Mitkä vinssit genualle?

FE-vene ja yhdistys / FE-båten och föreningen

Moderators: Petri, harald

Lilie
kokelas
Posts: 88
Joined: Fri Aug 17, 2012 09:59 am

Post by Lilie »

OK, kiitti hyvistä pohdinnoista ja selvitystyöstä.

Mulla Barbarossan vinssit alkaa olla käyttöiän loppupäässä. Lisäksi köydet helposti engelsmannilla ja vähän pienet ne on. Mutta kuten sanottua, onhan noilla pärjänny. En kuitenkaan ole etsimässä varsinaisesti lisää poweria tai vaihteita, mutta kannattaishan sekin varmasti tehdä samalla jos hankkii uudet vinssit.

Luulen että unohdan kuitenkin nuo B8:t ja metsästän tarjouksia hieman isommista. Kevät näyttää mitä tuli löydettyä vai jatkanko nykyisillä..

Ville
User avatar
asalovuo
Hallitus
Posts: 909
Joined: Fri Feb 15, 2008 00:35 am
Location: Helsinki

Post by asalovuo »

Muistamatta mitä muut vinssit maksavat eikö nuo Harkenin 20.2 mallin vinssit olisi sopivat. Hjertmansin listoilla ne näyttäisi olevan aika edulliseen hintaan.
Luulen, että jos itse vaihtaisin vinssit nyt laittaisin nuo kaksinopeuksiset ei itse skuuttaavat versiot...

Suomessa harvoin näkee vinssejä olevan tarjouksessa mutta Ruotsissa (hjermans.se ja benns.se) tarjouksia näyttäisi olevan aina silloin tällöin.
Toimitukset pelaa nopeasti ja hinta jää monessa tuotteessa halvemmaksi kuin täällä.

Mullakin on ollut ongelmia skuutien kanssa. Mittasin skuutin tulokulman vinssille ja huomasin, että se on ainakin Merellissä liian pieni...ensikaudella vinssien alle tulee tiikki palikat joiden tarkoitus on parantaa asiaa.
Antti
S/y Merelli
FIN 2545
Cage
Hallitus
Posts: 994
Joined: Fri Feb 03, 2012 14:40 pm
Location: Espoo
Vene: Estelle

Post by Cage »

Huhhuh, Andersenien hinnat ovat viime vuodesta pompanneet ~30% ylöspäin. Tämän seurauksena Antalit menee tilaukseen.

Alumiiniset tai kromatut pronssiset... kuluukohan jommat kummat nopeammin sileäksi ja pitäisikö se huomoida tässä ostovaiheessa? Mitä mieltä paneeli on?

EDIT: Kävikin niin, että tilasin Andersenit. On kyllä kiva kun 2 kierrosta köyttä vinsseissä riittää.
Last edited by Cage on Tue Jun 30, 2015 11:00 am, edited 1 time in total.
Cage, s/y Estelle (FIN-2040)
Marko

Post by Marko »

Olisiko antaa vinkkiä mitkä 1-nopeuksiset vinssit kanttaisi hankkia vanhojen tilalle. 2-nopeuksisiin ei nyt riitä rahat ja alkuperäinen Gibb 7A hajosi yllättäen. Noissa on kannan halkaisija 110 mm ja rummun 65 mm. Tasaista pintaa on käytössä riittävästi hiukan isommallekin. Voimat on toki riittäneet nykyisilläkin.

Hyvän fiiliksen purjehdusvideota viikonlopulta:
https://youtu.be/EqPS3tEIZFw
Post Reply