Kun poiju irtoaa...
Kun poiju irtoaa...
...niin purjehtijaa harmittaa kovasti.
Sunnuntaipäivällä tulimme kaverini kanssa rantaan ajatuksena mennä pistämään windex mastoon ja heittää pientä lenkkiä aika kovassa (8-10 m/s) tuulessa. Jollaa vesille raahatessamme sitten ihmettelimme, että onpas vene kaukana ja spekuloimme että eräs dementiasta kärsivä vanhuskipparimme olisi pistänyt sen väärään poijuun.
Venettä lähestyessä kävi kuitenkin ilmeiseksi, että jotain oli vialla, koska vene oli vain parin metrin päässä rannasta ja varsin liikkumattoman oloinen huolimatta kovasta aallokosta.
No liikkumattomuus selittyi tyvenellä veneen kohdilla ja veneen kevyt heilahtelu vei kyllä n. tonnin verran painoa sydämeltäni.
Poiju oli tukevasti veneessä kiinni, mutta kellui käytännössä vaaka-asennossa suoraan keulan alla. Vene oli siirtynyt n. 100 metriä kaakkoon poijupaikalta. Vene itsessään näytti olevan irti pohjasta, mutta jokainen pieni aalto sai kölin osumaan pohjaan.
Vene oli myös lukittunut jonkinlaiseen kivenkoloon siten, ettei se liikkunut yhtään kun sitä yritti ajaa koneella irti.
Ratkaisu oli vetää jollalla köysi kaukana olevaan poijuun ja kiskoa vene vinssien avulla kylki edellä irti paikastaan. Hyvin se irtosi, ilman suurempia tuntemuksia "raahautumisesta" tms.
Vene kiinni poijuun, tarkistukset pilssistä->ei vettä, kölipultit OK ja laipio ehjännäköinen...sama muille kölipulteille.
Ulkoapäin kyljet täydellisen koskemattoman näköiset. Eli oletettavasti vain köli oli ottanut pohjaan kiinni.
Tuulen suunnasta päättelisin, että poijukettinki on murtunut tänään aamulla ja sitten vene on rauhallisesti ajelehtinut "löytöpaikkaansa"...kymmenen metriä toiseen suuntaan niin kivi olisi tullut kyljestä läpi.
Kiskoimme poijun ylös vedestä ja sentin paksuinen kettinki näytti sellaiselta, että ei ihme että oli murtunut...tai siis 2! kettinkiä (pääkettinki n. 9mm, ja varmuuskettinki n. 4mm) olivat murtuneet, luultavasti toinen jo aiemmin talvella/keväällä.
Huomenna soitto vakuutustarkastajalle ja varmaan vene pitäisi ylöskin nostaa, toivottavasti mitään isompia rakoja ei löydy vaan selvisimme säikähdyksellä.
Pahimmassa tapauksessa pohja pitää repiä auki laminaattia myöten ja sitten viettää loppukesä pohjan mikrohalkeamia paikkaillen.
Ja lisäyksenä toki, ettei kyse ollut omasta poijustamme vaan seuran poijusta, joka oli vieläpä viime syksyllä tarkistettu (tosin nyt ilmeisesti mennään kyseisten ketjujen viimeistä vuotta ennen vaihtoa).
Näkemyksiä on nyt ilmennyt kahdenlaisia, toiset ovat "katsotaan miten purjeet vaikuttavat, syksyllä sitten noston yhteydessä tarkistetaan tilanne" ja toiset "ei missään nimessä purjehtimista ennen nostoa".
Ota tuosta nyt selvää.
Sunnuntaipäivällä tulimme kaverini kanssa rantaan ajatuksena mennä pistämään windex mastoon ja heittää pientä lenkkiä aika kovassa (8-10 m/s) tuulessa. Jollaa vesille raahatessamme sitten ihmettelimme, että onpas vene kaukana ja spekuloimme että eräs dementiasta kärsivä vanhuskipparimme olisi pistänyt sen väärään poijuun.
