
veneen hankinta
veneen hankinta

- harald
- Hallitus
- Posts: 11318
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Mielestäni vene sopii tuohon ihan hyvin. Etenkin kun veneessä on (yleensä) vesivessa ja
sinulla(kin) paljon tyttöjä miehistössä (eikös tuo ole jo melkein naisisto?).
Jos pohja on korjattu niin hyvä, on varmaan riittävän kestävä. Tiedätkö missä putiikissa
tuo korjaushomma on teetetty ja onko siitä kuitteja?
Maston pituudesta en osaa varmasti sanoa, mutta FE:n P-mitta on 9.25m, joten eiköhän se 10m
ole aika tasan sen verran mitä tarvitaan jotta saataisiin maksimikokoinen isopurje nostettua
reivaamatta. Yleensä ilmoitetaan purkkareissa maston korkeus vedenpinnasta tai sitten iso-
purjeen etuliikin pituuden eikä niinkään mastoputken pituutta.
Tyyppivikoja niin jos luet tätä forumia vähän enemmän taaksepäin historiassa niin syksyllä
oli juttu "ostajan oppaasta" tjms (haku-toiminto auttaa) josta ilmenee ne tärkeimmät. Peräsin-
lapa on sellainen jota kannattaa katsoa.
Tarjous tuollaisesta voisi olla luokkaa 15 000 - 20 000€ sitä suuremmin näkemättä. Erittäin
paljon riippuu koneen kunnosta koska tämä on ylivoimaisesti se kallein osa kokoa vehkeestä.
sinulla(kin) paljon tyttöjä miehistössä (eikös tuo ole jo melkein naisisto?).

Jos pohja on korjattu niin hyvä, on varmaan riittävän kestävä. Tiedätkö missä putiikissa
tuo korjaushomma on teetetty ja onko siitä kuitteja?
Maston pituudesta en osaa varmasti sanoa, mutta FE:n P-mitta on 9.25m, joten eiköhän se 10m
ole aika tasan sen verran mitä tarvitaan jotta saataisiin maksimikokoinen isopurje nostettua
reivaamatta. Yleensä ilmoitetaan purkkareissa maston korkeus vedenpinnasta tai sitten iso-
purjeen etuliikin pituuden eikä niinkään mastoputken pituutta.
Tyyppivikoja niin jos luet tätä forumia vähän enemmän taaksepäin historiassa niin syksyllä
oli juttu "ostajan oppaasta" tjms (haku-toiminto auttaa) josta ilmenee ne tärkeimmät. Peräsin-
lapa on sellainen jota kannattaa katsoa.
Tarjous tuollaisesta voisi olla luokkaa 15 000 - 20 000€ sitä suuremmin näkemättä. Erittäin
paljon riippuu koneen kunnosta koska tämä on ylivoimaisesti se kallein osa kokoa vehkeestä.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
veneen hankinta
Kiitoksia vinkeistä. Täytyy tutustua artikkeliin ja mennä katsomaan ko. venettä. Pohjan korjannutta yritystä en ole vielä selvittänyt. Korjaus on myyjän kertoman mukaan tehty ammattiliikkeessä. Veneestä puuttuu spinnuvarustus. Rullagenua siinä kuitenkin on. Kone on alkuperäinen merivesijäähdytteinen MB5B dsl 7,5 hv. Moottoriin on tehty normaalit syyshuollot ja se pelaa kuulemma normaalisti. Suuttimet siitä tulee mahdollisesti vaihtaa jossain vaiheessa. Sisustus veneessä on alkuperäinen. Pitääpä mennä lähemmin tutustumaan veneeseen ja mahdollisesti tehdä siitä tarjous. Kannattaako veneen tai moottorin kunnon selvittämisessä käyttää ammattilaista. Tiedättekö mahdollisesti jonkun joka voisi suorittaa kuntoarvion Helsingin seudulla. -Jari-
Moikka,
olen itsekin etsimässä 'sopivaa' FE:tä, mutta vasta neuvotteluasteella pariin suuntaan
Tuo konejuttu on sellaien, että jos on merivesijäähdytteinen ja alkuperäinen, niin ei kannata pyytää ammattimiesyä katsomaan sitä ja maksamaan sille siitä erikseen. Se kone menee kun menee, ja sille ei voi mitään eikä kannata laittaa suurta arvoa. Etuna se on sulla hinnanhuodotusvaiheessa, koska se on otettava huomioon myyntivaiheessa. Mutta jos se on hyvä peli, niin saat siitä tehtyä makeavesipelin, josta lisätietoa tällä saitilla. Kun kone on peruskorjattu ja makeavesipeliksi muutettu, niin se kestää sen mitä venekin.
Lisää vastauksia saat FE:stä samalta keskustelupalstalta otsikoista Mikä FE ja miksi? sekä Ostajan opas (taitaa olla jo sivulla 2). Niissä on puhutta aika paljon ko. asiasta ja linkkejä taas eteenpäin.
olen itsekin etsimässä 'sopivaa' FE:tä, mutta vasta neuvotteluasteella pariin suuntaan

