
Hintavertailun järjestäminen foorumiin - feature ehdotus
Hempel Hard Racing -haulla löytyi venemaali.fi sivustolta Volvo Ocean Gray hintaan 41 euroa/purkki, tosin nettimyynnissä. Sen halvemmalla ei näyttäisi löytyvän mistään muualta. Firma on nimeltään Väripirtti Oy, osoite Kelatie17 01450 Vantaa. Jos liikkeestä saa samaan hintaan, niin pääkaupunkiseutulaisten taitaa kannattaa ajella kyseiseen osoitteeseen 

terv. Artsi/DANIELA
On näemmä nostopalveluitten hinnat marginaalisesti nousseet kun Otaniemeen nostoauto tilattuna olisi yksittäisen veneen kohdalla 150¤.
Onneksi toki on kimppalasku jne. (70¤) mutta eipä siinä paljoa kuitteja saa, muistan joskus kuittia kysyessäni että sitten hintakin olisi eri.
Mutta 150:llä voisi jo kuvitella saavansa kuitinkin kaupan pääliseksi.
Ymmärtäähän sen että Otaniemen keikka on pois pääbisnesalueelta mutta toisaalta monena aiempana vuotena nuo ajat olivatkin sitten juuri keskellä jotain arkipäivää yms. mikä nyt on lähinnä taukoaikaa veneennostosesonkina, olisiko 3 tai 4 v sitten hinta ollut 80 tai 90¤ yksittäiselle veneelle (ei kuittia toki silloinkaan) ja näissä kimppaseteissä hinta on oli 60¤.
Mutta tosiaan, 150¤ veneen laskusta, halpaa kuin saippua.
Onneksi toki on kimppalasku jne. (70¤) mutta eipä siinä paljoa kuitteja saa, muistan joskus kuittia kysyessäni että sitten hintakin olisi eri.
Mutta 150:llä voisi jo kuvitella saavansa kuitinkin kaupan pääliseksi.
Ymmärtäähän sen että Otaniemen keikka on pois pääbisnesalueelta mutta toisaalta monena aiempana vuotena nuo ajat olivatkin sitten juuri keskellä jotain arkipäivää yms. mikä nyt on lähinnä taukoaikaa veneennostosesonkina, olisiko 3 tai 4 v sitten hinta ollut 80 tai 90¤ yksittäiselle veneelle (ei kuittia toki silloinkaan) ja näissä kimppaseteissä hinta on oli 60¤.
Mutta tosiaan, 150¤ veneen laskusta, halpaa kuin saippua.
Noussut on yhteisnostohintakin, ainakin meillä. Hoskilla yhteisnostot menee kilohintaan, n. 30-35 ¤ / tonni. Veneen saa vesille 70-385 ¤ hintaan. FE nousee 85 eurolla, joskus ennen muinoin maksoin 60 ¤. Touhu on kehittynyt vuosi vuodelta, ennen meni 4 venettä tunnissa, nyt menee 8, joten luulisi hinnan pikemminkin laskevan...
Jos tilaa oman noston, niin siinä nousee mastokin samalla. Isompien veneiden omistajat tykkäävät tästä. Lisäksi hintaerokin kapenee tonnien kasvaessa. Ulkopuolisten yrittäjien toimintaa yritetään kuitenkin rajoittaa, koska se muka häiritsee. Periaatteessa omasta nostosta pitäisi maksaa 50 ¤ alueen käyttömaksua...
Haittapuolena yhteisnostosysteemissä on aikataulujen kankeus. Esim. tänä viikonloppuna ei ole nostoa, ja ensi viikonloppuna on kahdelta eri kentältä eri päivinä. Mulla on tietysti vene sillä kentällä, mistä nostetaan äitienpäivänä...
Jos tilaa oman noston, niin siinä nousee mastokin samalla. Isompien veneiden omistajat tykkäävät tästä. Lisäksi hintaerokin kapenee tonnien kasvaessa. Ulkopuolisten yrittäjien toimintaa yritetään kuitenkin rajoittaa, koska se muka häiritsee. Periaatteessa omasta nostosta pitäisi maksaa 50 ¤ alueen käyttömaksua...
Haittapuolena yhteisnostosysteemissä on aikataulujen kankeus. Esim. tänä viikonloppuna ei ole nostoa, ja ensi viikonloppuna on kahdelta eri kentältä eri päivinä. Mulla on tietysti vene sillä kentällä, mistä nostetaan äitienpäivänä...
Olli Niemi
Jännää, että noinkin iso haitari noissa nostopalveluissa. Otaniemessä ei tarvii edes mastoa nostaa pystyyn, ja silti on noin paljon kalliimpaa. Lienee sitten kyse vain volyymeista.
Unohtui mainita, että Hoskilla kilpailunrajoitustoimenpiteisiin kuuluu myös pukin siirtomaksu 50 ¤, joka sisältyy yhteisnostoon/laskuun. Omatoiminen pukin siirtäjä saa luultavasti ihan ilmaiset kettuilut väärästä sijoituspaikasta tms.