Venettä lähestyessä kävi kuitenkin ilmeiseksi, että jotain oli vialla, koska vene oli vain parin metrin päässä rannasta ja varsin liikkumattoman oloinen huolimatta kovasta aallokosta.
No liikkumattomuus selittyi tyvenellä veneen kohdilla ja veneen kevyt heilahtelu vei kyllä n. tonnin verran painoa sydämeltäni.
Poiju oli tukevasti veneessä kiinni, mutta kellui käytännössä vaaka-asennossa suoraan keulan alla. Vene oli siirtynyt n. 100 metriä kaakkoon poijupaikalta. Vene itsessään näytti olevan irti pohjasta, mutta jokainen pieni aalto sai kölin osumaan pohjaan.
Vene oli myös lukittunut jonkinlaiseen kivenkoloon siten, ettei se liikkunut yhtään kun sitä yritti ajaa koneella irti.
Ratkaisu oli vetää jollalla köysi kaukana olevaan poijuun ja kiskoa vene vinssien avulla kylki edellä irti paikastaan. Hyvin se irtosi, ilman suurempia tuntemuksia "raahautumisesta" tms.
Vene kiinni poijuun, tarkistukset pilssistä->ei vettä, kölipultit OK ja laipio ehjännäköinen...sama muille kölipulteille.
Ulkoapäin kyljet täydellisen koskemattoman näköiset. Eli oletettavasti vain köli oli ottanut pohjaan kiinni.
Tuulen suunnasta päättelisin, että poijukettinki on murtunut tänään aamulla ja sitten vene on rauhallisesti ajelehtinut "löytöpaikkaansa"...kymmenen metriä toiseen suuntaan niin kivi olisi tullut kyljestä läpi.
Kiskoimme poijun ylös vedestä ja sentin paksuinen kettinki näytti sellaiselta, että ei ihme että oli murtunut...tai siis 2! kettinkiä (pääkettinki n. 9mm, ja varmuuskettinki n. 4mm) olivat murtuneet, luultavasti toinen jo aiemmin talvella/keväällä.
Huomenna soitto vakuutustarkastajalle ja varmaan vene pitäisi ylöskin nostaa, toivottavasti mitään isompia rakoja ei löydy vaan selvisimme säikähdyksellä.
Pahimmassa tapauksessa pohja pitää repiä auki laminaattia myöten ja sitten viettää loppukesä pohjan mikrohalkeamia paikkaillen.
Ja lisäyksenä toki, ettei kyse ollut omasta poijustamme vaan seuran poijusta, joka oli vieläpä viime syksyllä tarkistettu (tosin nyt ilmeisesti mennään kyseisten ketjujen viimeistä vuotta ennen vaihtoa).
Näkemyksiä on nyt ilmennyt kahdenlaisia, toiset ovat "katsotaan miten purjeet vaikuttavat, syksyllä sitten noston yhteydessä tarkistetaan tilanne" ja toiset "ei missään nimessä purjehtimista ennen nostoa".
Ota tuosta nyt selvää.
- harald
- Hallitus
- Posts: 11199
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: P-helsinki
- Vene: Charlotta
- Contact:
Valitan tapahtunutta, sydämenjyskytystä tuo varmaan aiheutti?
Vakuutusyhtiön laskuun vene ylös, tarkistakaa kaikki laipiot että ovat edelleen
kiinni. Kölitukit kannattaa tarkistaa kunnolla pienellä vasaralla (teetä asian-
tuntijalla). Kun valurautaköli hakkaa kallioon on iskut aina teräviä.
