WHC 10/2012
- harald
- Hallitus
- Posts: 11317
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
WHC 10/2012
Windguru povailee 1m/s etelästä keskiviikko-illalla. Eikö Lisbeth ole tulossa?
http://www.windguru.cz/int/index.php?sc=420
http://www.windguru.cz/int/index.php?sc=420
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Tervehdysasalovuo wrote:Jaa, että ykkös rata. Voiko olettaa, että radan lyhennys tehdään sitten Melkille
Keli ei toisaan ainakaan nyt lupaile kovinkaan vauhdikasta kisaa. Toisaalta, mulle tuo kevyen kelin harjoitus tulee ihan tarpeeseen.
Luuletko, että Melkki olisi hyvä paikka lyhennykselle...? Hmmm... Miten olisi Ådholmin punainen poiju, jos nyt sinnekään päästään?
Ystävällisin veneily terveisin PR
Jep, saattaa olla ettei ehditä kuin poijulle. Toisaalta Lisbeth ei ole vielä vahvistanut tuoko tuulta vai ei...Panu wrote:Tervehdysasalovuo wrote:Jaa, että ykkös rata. Voiko olettaa, että radan lyhennys tehdään sitten Melkille
Keli ei toisaan ainakaan nyt lupaile kovinkaan vauhdikasta kisaa. Toisaalta, mulle tuo kevyen kelin harjoitus tulee ihan tarpeeseen.
Luuletko, että Melkki olisi hyvä paikka lyhennykselle...? Hmmm... Miten olisi Ådholmin punainen poiju, jos nyt sinnekään päästään?
Antti
S/y Merelli
FIN 2545
S/y Merelli
FIN 2545
Viimeinen vene tuli maaliin 20.24, joten sen takia tässä meni näinkin pitkään:
http://se.itmill.com/ilmoittautuminen/r ... esults=243
Ja tracki ml. lautakunnan sijainti.
http://www.h-vene.net/h-vene/gpsar2/loa ... php?id=195
Lähtölinja kohtis vielä pienelle luokalle, kiitos Haraldin avun, mutta ison luokan lähtöön mennessä ilmeisesti poiju rekasi ja yhdellä veneellä ei korjaus oikein onnistunut ja lautakunnan ankkuriköysikin oli niin löysällä kuin kehtasi vetää joten ei voitu veneenkään sijainnilla korjata sitä, pahoittelut tuosta. Ylämerkkihän oli sitten heti alkuun pielessä kun tuuli shiftasi ~20 astetta sen jälkeen kun saimme linjan paikoilleen. Toisaalta tuuli sitten oskilloi sen 20 astetta ja ison luokan kohdalla merkkikin oli taas kohtalaisen hyvin tuulessa.
Iso luokkakin
http://se.itmill.com/ilmoittautuminen/r ... esults=244
http://se.itmill.com/ilmoittautuminen/r ... esults=243
Ja tracki ml. lautakunnan sijainti.
http://www.h-vene.net/h-vene/gpsar2/loa ... php?id=195
Lähtölinja kohtis vielä pienelle luokalle, kiitos Haraldin avun, mutta ison luokan lähtöön mennessä ilmeisesti poiju rekasi ja yhdellä veneellä ei korjaus oikein onnistunut ja lautakunnan ankkuriköysikin oli niin löysällä kuin kehtasi vetää joten ei voitu veneenkään sijainnilla korjata sitä, pahoittelut tuosta. Ylämerkkihän oli sitten heti alkuun pielessä kun tuuli shiftasi ~20 astetta sen jälkeen kun saimme linjan paikoilleen. Toisaalta tuuli sitten oskilloi sen 20 astetta ja ison luokan kohdalla merkkikin oli taas kohtalaisen hyvin tuulessa.
Iso luokkakin
http://se.itmill.com/ilmoittautuminen/r ... esults=244
Ja pienen luokan lähtö kiinteällä kameralla kuvattuna, pahoittelut kuvanlaadusta mutta linssi on näemmä ottanut vähän osumaa (MM-kisoissa todnäk) ja sen takia kuva on sumea, mulla on jossain varalinssi mutta en muista missä.
http://youtu.be/G3qY7sIt0Rc?hd=1
Ison luokan kohdalla se poijun rekaus vähän haittasi linjan näkymistä tossa videossa joten eipä se video oikein ole ehkä julkaisun arvoinen.
http://youtu.be/G3qY7sIt0Rc?hd=1
Ison luokan kohdalla se poijun rekaus vähän haittasi linjan näkymistä tossa videossa joten eipä se video oikein ole ehkä julkaisun arvoinen.
