Lisää päivitystä luvassa. Kevätaurinko jo kovasti porottaa ja jäät ovat Espoonlahdeltakin jo tainneet lähteä joten kiire sen kun kovenee! Kohta se vesillelaskukin rupee muuttumaan enemmän ajankohtaiseksi.
Mutta... paljon.. paljon on vielä tekemättä.
Alkuvuodesta keskityttiin kylmimpänä aikana sisustan värkkäämiseen, sisällä lämpimästä ja liimojen kuivumisesta piti huolen 3kw puhallin. Kaikki vinyylit ovat siis nyt uusittu, viimeistä senttimetriä myöten.
Uusia puuosia myös tehtiin, esim. uusi kattovalopaneeli johon upotettiin 3 LED-spottia sekä katkaisijat ja himmennin. Samanlainen paneelinpätkä tehtiin myös keulakajuutan kattoon peittämään mastonjalan pultinreiät sekä siihen olisi tarkoitus myös tankobaarin tanko tukea. Kaappien eteen salongin kattoon tehtiin L-mallisesta listasta valolistat johon liimattiin ledinauhaa 2m. Kaikkia em. valoja voi nyt himmennellä mielensä mukaan katosta. Myös kulkuvalot vaihtuu ledeiksi, joten tätä myöten ei veneessä ole enää ainuttakaan hehkulamppua

(EHKÄ moottoriajovalo, saa nähdä tuleeko se myös LED.) Vielä pitäisi jostain löytää 2kpl lukuvalospotteja tuohon salonkiin. Pitäisi olla harjattu teräs -tyylisiä.. Hmm. Vinkit ostopaikasta tervetulleita!
Vanha sähkötaulu sai kenkää ja tilalle tehtiin uusi avattava ja saranoitu malli 12mm teak-vanerista. Myös lähes kaikki sähköt on nyt tehty uusiksi, jokunen vanha kaapeli kuitenkin jäi. Osahan noista on laminoitu esim. kannen laminaatin sisään..
Myös peräsin vaahdoteltiin viime viikonloppuna yli 3kk kuivumisen jälkeen Sicomin PB250 epoksivaahdolla. Myös kansi on laminoitu jo kiinni peräsimeen.
Myös luukkutallin päälle tuleva mittariteline alkaa olla lähes valmis, pientä vesihiontaa vaille. Tähän laminoitiin päälle matto hiilikuitua kilpakavereiden pelotteluksi

Saa nähdä, mutta jos ei istu veneen tyyliin ollenkaan niin tuon voi aina maalata valkoiseksi.
Seuraavaksi tiedossa ruffin vesihiontaa, vanhat teippaukset siitä jo rapsuteltiin ja putsailtiin pois. Sen jälkeen kansikarhennuksen kohdat maalataan sitloodaa ja sen roiskereunoja myöten harmaalla Norrapidilla johon sekoitetaan Hempelin Anti Slipiä pidon maksimoimiseksi. Terveisiä vain Artsille vinkistä

Kölihommaa on hieman jo aloiteltu, siinä mennään vaiheessa jossa olis tarkoitus epoksilla ja roving-matolla laminoida kölisauma ylitse.
Tämä homma lähti nyt siis lopullisesti ihan käsistä

MUTTA. Olkoon se kulttuuriteko Suomalaisten veneiden kunniaksi!
PS. Melissan albumissa sivulta 5 alkaen taas joitakin räpsyjä viime aikojen räpellyksistä.
http://www.fe83.org/gallery/view_album. ... 577&page=5