Soittaisin rikkoneen veneen kipparille ja kävisin tilanteen läpi kahdestaan. Eiköhän tuossa eniten haeta nyt sitä, että tuo on harjoitusta ja vain kuluja tullessa pidetään protestikäsittely, jotta vakuutusyhtiö saa virallisen kannan näkyville.Petri wrote:Mitenkä te toimisitte protestin kanssa josta ei ole tullut vahinkoa tai vakavaa vahinkoa? Tai, mitä _pitää_ tehdä protestille sääntöjen ja purjehdusohjeitten puitteissa.
Twilight Summer Sailing Series 2014
- risto
- kokelas
- Posts: 201
- Joined: Wed Oct 30, 2002 10:24 am
- Location: Tapiolan itäinen satamakaupunki
- Contact:
Tuo on sikäli ihan järkevä peruste sinällään ja samaa henkeähän käytetään muuallakin mutta se ei kylläkään harjoita sitten ketään sääntöjen noudattamisen suhteen. Eli periaatteessa protesti josta ei tule vahinkoa -> ei tarvitse välittää rangaistuskäännösten tekemisestä koska realista riskiä DSQ:sta ei ole? Ja arvaahan sen mihin se johtaa.risto wrote:Soittaisin rikkoneen veneen kipparille ja kävisin tilanteen läpi kahdestaan. Eiköhän tuossa eniten haeta nyt sitä, että tuo on harjoitusta ja vain kuluja tullessa pidetään protestikäsittely, jotta vakuutusyhtiö saa virallisen kannan näkyville.Petri wrote:Mitenkä te toimisitte protestin kanssa josta ei ole tullut vahinkoa tai vakavaa vahinkoa? Tai, mitä _pitää_ tehdä protestille sääntöjen ja purjehdusohjeitten puitteissa.
Protestikäsittelyähän ei välttämättä tarvitse järjestää fyysisesti, jos se kaikille sopii, sähköpostikäsittelyt (ja erityisesti välittäjän käyttö) ovat olleet ainakin WHC:ssa ihan toimivia, Ville pystynee kertomaan miten tiistiksissä protesteja on käsitelty viime vuodet (tai mikä ettei toinen Ville wanhoilta ajoilta).
Edit: Tosiaan Olga taitaa tänään mennä WHC:hen, ainakin jos kundeja oli uskominen. Ensi viikolla näillä näkymin radalla.
Me ollaan tiistiksissä vielä hoidettu protesteja "perinteisesti", koko seremonia läpikäyden. Ideana on, että harjoitellaan ihan oikeaa käsittelyä, koska arvokisoissa homma kuitenkin menee joskus huoneeseen asti - niin purjehtijoiden kuin myös lautakunnan jäsenten osalta.Petri wrote:Protestikäsittelyähän ei välttämättä tarvitse järjestää fyysisesti, jos se kaikille sopii, sähköpostikäsittelyt (ja erityisesti välittäjän käyttö) ovat olleet ainakin WHC:ssa ihan toimivia, Ville pystynee kertomaan miten tiistiksissä protesteja on käsitelty viime vuodet
WHC-tyyppisen meilikäsittelyn etuna on ehdottomasti se, että rikkeisiin tulee puututtua pienemmällä kynnyksellä ja resursseja ei pala logistiikkaan. Ymmärrän täysin WHC:n menettelyn ja se on monella tapaa asiakasystävällisempikin. Toisaalta on aivan eri juttu laatia viinilasin ääressä sähköpostikirjelmää kuin siirrellä pahviveneitä erilaisiin asentoihin lautakunnan tuijottaessa intensiivisesti

Mitä tulee protestointiin itseensä niin mielestäni jos protesti on huudettu ja lippu näytetty niin vaihtoehtona on joko 1) virallinen käsittely tai 2) asian unohtaminen. On erinomaisen hienoa jos yhteisymmärrys löytyy kipparien välisessä informaalissa "palautekeskustelussa" kisan jälkeen. Valitettavan usein kuitenkin rakentavissakin palavereissa erimielisyys itse tilanteesta säilyy ja homma ei oikein johda mihinkään


Sitten vielä tärkeämpi pointti on se, että monesti protestitilaisuus nähdään turhaan jotenkin ahdistavana. Olen monesti sanonut, että protestikäsittely on fantastinen paikka tarkentaa epäselviä sääntöjä ja tulkintoja. Vaikka protestikäsittelystä ei tulisikaan mitään tulosta (esim riittämättömän näytön takia), oppii siellä aina jotain. Toki lähtökohtaisesti protestit pitäisi selvittää merellä (pyöriminen), jotta homma ei mene karnevaaliksi, ja kisoja ratkaista sääntökirjaa tavaamalla. Pyörimättä jättäminen on osoitus siitä että luulee tietävänsä tietyn säännön paljon paremmin kuin toinen osapuoli, ja silloin jälkipuintien sijaan on erinomaisen hyvä että asiaan käydään hakemassa vielä juryn mielipide.
