Ajattelin kysyä täältä kun tällä palstalla on asiallista keskustelua, vaikka vene ei ole FE mutta vähän samanlainen. Oman veneluokan ruostalainen foorumi on aika kuollut ja enemmän painottunut cruisailuun.
Veneenä siis SW 27 (uudempi malli kunnon kannella

Kilpailukokemusta on pienestä asti jollista-avomeri-matchiin, joten uskoakseni trimmit ja taktiikka ym. olis kohdillaan. Mutta venevauhti on surkea. Sisarvene menee menojaan. Sisarvene on kunnon purjeilla ym varustettu. Omassa on uusi rullagenua (dacron/cruising) ja iso on kohtuullinen, kiinteä potkuri, köli hieman *kupruinen*

Mutta kysymys: mistä kannattaa aloittaa veneen muokkausta puhtaasta cruisingista - siis mikä osa vaikuttaa teoreettisesti suhteellisen eniten vauhtiin.
1. Uusi kunnon genua ja fokka (ei rulla)? Iso? kumpi näistä on tämän veneen 'moottori', oma ajatukseni on että se on genua?
2. Entäs kiinteän potkurin vaikutus, tästä on paljon juttua suuntaan ja toiseen ja siitähän saa LYSissä vähän apua (huonoista purjeista ei), joten ehkä se ei ole se prioriteetti nr 1?
3. Entäs pohjavärin vaihtaminen Hempel hard racingiin tms ja kölin kunnostaminen?
Joo aika paljon pitää tehdä jotta vene olisi kunnossa ja voisi sitten vaan syyttä itseän huonosta vauhdista

-Peter
S/y Blanka