Tuo konejuttu on sellaien, että jos on merivesijäähdytteinen ja alkuperäinen, niin ei kannata pyytää ammattimiesyä katsomaan sitä ja maksamaan sille siitä erikseen. Se kone menee kun menee, ja sille ei voi mitään eikä kannata laittaa suurta arvoa. Etuna se on sulla hinnanhuodotusvaiheessa, koska se on otettava huomioon myyntivaiheessa. Mutta jos se on hyvä peli, niin saat siitä tehtyä makeavesipelin, josta lisätietoa tällä saitilla. Kun kone on peruskorjattu ja makeavesipeliksi muutettu, niin se kestää sen mitä venekin.
Lisää vastauksia saat FE:stä samalta keskustelupalstalta otsikoista Mikä FE ja miksi? sekä Ostajan opas (taitaa olla jo sivulla 2). Niissä on puhutta aika paljon ko. asiasta ja linkkejä taas eteenpäin.
- harald
- Hallitus
- Posts: 11318
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Re: veneen hankinta
Noilla eväillä vene on lähempänä tuota 15000 kuin 20000 €. Erittäin lähellä 15, mutta tämäjari wrote:Kiitoksia vinkeistä. Täytyy tutustua artikkeliin ja mennä katsomaan ko. venettä. Pohjan korjannutta yritystä en ole vielä selvittänyt. Korjaus on myyjän kertoman mukaan tehty ammattiliikkeessä. Veneestä puuttuu spinnuvarustus. Rullagenua siinä kuitenkin on. Kone on alkuperäinen merivesijäähdytteinen MB5B dsl 7,5 hv.
on minun mielipiteeni.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
veneen hankinnasta...
Hei,
täytyy nyt myöntää, että syyllistyin juuri eilen edellä mainitun FE:n ostoon... Noin tunnin koputtelun, konttailun ja kurkistelun jälkeen tulin siihen tulokseen, että vene on hintansa väärtti ja paukautin kapat lukkoon sen enempää miettimättä... Luulen tehneeni ihan ok- kaupat (kop kop sitä vanhaa puuta..). Oli kaappia ja tiikkiä istuinkaukalossa ja konekin oli "siisti", joka tällaiselle entiselle perämoottoripurjehtijalle on ainoa jonka osaan sisämoottorista arvioida.
Eli 4- h perheemme siirtyi Guy 22 "tilaihmeestä" uuteen FE- aikakauteen, saa nähdä mitä tulemaan pitää. Nämä FE- sivut on muuten yllättävän toimivat ja selkeät, kuka ne onkaan väsännyt, niin hattua pitää nostaa.
Terv. Jouni.
täytyy nyt myöntää, että syyllistyin juuri eilen edellä mainitun FE:n ostoon... Noin tunnin koputtelun, konttailun ja kurkistelun jälkeen tulin siihen tulokseen, että vene on hintansa väärtti ja paukautin kapat lukkoon sen enempää miettimättä... Luulen tehneeni ihan ok- kaupat (kop kop sitä vanhaa puuta..). Oli kaappia ja tiikkiä istuinkaukalossa ja konekin oli "siisti", joka tällaiselle entiselle perämoottoripurjehtijalle on ainoa jonka osaan sisämoottorista arvioida.
Eli 4- h perheemme siirtyi Guy 22 "tilaihmeestä" uuteen FE- aikakauteen, saa nähdä mitä tulemaan pitää. Nämä FE- sivut on muuten yllättävän toimivat ja selkeät, kuka ne onkaan väsännyt, niin hattua pitää nostaa.
Terv. Jouni.
- harald
- Hallitus
- Posts: 11318
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Re: veneen hankinnasta...
Onnittelen, ja tervetuloa "seuraan"!Jouni wrote:Hei,
täytyy nyt myöntää, että syyllistyin juuri eilen edellä mainitun FE:n ostoon...
Kiitos paljon, toistaiseksi otan kiitokset itselleniNämä FE- sivut on muuten yllättävän toimivat ja selkeät, kuka ne onkaan väsännyt, niin hattua pitää nostaa.

juttua myöskin. Toivotaan.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020