Mitä olette käyttäneet wc-pöntön jäänestona? Vaihtoehtoina tulee mieleen
- jäähdyttimen pakkasneste / glykoli
- auton tuulilasinpesuneste
- wc:n hajunpoistokemikaali (mikähän kestäisi pakkasta)
- pöntön kuivaus vedestä (?)
Olen itse laittanut joskus glykolia, joskus wc-kemikaalia. Ei ole pöntön pumppu haljennut. Ei ole myöskään kumeja pilannut kumpikaan menetelmä. Eipä kai tuulilasinpesunestekään kumia voi pilata, kun sitä ruikitaan autokäytössäkin suoraan pyyhkijöille, mutta onko niissä jotain pesuaineita mukana?
Ympäristöystävällistä aine saisi olla koska heti keväällä ei ehkä imuasemat ole käytössä. Mikään noista kemikaaleista ei täytä tätä kriteeriä.
WC:n talvisäilytys ja jäänesto
- FE-Sillanpää
- luti
- harald
- Hallitus
- Vene: Charlotta
Tämän ketjun luettuani ajattelin lurautaa vähän pakkasnestettä pönttöön. Neste valahti suoraan läpi puiselle tasolle.
Onneksi kysessä oli pakkasnestettä eikä sitä muuta nestettä. Mitäköhän pojat ovat tehneet karvalakin aikana kun vessapöntön alaputken päätyproppu makasi irrallaan?
Taitaa mennä nyt viimeistään uuden pöntön hankkimiseksi. Todnäk. svb:ltä tuo Jabsco PAR - new style hintaan 136,90¤.
Onneksi kysessä oli pakkasnestettä eikä sitä muuta nestettä. Mitäköhän pojat ovat tehneet karvalakin aikana kun vessapöntön alaputken päätyproppu makasi irrallaan?
Taitaa mennä nyt viimeistään uuden pöntön hankkimiseksi. Todnäk. svb:ltä tuo Jabsco PAR - new style hintaan 136,90¤.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
No jätkäthän ovat selvästi hoitaneet pöntön talvihuollon sun puolesta. Mä olen tullut siihen tulokseen, että tyhjentäminen on ihan riittävä talvihuolto, mitään litkuja ei tarvita...harald wrote:Mitäköhän pojat ovat tehneet karvalakin aikana kun vessapöntön alaputken päätyproppu makasi irrallaan?
Olli Niemi
- FE-Sillanpää
- luti
Uusissa Jabscoissa ja muissakin on kivana ominaisuutena parissa sekuntissa jakoavaimella irrotettava mäntä. Sen kun nostaa ylös niin näkee tosiaan ettei kuivatusta kummempaa tarvita. Mutta onpa svb:llä halpa pytty, kun tuntui että kotimaisen kaupan 199:kin oli jo halapa hinta jabsco twist&lockista. Svb:n kuvassa näyttäisi että siinä on sama twist&lock pumppu.Olli wrote:. Mä olen tullut siihen tulokseen, että tyhjentäminen on ihan riittävä talvihuolto, mitään litkuja ei tarvita...
Pytty räjähtänyt, peräsmies miehistössä?harald wrote:Mitäköhän pojat ovat tehneet karvalakin aikana kun vessapöntön alaputken päätyproppu makasi irrallaan?