Tuo haiskahtaa siltä, että männässä ei ole puristuspainetta ja siten diesel ei syty. Tuo harmaa savu indikoi samaa, koska se on oikeastaan höyryä.topi wrote:
- koneen puristusvipu ei tunnu vaikuttavan juurikaan käsikäynnistystä yritettäessä. Vanhasta muistista kammesta vääntäminen loppuu lyhyeen, jos puristukset on päällä. Vain puristusvivun pystyynnostolla pystyy pyörittämään. Nyt tilanne on se, että myös puristusvivun normiasennossa ollessa konetta pystyy pyörittämään, tosin se ottaa hieman vastaan männän yläasennossa.
Ootko avannut venttiilikopan ja katsonut että venttiilit ylipäätään liikkuu? Sitten voi katsoa että venttiilivälykset on on oikein, ettei se venttiili jää kantamaan. Näiden jälkeen saattaakin seuraava vaihe olla olla koko kannen irroittaminen ja tutkia venttiilit ja kansi.
Olen nimittäin kokenut tuon ihan samoilla oireilla. Sillon aluksi tyhjäsin tankin ja kävin koko polttoaine järjestelmän läpi löytämättä mitään vikaa ja lopulta vika löytyi kannesta. Kansi oli syöpynyt pakoventtiilin tyvestä niin, että se vuoti eikä riittänyt puristuspainetta.
Hommasta selvisin lopulta kiikuttamalla kannen venttiileineen kansipajalle, ja korjaustyö maksoi joku kolmisen kymppiä. Úusi kannen tiiviste maksoikin sitten paljon enemmän...