Vakuutusyhtiö sitten teettää teille kölin fiksaamisen. Tämänhän pitäisi olla ihan
selvä juttu. Toinen kysymys on sitten kuuluuko veneen vakuutuksen ottaa tuo
itselleen, mielestäni ei vaan seuranne kontolle nuo kustannukset tulevat. Tai siis
seuranne vakuutus maksaa viulut, myös mahd omavastuun. Se on sitten toinen
asia jos seuranne vielä vaatii kustannuksia kettinkien tarkastajalta, no, se on
seuran asia.
Jos seuran vakuutusyhtiö ei halua maksaa, eikä veneenne vakuutus niin
pyytäisin ilmoittamaan tännekin mikä yhtiö teillä on.
IANAL.
Vakuutusyhtiön laskuun vene ylös, tarkistakaa kaikki laipiot että ovat edelleen
kiinni. Kölitukit kannattaa tarkistaa kunnolla pienellä vasaralla (teetä asian-
tuntijalla). Kun valurautaköli hakkaa kallioon on iskut aina teräviä.
Vakuutusyhtiö sitten teettää teille kölin fiksaamisen. Tämänhän pitäisi olla ihan
selvä juttu. Toinen kysymys on sitten kuuluuko veneen vakuutuksen ottaa tuo
itselleen, mielestäni ei vaan seuranne kontolle nuo kustannukset tulevat. Tai siis
seuranne vakuutus maksaa viulut, myös mahd omavastuun. Se on sitten toinen
asia jos seuranne vielä vaatii kustannuksia kettinkien tarkastajalta, no, se on
seuran asia.
Jos seuran vakuutusyhtiö ei halua maksaa, eikä veneenne vakuutus niin
pyytäisin ilmoittamaan tännekin mikä yhtiö teillä on.
IANAL.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Hmm, näyttää siltä että seuran osalta mennään aikalailla perävalotakuulla ts. kukin käyttää poijuja omalla vastuullaan eikä vakuutusta ilmeisesti ole, poijuihin ei siis kuitenkaan päästetä venevakuutuksettomia veneitä.
Entä miten sinä näkisit asian että uskaltaako tuolla sitten purjehtia (tiistaina kun periaatteessa olisi 10v-skidien koulutuspurjehdus...jos vain vanhemmat tietäisivät mitä on tapahtunut ) vai pitäisikö tylysti pistää purjehduskieltoon ennen tarkistusten tekemistä.
No vakuutusyhtiöstä huomenna kertonevat miten tehdään, "kaverin tutun" näkemys asiaan tosin oli se, että kun vuotoja ei ole niin luultavasti vakuutusyhtiössäkin ovat "syksymmällä sitten"-näkökannan kannalla.
Nostamisessa yms. taitaa tosin vähän olla niin, että omavastuu taitaa olla nostolaskua suurempi ja toisaalta kun pukki on Otaniemessä, jonne ei ilman mastonlaskua ole asiaa niin...
Huoorgh, ehkäpä vakuutusyhtiössä sitten antavat jonkinlaisen siunauksen "kait se kelluu"-linjalle.
En minä isompiin kölivaurioihin usko, mutta ehkä pieni sukellus saattaisi vastata tähänkin kysymykseen ilman nostotarvetta...vielä kun saisi uskotella sukeltajakämppikselleni, että Suomenlahden 10-asteinen vesi on lähes yhtä mukava sukellusympäristö kuin Karibian 30-asteinen.
Entä miten sinä näkisit asian että uskaltaako tuolla sitten purjehtia (tiistaina kun periaatteessa olisi 10v-skidien koulutuspurjehdus...jos vain vanhemmat tietäisivät mitä on tapahtunut ) vai pitäisikö tylysti pistää purjehduskieltoon ennen tarkistusten tekemistä.
No vakuutusyhtiöstä huomenna kertonevat miten tehdään, "kaverin tutun" näkemys asiaan tosin oli se, että kun vuotoja ei ole niin luultavasti vakuutusyhtiössäkin ovat "syksymmällä sitten"-näkökannan kannalla.