Toki tämmönen jäykkyys tuo myös toimintaan vähän ryhtiä, meno voisi olla isossa satamassa aika villiä, jos jokainen saisi touhuta ihan omiaan. Ja kyllähän tuo yhteisnosto on meillä toiminut hyvin, viime vuosina on nettivaraussysteemikin ollut jo näppärä.
Unohtui mainita, että Hoskilla kilpailunrajoitustoimenpiteisiin kuuluu myös pukin siirtomaksu 50 ¤, joka sisältyy yhteisnostoon/laskuun. Omatoiminen pukin siirtäjä saa luultavasti ihan ilmaiset kettuilut väärästä sijoituspaikasta tms.
Toki tämmönen jäykkyys tuo myös toimintaan vähän ryhtiä, meno voisi olla isossa satamassa aika villiä, jos jokainen saisi touhuta ihan omiaan. Ja kyllähän tuo yhteisnosto on meillä toiminut hyvin, viime vuosina on nettivaraussysteemikin ollut jo näppärä.
Olli Niemi
- FE-Sillanpää
- luti
- Posts: 568
- Joined: Mon Mar 26, 2007 16:04 pm
- Location: Itä-Uusimaa
Kyllä, kuitittomuus on pitkälti historiaa. Valvonta on kuulemma kovasti lisääntynyt ja sanktiot lienevät verottajan tapaan sellaiset, että mielummin vedetään firmat vaikka konkurssiin kunhan verottaja saa hetkellisesti maksimoitua tulovirtansa.Petri wrote:Mutta 150:llä voisi jo kuvitella saavansa kuitinkin kaupan pääliseksi.
No ei tuosta kimppanostosta kyllä kuittia tarjottu nytkään mutta toki olettaisin että verottaja kyllä huomioi veneennostoyrittäjien verotuksen jotenkin muuten kuin kuittien myötä. Kuittialennus lienee jo kudottu noihin hintoihin sisään valmiiksi tai sitten tosiaan hinnanousujen syy on juuri joku verottajan keksimä kokonaisverotus-malli millä veroja ei voida ihan täysimääräisesti vältellä.
Paras kuittialennus kyllä oli eräässä käpyläläisessä kirjapainossa joka niputtaa runsaasti opinnäytetöitä yms. kun kysyttiin että tarvitsenko kuittia vai ei niin hintakin sitten laski useita kymmeniä prosentteja kun noin "alepan kassa-henkisesti" totesin vain että en tarvitse kuittia.
Paras kuittialennus kyllä oli eräässä käpyläläisessä kirjapainossa joka niputtaa runsaasti opinnäytetöitä yms. kun kysyttiin että tarvitsenko kuittia vai ei niin hintakin sitten laski useita kymmeniä prosentteja kun noin "alepan kassa-henkisesti" totesin vain että en tarvitse kuittia.
- FE-Sillanpää
- luti
- Posts: 568
- Joined: Mon Mar 26, 2007 16:04 pm
- Location: Itä-Uusimaa
köysitarjous
Motonetin purjehdusköydet ovat tarjouksessa
http://www.motonet.fi/fi/kategoria/345/ ... hduskoydet
http://www.motonet.fi/fi/kategoria/345/ ... hduskoydet
Tämä thread ei välttämättä ole täysin oikea paikka, mutta olkaa varovaisia Maritimissa asioidessanne. Viime kerroilla hinta kassalla ollut jotain muuta kuin hyllyn kyljessä. Isoista summista ei varsinaisesti kyse, mutta prosentuaalisesti iso heitto. Kun ilmoitin kassalla olevalle henkilölle, että on jokaisella viime visiitillä ollut tämä hintaongelma, niin tyttö jotain selitteli ja kun totesin, että on heidän sisäinen asia joka ei kuulu asiakkaalle, sain vastaukseksi "ei se ole kassan asia". Taas meni boikottiin tuo paikka ainakin hetkeksi. Hjertmans on tuonut paljon jo tänä keväänä ja taitaa saada tuoda lisää. On noi ruotsalaiset kaupat vaan niin eri kaliiberia, tavaraa on, nettisivuilla tuotteet hyvin esillä ja osaavat palvella.
Cage, s/y Estelle (FIN-2040)
Mä olen myös huomannut tuon Maritimin hintalappuongelman, mutta niin päin, että kassalla kilkkeet ovat olleet huomattavasti halvempia kuin hyllyn reunassa... Oli miten oli, niin kyllähän se nyt vähän asiakkaalle kuuluu mitä tuotteet maksavat. Muistaakseni siitä on joku lakikin, että hinnat pitää olla esillä. Larussa ainakin ProSailor on rikkonut tätä pykälää vuosikaudet. Tänä vuonna en ole vielä käynyt katsomassa on Harkenin kilkkeiden hinnat näkyvillä...
