Jäi vain sellainen käsitys tuosta kun gasti nousi seisomaan ja viittoili maalin suuntaan. Uusia tuttavuuksia, terve!
Kyllä tuo mielestäni näytti siltä että te ajoitte ylemmäs mutta ette koskaan päässeet meidän eteen paskoja antamaan. Toisin sanoen, uskalsimme vendata teidän perävanaan ilman pelkoa siitä että valuisimme paskoihin. En tunne venetyyppiä, joten voi tuo olla optinen harhakin.
Juhannusta!
WHC 6/2013
Hei näähän on hienoja nää teidän track-tiedostot! Niiden avulla pystyy tällainen mitättömyydessä raahautuva tasoituspurjehtijakin tutkimaan, että miksi kulki ja ennen kaikkea miksi ei. Geneerinen "ei vaan osaa" muuttuu muotoon "ei osata tätä" mikä nostaa jälleen ikioptimistin uskoa tulevaan. Pitääpä perehtyä miten ton omankin velocitek-tuotteen voisi yhdistää hvenenettiin. 

Hiton helposti, Velocitek exporttaa suoraan gpx:ää, ainoa mitä tarvitsee lisätä on <name>nimitähän</name>-tagi heti ensimmäisen <trk>-tagin alle. Sitten tarvitse vain tunnarit h-vene.nettin ja loppu onkin aika yksinkertaista trial&erroria trackin uploadaamisen suhteen.
Sen verran että Velocitekkia pitää puukottaa että tallennusväli on hyvä tiputtaa maksimissaan johonkin 5s tasolle, sellainen 2Hz taajuus kun tuottaa jo aika rajunkokoisen trakkitiedoston johon sitten tuo GPSAR:n javakikkare tukehtuu...tai ainakin ennen teki niin, ehkä nykyään kun default-RAM tietokoneissa on se 4GB niin tuo ei enää ole niin iso ongelma.
Sen verran että Velocitekkia pitää puukottaa että tallennusväli on hyvä tiputtaa maksimissaan johonkin 5s tasolle, sellainen 2Hz taajuus kun tuottaa jo aika rajunkokoisen trakkitiedoston johon sitten tuo GPSAR:n javakikkare tukehtuu...tai ainakin ennen teki niin, ehkä nykyään kun default-RAM tietokoneissa on se 4GB niin tuo ei enää ole niin iso ongelma.
Joo, me pidetään velocitek herkkänä, mutta toi gpsbabel tms osasi vissiin modailla failia. Kai tohonkin voisi ehkä tehdä jonkun pythonskriptin joka muokkaisi failit automaattisesti - saataisiin varmaan enemmän träckejä mestoille jos menisi vaan suoraan "tipauttamalla".
WHCssa on kyllä hienosti huomioitu se, että kisoissa etukäteis- ja jälkikäteisspekulointi on yksi tärkeä (ellei tärkein
osa skabailua. Meillä lahden toisella puolella on vielä tehtävää niissäkin asioissa. Toki aktiivinen od-luokka auttaa asiaa, mutta silti!
WHCssa on kyllä hienosti huomioitu se, että kisoissa etukäteis- ja jälkikäteisspekulointi on yksi tärkeä (ellei tärkein

- harald
- Hallitus
- Posts: 11320
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Tämä on mielestäni kyllä hyvä asia, että siis tosiaan huomaa mistä itse voi parantaa. Jää muut selitteet käyttämättä (mittaluku, tuuli, olosuhteet, varusteet jne).villee wrote: WHCssa on kyllä hienosti huomioitu se, että kisoissa etukäteis- ja jälkikäteisspekulointi on yksi tärkeä (ellei tärkeinosa skabailua. Meillä lahden toisella puolella on vielä tehtävää niissäkin asioissa. Toki aktiivinen od-luokka auttaa asiaa, mutta silti!
gpsbabel osaa melkein kaiken. Se toimii suurinpiirtein noin, jos sinulla on raaka-tiedosto.gpx josta aloitat;
Code: Select all
gpsbabel -t -i gpx -f raaka-tiedosto.gpx -x position,all \
-x simplify,count=1500 -x track,title="Herring Rouge" \
-x track,start=201306191505,stop=201306191710 \
-o gpx -F herska-whc-6-2013.gpx
Tuota babelia voitaisiin periaatteessa ajaa suoraan uppausvaiheessakin, kestää sekunnin ajaa. Tämä vaatisi vain hiukan koodaamista serveripäässä (ja avaisi mahdollisesti jotain aukkoja). Nythän annetaan veneen nimi sekä päivämäärä sekä käsin, että itse track tiedostossa.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020