ville
Purjehdusohjeet päivitetty: http://twilightracing.fi/2014/06/10/pur ... aivitetty/
Last edited by alex on Wed Jul 09, 2014 22:20 pm, edited 2 times in total.
Niin, kesäkuun loppu on tuossa ovella ja vaikkei tuo 30 veneen raja jne. mikään kiinteä rajoitin olekaan niin ei tuo ilmoittautumistilanne nyt niin järin hyvä ole jos osallistumismaksuilla olisi tarkoitus hakea jonkinlaista kulujen kattamistakin ts. jossain menee kipuraja ihan oikeasti.
Eli oikeastaan ehkä voisi tehdä sitten sisäistä galluppia, miten moni Fene on oikeasti suunnittelemassa osallistumista ja maksamista.
Olgan tilanne on se että jos kisa järjestetään, saattaisin hyvin ilmoittaa veneen mukaan (kun ei tuo nykyinen hinta liian kovakaan ole, tosin sekin voi sitten elää jos venemäärä jää pienemmäksi...) mutta aikataulusyistä tuskin olisimme mukana joka kisassa, joku 3-5 lienee realistista ottaen huomioon että WHC-järjestelyvuorokin on vielä tulossa joka tapauksessa +näillä näkymin ainakin yksi työreissu keskellä viikkoa. Mutta tosiaan siinä määrin korppikotkana ollaan että mikään tarve minulla ei ole vielä nähdä vaivaa osallistumismaksujen maksamisesta tai erityisesti maksun takaisin saamisesta jos homma ei lähdekään lentoon.
Eli oikeastaan ehkä voisi tehdä sitten sisäistä galluppia, miten moni Fene on oikeasti suunnittelemassa osallistumista ja maksamista.
Olgan tilanne on se että jos kisa järjestetään, saattaisin hyvin ilmoittaa veneen mukaan (kun ei tuo nykyinen hinta liian kovakaan ole, tosin sekin voi sitten elää jos venemäärä jää pienemmäksi...) mutta aikataulusyistä tuskin olisimme mukana joka kisassa, joku 3-5 lienee realistista ottaen huomioon että WHC-järjestelyvuorokin on vielä tulossa joka tapauksessa +näillä näkymin ainakin yksi työreissu keskellä viikkoa. Mutta tosiaan siinä määrin korppikotkana ollaan että mikään tarve minulla ei ole vielä nähdä vaivaa osallistumismaksujen maksamisesta tai erityisesti maksun takaisin saamisesta jos homma ei lähdekään lentoon.
Muutkin kevätkaudella Twilight-raceen osallistuneet saivat varmaankin tällaisen viestin:
Ollaanhan me osallistumassa?Twilight racing -crew wrote:Kevään aikana käynnistetty keskiviikkoinen ratakilpailu köliveneille - Twilight racing - saavutti todella positiivisen vastaanoton ja kokonaisuudessaan parikymmentä venekuntaa oli mukana kisaamassa viidessä eri OD-luokassa.
Koska kilpailusarjan lanseeraaminen jäi hieman myöhäiseksi päätettiin, että kevätkauden kisat tarjotaan ilman kilpailumaksua varmistaen näin riittävä osanotto.
Koska kuitenkin kisaa järjestävä organisaatio toimii itsenäisesti ilman erillistä rahoitusta seuratoiminnalta, joudutaan jatkossa aikaisemman suunnitelman mukaisesti perimään kilpailuun osallistuvilta kilpailumaksu järjestelykulujen kattamiseksi (bensa ym. kulut).