Nostamisessa yms. taitaa tosin vähän olla niin, että omavastuu taitaa olla nostolaskua suurempi ja toisaalta kun pukki on Otaniemessä, jonne ei ilman mastonlaskua ole asiaa niin...
Huoorgh, ehkäpä vakuutusyhtiössä sitten antavat jonkinlaisen siunauksen "kait se kelluu"-linjalle.
En minä isompiin kölivaurioihin usko, mutta ehkä pieni sukellus saattaisi vastata tähänkin kysymykseen ilman nostotarvetta...vielä kun saisi uskotella sukeltajakämppikselleni, että Suomenlahden 10-asteinen vesi on lähes yhtä mukava sukellusympäristö kuin Karibian 30-asteinen.
Näin vakuutuksista jotain tietävänä valaisen asiaa hieman. Kyllä vakuutus maksaa veneen noston, jos epäilet että on jotain vialla. Omavastuu on jotain, ja sen yli menevät kustannukset maksaa sitten vakuutus. Tässä tapauksessa seuran vastuuvakuutus ei olisi korvannut kuitenkaan; ei ole syy-yhteyttä seuran toiminnan ja ketjun katkeamisen välillä. Eli pääsääntöiseti oma vakuutus korvaa laiturissa/poijussa tapahtuvat vammat ja vauriot.
Eli. Vene ylös, vahinkotarkastaja paikalle, muista pysyä kovana niin tutkitaan eikä jää vaivaamaan, vak. yhtiö maksaa korjauksen jos korjattavaa on ja sitten taas vene veteen.
-Erkka
Eli. Vene ylös, vahinkotarkastaja paikalle, muista pysyä kovana niin tutkitaan eikä jää vaivaamaan, vak. yhtiö maksaa korjauksen jos korjattavaa on ja sitten taas vene veteen.
-Erkka
No kyllähän niitä vahingon syitä tutkitaan tietty, mutta. Jos kyse on tapaturmaisesta vahingosta, ei kerhon vastuuvakuutus korvaa. Eli pitää olla tämä syy-yhteys kerhon toiminnan ja vahingon syntymisen välillä. Etenkin jos ketju on kaksi kuukautta sitten tarkastettu ja toimivaksi todettu, ei kerho kai voi paljon muuta tehdä. Jos ketju menee poikki, on se kehnoa tuuria tms. johon auttaa veneen oma vakuutus.
- harald
- Hallitus
- Posts: 11199
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: P-helsinki
- Vene: Charlotta
- Contact:
Ymmärrän sen että seuraa ei voida laittaa vastuuseen tuossa koska
seura on tehnyt kaiken voitavansa varmistaakseen kettinkien kunnon.
Mutta tarkastajan vastuu? Jos autohuollossa pyydetään katsomaan jako-
hihnaa ja he sanovat että se on ok ja hihna sitten katkeaa perin tuhannen
kilsan päästä niin voidaan jo kyseenalaistaa edellistä huoltoa joka sen
hihnan on (ehkä) katsonut.
Tämähän tietysti riippuu hiukan siitä miten kyseinen ketju on mennyt
poikki. Olosuhteet eivät vaikuttaneet mitenkään myrskyisiltä, uskon että
jos näyttää siltä että kettingissä on kooroosion voimasta kettinki ohentunut
huomattavasti ja dyykari ei ole tätä huomannut niin voisi ainakin
tarkastuksen arvo katsoa uudestaan. Dyykarilla taitaa olla kuitenkin
sellainen lauseke että ei ota vastuuta mistään, kunhan dyykkaillee.
No, onneksi vene on vakuutettu. Mutta ehkä dyykari ottaisi omavastuun?
seura on tehnyt kaiken voitavansa varmistaakseen kettinkien kunnon.
Mutta tarkastajan vastuu? Jos autohuollossa pyydetään katsomaan jako-
hihnaa ja he sanovat että se on ok ja hihna sitten katkeaa perin tuhannen
kilsan päästä niin voidaan jo kyseenalaistaa edellistä huoltoa joka sen
hihnan on (ehkä) katsonut.
