Vene-lehdessä oli boatbond.com sähköisen huoltokirjan systeemi mainittuna. Veneilijöille palvelu on ilmainen. Pitihän tuota heti kokeilla. Rekisteröidyin ja lisäsin paatin sinne. Veneitä , niiden varusteita ja koneita voi lisätä itse. Valitettavasti vaikuttaisi siltä, ettei sitä ole tarkoitettu muuhun kuin firmojen tekemien huoltojen selailuun. Eli toteutus matkii maantiellä kulkevia huoltokirjoja.
Käyttöoikeudet eivät riitä syöttämään itse tehtyjä korjauksia ja huoltoja, joita kuitenkin ahkeralla tuunaajalla on 99% kaikesta veneeseen liittyvästä. Tämän vuoksi tuolla ei taida olla minkäänlaista käyttöä minulle koska tuloksena on tyhjä huoltokirja, kaikki öljynvaihdot sun muut rutiinit jäävät kirjaamatta jos ne tekee itse. Mutta varmaankin niille jotka teettävät kaiken muilla, tuo kannattaa.
Veneen omistajanvaihdokseen systeemi ei ole varautunut, eli en voi siirtää venettä toiselle. Varmaankin kehittävät siirtotoiminnon johonkin tulevaan versioon, koska muuten venekaupan yhteydessä sama rekisteritunnus ilmestyy useammalle vene ID:lle.
Systeemistä voi lähettää tarjouspyyntöjä mukana oleville firmoille suoraviivaisesti luokiteltuna:
Moottorihuolto
Pesu ja vahaus
Lasikuitutyöt
Puutyöt
Maalaus
Tekstiilit
Moottoriasennus
Metallityöt
Masto ja riki
Siivous
Vakuutus (anna vakuusarvo)
Satamapaikka (anna sijainti)
Summa summarum: Perusfeneilijälle hyöty olematon nykymallissa, mutta voihan sitä paattinsa jälleen yhteen rekisteriin syöttää. Aikaa ei kulu kuin muutama minuutti. Ja sitten odottamaan pilvisoftan kehittymistä.
Sähköinen huoltokirja
- FE-Sillanpää
- luti