Kysymys kuuluu, oletko valmis tulemaan jatkossakin mukaan kisaamaan kilpailumaksusta huolimatta? Maksut ovat:
Albin Express ja Finn Express 130¤
First 31.7, First 36.7, X-99, Melges 24 sekä ORCi 150¤
Vaikka summa saattaa kuulostaa suurelta, tekee tämä keskimäärin parin euron satsauksen per miehistöjäsen lähtöä kohden.
Pyrimme jatkossa vielä kehittämään valmentajien palauteosiota sekä kuvamateriaalin jakamista, jotta harjoituksesta saataisiin enemmän irti. Kevätkauden viimeisen kilpailun aineisto ikävä kyllä päätyi suurelta osin juhannuskokkoon, kun kyseinen kamera sattui sinne tapaturmaisesti luiskahtamaan. Onneksi kuvaaja säilyi ilman vammoja!
Toivoisimme sinun vastaavan tähän viestiin pikaisesti, jos olet valmis tulemaan mukaan kehittääksemme yhdessä köliveneille laadukkaan alustan rataharjoitteluun ja viemään kaikkien venekuntien osaamista eteenpäin sekä pitämään hauskaa!
Syyskauden ensimmäinen kisa on ke 13.8. Levitä sanaa myös eteenpäin!
Purjehdusterveisin
Twilight racing -crew
Olli Niemi
Kuten tossa edellä sanoin, pystyn itse osallistumaan ratakisaan ehkä pari-kolme kertaa (varmasti jää väliin 3 kertaa, keskimäärin arvioisin että puoliin jäljelläolevista löytyy miehistökin) joten vähän tässä mietin onko se sitten kahden tunnin moottorimarssin ja 40¤/kerta arvoista. No, onhan sitä toki siis huonompia diilejä vedetty normaaleissa viikonloppu-kisoissakin.
Rataa kyllä huvittaisi ajaa, etenkin kymmenen feneen seassa mutta em. speksein tiedä sitten onko enää se sen arvoista jos feneitä onkin radalla 5.
Rataa kyllä huvittaisi ajaa, etenkin kymmenen feneen seassa mutta em. speksein tiedä sitten onko enää se sen arvoista jos feneitä onkin radalla 5.
Seitsemän iltaa, 14 lähtöä, onko tuo nyt sitten paljon? Kyllä tossa mun mielestä rahalle saa ihan vastinettakin. Tietysti jos vertailukohta on vaikkapa WHC, jossa saa ihan ilmaiseksi hyvän kisan, niin onhan mikä tahansa paljon...JKL wrote:Aika suurelta kuulostavat syyskauden hinnat, jotka jäävät kuitenkin kipparin/omistajan vastuulle.
Mä olen kyllä valmis maksamaan, jos vaan muita tulee tarpeeksi mukaan, jotta saadaan hyvät kisat.
Olli Niemi
Joo, kyllähän suotuisissa olosuhteissa purjehtisi mutta matka-aika nopeasti kasvaa ja kun nyt pääongelma on se että pari gastia ehtii satamaan "normaalisti" aikaisintaan 1715, niin se ei jätä liikaa varaa muulle kuin lyhimmän reitin moottorimarssille.Olli wrote:Huomauttaisin, että myös siirtymät saa halutessaan purjehtia, jolloin sekin on ns. laatuaikaa.Petri wrote:vähän tässä mietin onko se sitten kahden tunnin moottorimarssin ja 40¤/kerta arvoista.
Kieltämättä poissaolot harmittavat maksullisessa sarjassa ihan eri tavalla kuin WHC:ssa...
Kuten todettua, kyllä suurin kyssäri on mulla enemmän se että jakokulma hinnasta kasvaa vähän turhan isoksi ja nyt pitää huomioida että mikään jumalan sanahan tuo 130¤ ei ole jos osallistujia ei tule tarpeeksi, kai kiinteät kulut muodostavat jonkinlaisen könttäsumman ja jollain oletus-jakajalla tuloksena on 130¤ mutta jos taas jakajien määrä on pienempi niin...tuskin kauheasti persnettoa järjestäjätkään tahtovat tehdä.