Tämähän tietysti riippuu hiukan siitä miten kyseinen ketju on mennyt
poikki. Olosuhteet eivät vaikuttaneet mitenkään myrskyisiltä, uskon että
jos näyttää siltä että kettingissä on kooroosion voimasta kettinki ohentunut
huomattavasti ja dyykari ei ole tätä huomannut niin voisi ainakin
tarkastuksen arvo katsoa uudestaan. Dyykarilla taitaa olla kuitenkin
sellainen lauseke että ei ota vastuuta mistään, kunhan dyykkaillee.
No, onneksi vene on vakuutettu. Mutta ehkä dyykari ottaisi omavastuun?
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Joo, vähintä mitä sukeltaja voi tehdä on katsoa peiliin, kuten Niklas Bäckström
Näissä tahtoo olla niin, että sukeltaja sanoo hoitaneensa homman kunnialla ja se on sitten siinä. Ellei sukeltajalla ole vastuuvakuutusta, jolloin homma meneekin mielenkiintoiseksi. Eli jos veneen omistaja on luottanut sukeltajan sanaan ketjun kunnossaolosta, ja suklaaja onkin krapulapäissään katsellut ahvenia ketjun sijaan -> tällöin on olemassa syy-yhteys sukeltajan ja ketjun katkeamisen välillä. Mutta kukas tämän todistaa? Onko ketju ollut niin huonossa kunnossa, että sukeltajan olisi pitänyt se huomata?
Näissä tahtoo olla niin, että sukeltaja sanoo hoitaneensa homman kunnialla ja se on sitten siinä. Ellei sukeltajalla ole vastuuvakuutusta, jolloin homma meneekin mielenkiintoiseksi. Eli jos veneen omistaja on luottanut sukeltajan sanaan ketjun kunnossaolosta, ja suklaaja onkin krapulapäissään katsellut ahvenia ketjun sijaan -> tällöin on olemassa syy-yhteys sukeltajan ja ketjun katkeamisen välillä. Mutta kukas tämän todistaa? Onko ketju ollut niin huonossa kunnossa, että sukeltajan olisi pitänyt se huomata?
Re: Kun poiju irtoaa...
TervehdysPetri wrote:...niin purjehtijaa harmittaa kovasti.
Tietysti harmittaa ja niin pitääkin. Et tiedä miten tutulta kys. tilanne tuntuu... .
Millainen oli tomähdys ääni. Kova kolaus vai vaimea tumps? Tällä voit indikoida pohjan laatua. Kiveen iskut kuulostavat todella pahoilta, kuulostaa kuin köli tulisi joka iskulla sisään. Pehmeämpi pohja antaa vaimeamman äänen. Kiven iskut ovat rakenteiden kannalta tuhoisampia.Petri wrote: Poiju oli tukevasti veneessä kiinni, mutta kellui käytännössä vaaka-asennossa suoraan keulan alla. Vene oli siirtynyt n. 100 metriä kaakkoon poijupaikalta. Vene itsessään näytti olevan irti pohjasta, mutta jokainen pieni aalto sai kölin osumaan pohjaan.
Kuten jo totesin niin kokemusta on... . Vene ei meinaan lähde edes pehmeästä mutapohjasta moottorilla irti. Taittolapapotkuri ja pieni teho pitää kölin tukevasti kiinni mudassakin. Ei veneen siis tarvitse olla kivien välissä.Petri wrote: Vene oli myös lukittunut jonkinlaiseen kivenkoloon siten, ettei se liikkunut yhtään kun sitä yritti ajaa koneella irti.
Ratkaisu oli vetää jollalla köysi kaukana olevaan poijuun ja kiskoa vene vinssien avulla kylki edellä irti paikastaan. Hyvin se irtosi, ilman suurempia tuntemuksia "raahautumisesta" tms.