Nuo ruotsalaiset ja saksalaiset putiikit ovat hyviä, mutta nettikaupasta ostaessa pitää tietää etukäteen mitä tarvitsee. Äkillisiin tarpeisiin pitää sitten kuitenkin asioida siellä maritimissa. Hjertmansin ja Bennsin toimitusajat eivät kyllä aina ole mulla pitäneet. SVB on toistaiseksi aina toimittanut ajallaan...
Nuo ruotsalaiset ja saksalaiset putiikit ovat hyviä, mutta nettikaupasta ostaessa pitää tietää etukäteen mitä tarvitsee. Äkillisiin tarpeisiin pitää sitten kuitenkin asioida siellä maritimissa. Hjertmansin ja Bennsin toimitusajat eivät kyllä aina ole mulla pitäneet. SVB on toistaiseksi aina toimittanut ajallaan...
Olli Niemi
Juu, kyllähän se loppukädessä asiakkaalle kuuluu kun velottavat 5% enemmän kassalla kuin mitä hyllynreunassa lukee. Kiva tapa nostaa katetta. Mutta kun selitys on, että kun heidän tukkupuoli nostaa hintaa, niin hinta päivittyy automaattisesti koneella ja hyllyihin jää vanha hinta... niin hohhon. Sisäistä prosessia säätämällä tämä tulisi laittaa kondikseen, ettei asiakasta loppukädessä kuseteta. Eniten tuo sappi alkoi kiehumaan kassahenkilön kommentista, ettei se kassalle kuulu. Jos itse olisin samassa tilanteessa ja usein joutuisin asiakkaan kanssa marssimaan hyllyn reunaa lukemaan, niin laittaisin kyllä viestiä eteenpäin organisaatiossa, jotta asia saataisiin kondikseen. Ja asiakkaalle olisi edes voinut valitella asiaa ja todeta, että tämä kyllä tulisi saada kuntoon. Onneksi hallitus ei nostanut alv:ia, viime vuonna Maritimilla meni noin 6kk saada alv 24% hinnat hyllynreunaan
, siihen saakka menivät 23% hinnoilla.
Nyt saatu ketutus tästä purettua, mutta vältän kyllä kauppaa kunnes sinne ihan pakko jälleen on mennä.

Nyt saatu ketutus tästä purettua, mutta vältän kyllä kauppaa kunnes sinne ihan pakko jälleen on mennä.
Cage, s/y Estelle (FIN-2040)
TervehdysCage wrote:...Mutta kun selitys on, että kun heidän tukkupuoli nostaa hintaa, niin hinta päivittyy automaattisesti koneella ja hyllyihin jää vanha hinta... niin hohhon. Sisäistä prosessia säätämällä tämä tulisi laittaa kondikseen, ettei asiakasta loppukädessä kuseteta.
Surullistahan on tässä jutussa, että se on tragedia Maritimille. Kassoilla on tolkuton duuni selvittää kunkin tuotteen oikeat hinnat ja juosta niiden perässä hyllyltä hyllylle samaan aikaan, kun kassajono sen kuin pitenee. Asiakkaat kypsyvät hintojen "lotto ominaisuuksiin" ja pitkään odotteluun kassoilla. Ei ole yksi tai kaksi kertaa, kun olen jättänyt ostokset tekemättä nähtyäni kassajonon pituuden ja käsittelyn hitauden. Muille venetarvikekaupoille ei rahan ottaminen asiakkaalta ole ollut noin vaikeaa. Lopulta asiakas on niin ärsyyntynyt em. seikkojen takia, että hän alkaa vältellä kys. kauppaa. Tilanne ei liene Maritimin etujen mukaista nyt eikä jatkossa.
Tämähän on täysin yrityskulttuurista kiinni. Kehittyneissä yrityksissä on palautejärjestelmät ja niihin reagointi kunnossa. Toisaalta jos ja kun homma on kuvatun kaltainen sotku myymälässä, niin uskotko yleisesti organisaation kykyyn toimia rationaalisesti palauteasioissa?Cage wrote:...Jos itse olisin samassa tilanteessa ja usein joutuisin asiakkaan kanssa marssimaan hyllyn reunaa lukemaan, niin laittaisin kyllä viestiä eteenpäin organisaatiossa, jotta asia saataisiin kondikseen.
Harvoille meistä on luotu myötäelämisen lahjaaCage wrote:...Ja asiakkaalle olisi edes voinut valitella asiaa ja todeta, että tämä kyllä tulisi saada kuntoon.

Ystävällisin veneily terveisin PR
- harald
- Hallitus
- Posts: 11313
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Tuosta Planar-merkkinen lämmitin 475¤
http://www.danmax.fi/tuotteet.html
Ilmeisesti itänaapurista. Tuo vastaava nestelämmitin on saanut hyvää palautetta, Boschin osia sisäisesti jne.
http://www.danmax.fi/tuotteet.html
Ilmeisesti itänaapurista. Tuo vastaava nestelämmitin on saanut hyvää palautetta, Boschin osia sisäisesti jne.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020