Tänään meni kaikki reisille...
- Kisassa tungin merkillä paikkaan jonne ei olisi pitänyt tunkea. Anteeksi Panu. Kuvittelin tietäväni mitä tein, mutta ei se nyt ihan niin mennyt.
- Spinnu rintsikoille
- Genuan skuutti niin jumiin vinssille, että ei auennut kuin genuaa laskemalla.
- GoPro jäi laittamatta päälle joten ei ole videota kisasta.
Jotenkin tuntuu, että tuossa ei ollut kaikki.
- Kisassa tungin merkillä paikkaan jonne ei olisi pitänyt tunkea. Anteeksi Panu. Kuvittelin tietäväni mitä tein, mutta ei se nyt ihan niin mennyt.
- Spinnu rintsikoille
- Genuan skuutti niin jumiin vinssille, että ei auennut kuin genuaa laskemalla.
- GoPro jäi laittamatta päälle joten ei ole videota kisasta.
Jotenkin tuntuu, että tuossa ei ollut kaikki.
Last edited by max on Mon Jun 12, 2017 08:51 am, edited 1 time in total.
- harald
- Hallitus
- Posts: 11317
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Charlottan track lisätty.
Veneessä Cage, minä ja Freda. Ennen lähtöä päätimme jättää Peikin rantaan kun olisi mennyt liian tiukille. Jouduimme vielä vaihtamaan takaisin M/H spinnuun, olin säätietojen perusteella laittanut light-spinnun boksiin.
Autoimme hiukan lautakuntaa, viiva oli jatkuvasti niin että styyralla näytti tuulimittari 110° TWA. Pariinkiin otteeseen sai hinata poijua. Olisipa aina näin että radan saa korjata mieleisekseen
Ennen lähtöä totesin että tuuli jatkoi kääntymistä, ja tuolla lyhyellä radalla ei ole muuta mahdollisuutta kuin ottaa nappistartti lautakunnan vierestä. Pre-startissa huomasin että Mary oli kauimpana oikealla, ja otin vähän heidät tarkkailuun sillä heillä oli positio sekä potentiaali tuhota meidän eka kryssimme. Lautakunnan lähestyessä Merelli pudotti keulan edestä ja Maryn saimme pitoon niin että lautakunnan viereen heille ei ollut asiaa. Ei ainakaan radan puolella.
T-mini oli selvästi takana allamme, eivätkä he pystyneet uhkaamaan joten ainoaksi jäi Merelli. Merelli oli onneksi vähän liian aikainen ja joutui pudottamaan pitkin linjaa pari veneenmittaa. Näin pääsimme vain 2-3 s myöhässä täydessä vauhdissa lautakunnan vierestä lähtemään. Ehkä minä opin lähtemään pikkuhiljaa, toivotaan niin. Ehkä kauden paras startti?
Sanotaan nyt vielä kerran (Ollille) että radalla näkyi kuka oli Espoo GP:ssä harjoittelemassa ja ketkä ei
Kryssi vastatuulimerkille oli meidän hallinnassa, olimme korkein vene styyralla ja ei tarvinnut kuin ajaa lähemmäs merkkiä, paaralle ja takaisin lyhyelle styyran leikkarille. Merelli toinen ylämerkillä, mutta meidän leestä lähteneenä noin muutaman kymmenen metriä perässä.
Hetken vekslailun jälkeen spinnu vetoon ja pysyihän se lennossa.
P-viitalla spinnu alas, ja genoalla ylös kohti poijua. Poijun luona ensin jiippi genoalla, ja sitten puomiton nosto. Tämä olisi mennyt vähän paremmin ellei kippari olisi näyttänyt gasteille kuinka löysälle lukot voi jättää ja ne vielä (mukamas) pitävät. Spinnu lensi toki koko ajan. Toisen kerran kun saimme spinnun nostettua huomasin että aivan kuten Johnny@wb on sanonut tulee spinnupuomi pussistaan ihan vain vetämällä ylägaijasta. Sopivasti Fredan ulottuville. Tässä vaiheessa oli johto jo aika mukava, ja muu klunga tappeli keskenänsä sijoituksista.