Hyvä olisi käydä uimassa ja kastella myös hiukset ja sukeltaa katsomaan miltä näyttää. Tai pitäisi oikeasti todeta miltä tuntuu kuin kädellä koittaa. Sameassa vedessä ei näkyvyyttä ole kuin 15 cm!Petri wrote: Vene kiinni poijuun, tarkistukset pilssistä->ei vettä, kölipultit OK ja laipio ehjännäköinen...sama muille kölipulteille.
Ulkoapäin kyljet täydellisen koskemattoman näköiset. Eli oletettavasti vain köli oli ottanut pohjaan kiinni.
Onni onnettomuudessa. Millainen aallokko paikalla oli? Pelkkä tuuli ei saa venetta hakkaamaan pohjaan, mutta aallokko saa.Petri wrote: Tuulen suunnasta päättelisin, että poijukettinki on murtunut tänään aamulla ja sitten vene on rauhallisesti ajelehtinut "löytöpaikkaansa"...kymmenen metriä toiseen suuntaan niin kivi olisi tullut kyljestä läpi.
Kyllä ketju kuluu ja syöpyy varsin onnettoman näköiseksi. Kovimmalla kulutuksella on pohjan mutka, joka kannattaa tehdä niin paksusta ketjusta kuin kehtaa. Meillä kys. kohta on 13 millistä, joka KOKEMUKSESTA kestää 10 vuotta. Nuo "varmuusketjut voit unohtaa, sillä ne syöpyvät siinä missä pääketjukin ja jos ne on vielä pääketjua ohuenpaa tavaraa niin syöpyminen on nopeampaa. Sorry.Petri wrote: Kiskoimme poijun ylös vedestä ja sentin paksuinen kettinki näytti sellaiselta, että ei ihme että oli murtunut...tai siis 2! kettinkiä (pääkettinki n. 9mm, ja varmuuskettinki n. 4mm) olivat murtuneet, luultavasti toinen jo aiemmin talvella/keväällä.
En oikein jaksa uskoa tällaiseen totaali tuhoon. Kyllä veneen pitää jotain kestää. Samalla kun käyt uimeassa koita kädelllä varovasti kölin taka- ja etureunan laminaattia mahdollisten säröjen varalta. Tutki samalla peräsimen alareuna (liikkuiko peräsi vapaasti?).Petri wrote:Huomenna soitto vakuutustarkastajalle ja varmaan vene pitäisi ylöskin nostaa, toivottavasti mitään isompia rakoja ei löydy vaan selvisimme säikähdyksellä. Pahimmassa tapauksessa pohja pitää repiä auki laminaattia myöten ja sitten viettää loppukesä pohjan mikrohalkeamia paikkaillen.
Näkyvyys on tuo mainittu 15 cm ja jos pohjaa vähänkään pöllytät et näe mitään. Käsikopelo on ainoa mahdollisuus sukeltamalla ketjun tila todeta (ei luotettava). Uuteen poijuun kannattaa varata sen verran löysää ketjua, että saat pohjan mutkan vedettyä kannelle tarkistusta varten ja tarvittaessa ketjun voi jopa vaihtaa samalla.Petri wrote: Ja lisäyksenä toki, ettei kyse ollut omasta poijustamme vaan seuran poijusta, joka oli vieläpä viime syksyllä tarkistettu (tosin nyt ilmeisesti mennään kyseisten ketjujen viimeistä vuotta ennen vaihtoa).
Ei kun uimaan ja pidetään kustannukset kurissa. Jos jotain hälytävää uintireissulla löytyy joudutaan toimenpiteet arvioimaan uudelleen.Petri wrote: Näkemyksiä on nyt ilmennyt kahdenlaisia, toiset ovat "katsotaan miten purjeet vaikuttavat, syksyllä sitten noston yhteydessä tarkistetaan tilanne" ja toiset "ei missään nimessä purjehtimista ennen nostoa".
