos niitä ei ole intoa päivittää?
Eipä se informaatiokulku niin kaksista ole ollut paikanpäälläkään yleensä...
Eipä se informaatiokulku niin kaksista ole ollut paikanpäälläkään yleensä...
Se on selvä että kisajärjestäjien ykkösprioriteetti on kilpailun järjestäminen kilpailijoille, mukaanlukien tulospalvelu yms. Mutta on tosiaan aivan käsittämätöntä kasaritouhua (tai peräti kuuskyt-lukua) että nykyaikana tuloksia saa odotella kun loppukädessä se julkaisu on parin klikkauksen juttu. Jokaikisessä urheilulajissa on siirrytty entistä enemmän liveseurantoihin yms. joilla lajia seuraavat pystyvät paremmin seuraamaan tapahtumia. Kuten Joakim sanoi, kyllä kilpailuita seuraavat muut purjehtijat, omaiset ja yhteistyökumppanit. Jos tulokset sitten tulevat esille "joskus" niin helposti tulee fiilis ettei kyse ole kauhean tärkeästä jutusta, tämä ei mitenkään siis nosta harrastepurjehduksen imagoa ja arvostusta kilpailussa muita ajanviete-vaihtoehtoja vastaan.JKL wrote:Ehkäpä kisan järjestäjien päämotiivi ei ole päivittää nettiä ja pitää nettisurffarit tyytyväisenä, vaan huolehtia kisaajista ja informaation jaosta tapahtuma-alueella.
No, tämä nyt on vain yksi pieni palanen tässä suomalaisen purjehdusskenen yleisessä jämähtyneisyydessään.
TervehdysCage wrote:Eipä tosiaan vastannut järjestelyiltään sitä luvattua. Jos tämä on poikkeustapaus, niin voisi siitäkin kommunikoida kilpailijoille. Itseltä ei kauheasti enää heru myötätuntoa sille, että sarjaa järjestetään ensimmäistä kautta. Luvattu on luvattu ja koko kesä ollut aikaa saada paketti kasaan (löytää henkilöt ja veneet). Harjoittelun piikkiin voisin laittaa sen, että rata on vähän vino tms. mutta nykyiset puutteet ovat mielestäni välinpitämättömyydestä johtuvia.
Niin hassulta kuin se kuulostaa on tämä eräänlainen kulttuurimuutos, missä puolivakavasta saarten kiertelystä siirrytään vakavammin ratakisaamaan viikkokisaformaatissa. Kaikkea valtavirtaa vastaan tapahtuvaa toimintaa tullaan aina alussa vierastamaan, kuin "lehmä uutta veräjää". Tyypillistä muutosvastarintaa siis ja ai niin ymmärrettävää.
Minusta idean kehittelijöille on kuitenkin nostettava hattua rohkeudesta puuttua olemassa oleviin rakenteisiin. Rata kehittää huomattavsti monipuolisemmin purjehdusta, kuin saarten kiertely ja samalla valmentaa suurempiin koitoksiin. Se tosiasia, että järjestelyt eivät vastaa ihan ideaa on tietenkin valitettavaa. Mielestäni on kuitenkin parempi mennä eteenpäin, kuin takertua vanhaa. Vain kuolleet kalat uivat myötävirtaan.
Milestäni sellainen kombinaatio, missä alkukausi ajetaan rataa ja loppukausi saaristoa olisi hyvä kompromissi näiden ääripäiden välille. Alkukauden ratakisat korostavat ja harjoittavat teknisia yksityiskohtia, manoveereja, taktiikkaa yms. kauden tärkeitä kisoja varten ja loppukauden saaristopurjehdus olisi hyvää leputtelua ja nautiskelua.Cage wrote:Saaristo-/ratakisoihin liittyen haluaisin nostaa esiin vaihtoehdon, että välillä purjehdittaisiin rataa ja välillä saaristoa. Ymmärrän, että moni on saaria kierrellyt vuosia, mutta nyt mukana on jonkin verran uusia veneitä, joille saarien kiertely ainakin näillä vesillä on uutta. Molemmissa kilpapurjehduksen muodoissa on omat mausteensa ja sopivalla sekoituksella saataisiin vaihtelua 12 kilpailun sarjaan.
Cage wrote:Todella tärkeää olisi saada kaikki (mahdollisimman paljon) FEneitä samoihin lähtöihin. Saisiko tuollainen sekoitettu sarja fliitin pysymään kasassa? Itse voisi järjestelyistä jotain maksaakin esim 100-150¤ kaudelta, jollei talkoovoimin tule kasaan.
Olet oikeassa. Parhaiten kehitymme, kun saamme ajella yhdessä toisiltamme oppien ja siksi olisikin tärkeää saada veneitä kisaamaan. Ulkopuolinen "valmentajan" palaute on usein korvaamaton. Veneessä purjehtien ei välttämättä näe koko "suurta kuvaa" samalla tavalla kuin ulkopuolelta tarkkaileva näkee.
Ystävällisin veneily terveisin PR
On vähänPanu wrote: Niin hassulta kuin se kuulostaa on tämä eräänlainen kulttuurimuutos, missä puolivakavasta saarten kiertelystä siirrytään vakavammin ratakisaamaan viikkokisaformaatissa. Kaikkea valtavirtaa vastaan tapahtuvaa toimintaa tullaan aina alussa vierastamaan, kuin "lehmä uutta veräjää". Tyypillistä muutosvastarintaa siis ja ai niin ymmärrettävää.

