Finn Express purjehtijoiden sääntötyöryhmä on päättänyt sallia kantosiipien käytön FE83-veneissä kaudella 2014. Siirtymäaikaa kantosiipien käyttöönottoon annetaan 1.4.2015 asti, jolloin kantosiivettömät veneet poistuvat FinLYS-taulukosta, eivätkä ne enää voi osallistua ranking-kisoihin.
Piirustuksia uusiin Eivind Stillin suunnittelemiin siipiin voi ostaa luokkaliitolta.
Kantosiivet päätettiin sallia, koska luokka alkoi selvästi menettää mielenkiintoaan nuorison keskuudessa. Kantosiivellisten asuttavien köliveneiden tarjonta on vielä melko vähäistä, joten uskomme muutoksen nostavan luokan suosiota räjähdysmäisesti. "Emme halua olla kehityksen jarruna", toteaa luokkaliiton puheenjohtaja Panu Ranta.
Mikään täysin uusi asia kantosiivet eivät luokassa ole. Onhan esimerkiksi s/y Charlotta testannut niitä jo vuosikaudet pitkissä avomerikisoissa silloin kun kukaan ei näe.
harald wrote:Olli, eikös me sovittu että julkaisu vasta myöhemmin kaudella, kun muut ovat jo vesillä?
Ei me kuule voida tämmösiä asioita pimittää jäsenistöltä.
Onpa muuten ensi kesänä mukavaa tommosella foileriFEneellä kierrellä Rysäkarin autonomista tasavaltaa:
Rysäkarin Linnake wrote:Rysäkarin Linnake ja alueelliset ongelmat Suomen virkakoneiston kanssa on tulleet siihen pisteeseen että 1.4 on Suomen valtiolle menossa esitys jossa Rysäkari irrotetaan omaksi autonomiseksi alueeksi Suomenlahdella.
Rysäkarin asukkaat järjestävät kansanäänestyksen jossa taloustutkimuksen ovensuukyselyjen mukaan noin 100% on äänestämässä autonomisen tasavallan puolesta.
Rysäkarin asukkaiden mielestä on vaikea ymmärtää miksi maksavat mantereelle veroja kun vastavuoroisesti mantereen virkamiehet harjoittavat mielivaltaista painostusta ja häirintää saaren kehittymisen kannalta.
Kansanäänestyksessä on myös samalla tarkoitus pitää äänestys valtiomuodosta ja vielä on epäselvää että olisiko uudesta saarivaltiosta tulossa jopa kuningaskunta.
Tuloja on tarkoitus valtioon tehdä mm. tax-free toiminnalla ja saarelle haetaan mm. nuuskan valmistus teollisuutta.
Valuutaksi tulisi monelle Saksalaiselle ja Suomalaiselle tuttu markka.
Tilanteen kehittymistä seurataan tarkkaan tänään 1.4.2014