Ota tuosta nyt selvää.
Ystävällisin veneily terveisin PR
Soitin tuossa aamulla vakuutusyhtiöön ja sieltä olivat lähinnä sillä kannalla, että katsotaan syksyllä noston yhteydessä jos jotain vikaa on, tein kuitenkin sitten ilmoituksen tapahtuneesta, ettei tarvitse sitten syksymmällä selitellä...tosin jos homma jokatapauksessa menee meidän vakuutuksemme piikkiin, on aika yhdentekevää onko kyse tästä vai pelkästään tavallisesta kivilleajosta.
Tänään käydään veneellä katsomassa ja kuvaamassa tarkemmin ja sitten mietitään mitä tehdään. Faija on omaa venettään nostanut rikattuna karilleajon jälkeen, mutta en tiedä onnistuuko sama fe:llä.
Toinen vaihtoehto tietenkin on sukeltaa, mutta siihen en saanut kämppistäni motivoitua.
Saa nyt nähdä, jos ei tänäänkään mitään isompaa vikaa sisältäpäin näy niin pitänee tylysti huomenna (tai joku ei-sateinen päivä) lähteä ensin kevyesti purjehtien viemään venettä Suomenojalle, jossa sitten yrittää nostaa venettä ja katsoa köliä pikaisesti.
Tänään käydään veneellä katsomassa ja kuvaamassa tarkemmin ja sitten mietitään mitä tehdään. Faija on omaa venettään nostanut rikattuna karilleajon jälkeen, mutta en tiedä onnistuuko sama fe:llä.
Toinen vaihtoehto tietenkin on sukeltaa, mutta siihen en saanut kämppistäni motivoitua.
Saa nyt nähdä, jos ei tänäänkään mitään isompaa vikaa sisältäpäin näy niin pitänee tylysti huomenna (tai joku ei-sateinen päivä) lähteä ensin kevyesti purjehtien viemään venettä Suomenojalle, jossa sitten yrittää nostaa venettä ja katsoa köliä pikaisesti.
- harald
- Hallitus
- Posts: 11199
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: P-helsinki
- Vene: Charlotta
- Contact:
Onnistuu kyllä veneen nostaminen riki ylhäällä mutta aika pahalta tuntuu
kun etupuomi nojaa vantteihin aika rajusti. Tässä olisi keskinostopiste
hyvä.
Jos haluat kokeilla niin soita njk:n kanslialle ja kerro mistä olet ja että
haluaisit näyttää kivilläkäynnin jäljet tarkastajalle. Pyydä tarkastaja paikalle
myös. En usko että tuo nosto kovin kallis ole, kraanahan on ollut siellä
jo pitkään.
Jos epäilyttää nostaa vene itse niin kutsu auto paikalle. Mielestäni olisi
hyvä näyttää vahingot tässä vaiheessa jo, eikä vasta sitten syksyisen
kivilläkäynnin jälkeen.
Ehkä?
http://www.fe83.org/gallery/view_photo. ... d=im000495
kun etupuomi nojaa vantteihin aika rajusti. Tässä olisi keskinostopiste
hyvä.
Jos haluat kokeilla niin soita njk:n kanslialle ja kerro mistä olet ja että
haluaisit näyttää kivilläkäynnin jäljet tarkastajalle. Pyydä tarkastaja paikalle
myös. En usko että tuo nosto kovin kallis ole, kraanahan on ollut siellä
jo pitkään.
Jos epäilyttää nostaa vene itse niin kutsu auto paikalle. Mielestäni olisi
hyvä näyttää vahingot tässä vaiheessa jo, eikä vasta sitten syksyisen
kivilläkäynnin jälkeen.