Ja on tuossa vähän sellaista ratapurjehduksen glorifiointiakin, viime viikolla yhdessä lähdössä heitettiin ehkä kuutisen vendaa, 1 jiippi ja yksi alamerkinkierto. Erot veneitten välillä olivat aika suuria eikä suurempaa kisaamista ollut kuin hetkittäin, ihan samaa ratapurjehdus muutenkin on huonoimmillaan. Ratapurjehduksen edut tulevat venemäärän kasvaessa, ilman sitä on aika yhdentekevää purjehditaanko poijujen ympäri vai ei jos manööverimäärät vastaavat mitä tahansa samanpituista purjehdusmatkaa eri tuulensuuntiin.
Siitä nyt olemme kaikki samaa mieltä että sivutuuleen ajelu saarten välillä jonossa ei kehitä ketään juuri mihinkään, mutta kun ei sekään oikeastaan ole kuin worst-case-tilanne saarten kiertelystä.
Kyllä se kilpailu on kuitenkin se mikä kehittää eniten, mutta kilpailun kannalta olennaista olisi saada niitä veneitä kasaan, sille vaan ei nyt välttämättä ole tällä kaudella hyviä edellytyksiä missään.
I'd say the main problem of Twilight is that the expectations were set too high from the very beginning and at the same price is too high for what we actually get. Clearly the quality of service does not meet the cost - 4 days after the race we still have to results. Not so I don't remember my position, but I'd like to see the timing - I saw what was happening on the race course and I learn (or at least I think that I do
) from actual timing - it straightens out the relative positions of the boat in the course and at finish line. Of course, the timing matters while I remember the details of what I saw - as more time passes by less useful the results become. Comments from the trainer we were receiving in spring were not very valuable as far as I recall.
I don't think that Matt and Doyle are trying to make financial result from this race series, I bet they could get a lot more by selling sails. Perhaps, he just wanted to make a promo and have fun. Maybe also publicity. Perhaps, his estimation of number of coming boats and profitability was not very good. One way or another, the track is more interesting than WHC and one design race is clearly better. Again, where are the fecking results?..
I hope that Matt reduces the amount of additional services for the next year, improves the basic set of services, drops the price. That's all we need, we can entertain ourselves.
Or else he just decides to end the race. Well, I hope we still have the WHC then.
To me the most important is to sail in a larger FE fleet.
Yours,
Captain Obvious

I don't think that Matt and Doyle are trying to make financial result from this race series, I bet they could get a lot more by selling sails. Perhaps, he just wanted to make a promo and have fun. Maybe also publicity. Perhaps, his estimation of number of coming boats and profitability was not very good. One way or another, the track is more interesting than WHC and one design race is clearly better. Again, where are the fecking results?..
I hope that Matt reduces the amount of additional services for the next year, improves the basic set of services, drops the price. That's all we need, we can entertain ourselves.

To me the most important is to sail in a larger FE fleet.
Yours,
Captain Obvious
Last edited by alex on Mon Aug 18, 2014 12:09 pm, edited 1 time in total.
Siis 10 venettä yhteensä neljää eri venetyyppiä ja erot 40 minuutin kisassa minuutteja saman venetyyppin veneiden välillä. Missä tuossa on tiukkaa OD-kisaamista?
Ehkä keskituulessa muutkin pääsevät vauhtiin?
Westhousecupissa näytti olevan kolmellakin veneellä tiukka taistelu voitosta.
Miksi muuten Westhousecupin tuloksia ei ole sen sivuilla. Siellä näkyy vain 2013 alkukauden tulokset. Onhan noita oppinut kaivamaan esille, mutta osaako kaikki?
Ehkä keskituulessa muutkin pääsevät vauhtiin?
Westhousecupissa näytti olevan kolmellakin veneellä tiukka taistelu voitosta.
Miksi muuten Westhousecupin tuloksia ei ole sen sivuilla. Siellä näkyy vain 2013 alkukauden tulokset. Onhan noita oppinut kaivamaan esille, mutta osaako kaikki?
Sivuston ylläpitäjä on sen verran kiireinen että olen jo luopunut toivosta n. ännännen muistuttelun jälkeen ja sen takia tuo twitter on enemmänkin käytössä ja onneksemme näyttäisi siltä että kutakuinkin kaikki kisaavat myös seuraavat feediä.Joakim wrote: Miksi muuten Westhousecupin tuloksia ei ole sen sivuilla. Siellä näkyy vain 2013 alkukauden tulokset. Onhan noita oppinut kaivamaan esille, mutta osaako kaikki?
Tuo on näitä "kollaboraatio-järjestämisen" hankaluuksia vs. koko paketti saman katon (ja usein yhden henkilön) alla.