Ehkä?
http://www.fe83.org/gallery/view_photo. ... d=im000495
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Niinhän se olisi, muttei tullut koskaan mieleen että sellaista tarvitsisi.harald wrote:Onnistuu kyllä veneen nostaminen riki ylhäällä mutta aika pahalta tuntuu
kun etupuomi nojaa vantteihin aika rajusti. Tässä olisi keskinostopiste
hyvä.
Loppupeleissähän tarkoitushan on saada vene vain ylös vedestä ja katsoa, ettei mitään silminnähtäviä vaurioita ole ja sitten laskea se takaisin alas.
Luulen että NJK:n kanslialla on tilisaldon tarkastava suodatin joka ohjaa alta seitsennumeroiset summat omaavat ihmiset naapuriseuran toimistoon...Jos haluat kokeilla niin soita njk:n kanslialle ja kerro mistä olet ja että
haluaisit näyttää kivilläkäynnin jäljet tarkastajalle. Pyydä tarkastaja paikalle
Tarkastaja, tai kuka ikinä se olikaan joka Iffiltä kanssani asioi, ei tuntunut erityisen innokkaalta tulemaan tarkastamaan, mutta kaitpa toki sen saisi tarpeen vaatiessa paikalle huudettua.
Loppupeleissähän jos jotain vikaa tosiaan on, niin ehtii ne viat sitten pukillakin todeta ja uskon että jos vika on nähtävissä, me pystymme sen itsekin havaitsemaan.
Nostaminen itse ei sinänsä ole ongelma ja oikeastaan onkin paljon parempi vaihtoehto kuin häiritä kiireistä nostoautoa ruuhkaisella nostolaiturilla...no pitää nyt katsella kun tänään veneelle pääsee.
- harald
- Hallitus
- Posts: 11199
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: P-helsinki
- Vene: Charlotta
- Contact:
Saat luulla mitä haluat, soitolla tuo selviää. Kyllä tuolla käy vaikka ketäPetri wrote: Luulen että NJK:n kanslialla on tilisaldon tarkastava suodatin joka ohjaa alta
seitsennumeroiset summat omaavat ihmiset naapuriseuran toimistoon...
nostelemassa veneitään joten en usko että hinta pilvissä ole. Eikä tuossa
nyt ketään sillai tarkisteta pankkisaldoa, muuten minä olisin pulassa
Eikös tässä tapauksessa vakuutusyhtiö olisi maksumiehenä(?).
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
En tiedä, että onko enää ajankohtainen Olgan porukoille, mutta jos joskus joku muu (lue: ne keillä ei ole keskusnostolenkkiä) tarvitsee veneen tarkistusta varten ylös, niin:
Hopeasalmen telakka Mustikkamaalla, Itä- Hgissä nostaa sellaisella
erikoiskelkalla, joka uitetaan paatin alle, veneen ylös riki ylhäällä aivan
helposti.
Soita Timo Hakakoski 0400 947779
Hopeasalmen telakka Mustikkamaalla, Itä- Hgissä nostaa sellaisella
erikoiskelkalla, joka uitetaan paatin alle, veneen ylös riki ylhäällä aivan
helposti.
Soita Timo Hakakoski 0400 947779
Onhan tuo ajankohtainen, joten kiitos vinkistä (ei tartte sähköpostilaatikkoakaan täyttää).
Ilmeisesti tuo on siinä Mustikkamaan pohjoisreunalla, vaikkei CD-merikartassa itselläni olekaan siinä sataman merkkiä.
9 mailia suoraan väylää tuonne olisi, joten pitänee joku päivä pistäytyä.
Minkälaista hintaa tuosta nostohärpäkkeestä ottavat?
Ilmeisesti tuo on siinä Mustikkamaan pohjoisreunalla, vaikkei CD-merikartassa itselläni olekaan siinä sataman merkkiä.
9 mailia suoraan väylää tuonne olisi, joten pitänee joku päivä pistäytyä.
Minkälaista hintaa tuosta nostohärpäkkeestä ottavat?