Paaran slööri vihreälle, ja sitten pitkä parin asteen avonainen paaran halssi takaisin maaliviivaa kohti. Tuuli kääntyi koko ajan hitaasti oikealle, joten maaliviivaa pitkin lyhyt styyran halssi merkille. Spinnu vetoon ja toisinto ekasta kierroksesta sillä erotuksella että tuulen kääntyminen teki maalisuorasta pikkuhiljaa selvemmin ja selvemmin kryssin. Koska tuuli jatkoi kääntymistä oikealle, pysyimme paaralla ja jatkoimme oikealle vaikka se kääntyikin vastaan.
Maaliin reilusti ennen kakkosvenettä, Vindungen ei taaskaan päässyt meistä ohi
Kiitos lautakunnalle, VHF-toiminta oli todella hyvä homma.
Veneessä Cage, minä ja Freda. Ennen lähtöä päätimme jättää Peikin rantaan kun olisi mennyt liian tiukille. Jouduimme vielä vaihtamaan takaisin M/H spinnuun, olin säätietojen perusteella laittanut light-spinnun boksiin.
Autoimme hiukan lautakuntaa, viiva oli jatkuvasti niin että styyralla näytti tuulimittari 110° TWA. Pariinkiin otteeseen sai hinata poijua. Olisipa aina näin että radan saa korjata mieleisekseen

Ennen lähtöä totesin että tuuli jatkoi kääntymistä, ja tuolla lyhyellä radalla ei ole muuta mahdollisuutta kuin ottaa nappistartti lautakunnan vierestä. Pre-startissa huomasin että Mary oli kauimpana oikealla, ja otin vähän heidät tarkkailuun sillä heillä oli positio sekä potentiaali tuhota meidän eka kryssimme. Lautakunnan lähestyessä Merelli pudotti keulan edestä ja Maryn saimme pitoon niin että lautakunnan viereen heille ei ollut asiaa. Ei ainakaan radan puolella.
T-mini oli selvästi takana allamme, eivätkä he pystyneet uhkaamaan joten ainoaksi jäi Merelli. Merelli oli onneksi vähän liian aikainen ja joutui pudottamaan pitkin linjaa pari veneenmittaa. Näin pääsimme vain 2-3 s myöhässä täydessä vauhdissa lautakunnan vierestä lähtemään. Ehkä minä opin lähtemään pikkuhiljaa, toivotaan niin. Ehkä kauden paras startti?
Sanotaan nyt vielä kerran (Ollille) että radalla näkyi kuka oli Espoo GP:ssä harjoittelemassa ja ketkä ei

Kryssi vastatuulimerkille oli meidän hallinnassa, olimme korkein vene styyralla ja ei tarvinnut kuin ajaa lähemmäs merkkiä, paaralle ja takaisin lyhyelle styyran leikkarille. Merelli toinen ylämerkillä, mutta meidän leestä lähteneenä noin muutaman kymmenen metriä perässä.
Hetken vekslailun jälkeen spinnu vetoon ja pysyihän se lennossa.
P-viitalla spinnu alas, ja genoalla ylös kohti poijua. Poijun luona ensin jiippi genoalla, ja sitten puomiton nosto. Tämä olisi mennyt vähän paremmin ellei kippari olisi näyttänyt gasteille kuinka löysälle lukot voi jättää ja ne vielä (mukamas) pitävät. Spinnu lensi toki koko ajan. Toisen kerran kun saimme spinnun nostettua huomasin että aivan kuten Johnny@wb on sanonut tulee spinnupuomi pussistaan ihan vain vetämällä ylägaijasta. Sopivasti Fredan ulottuville. Tässä vaiheessa oli johto jo aika mukava, ja muu klunga tappeli keskenänsä sijoituksista.
Paaran slööri vihreälle, ja sitten pitkä parin asteen avonainen paaran halssi takaisin maaliviivaa kohti. Tuuli kääntyi koko ajan hitaasti oikealle, joten maaliviivaa pitkin lyhyt styyran halssi merkille. Spinnu vetoon ja toisinto ekasta kierroksesta sillä erotuksella että tuulen kääntyminen teki maalisuorasta pikkuhiljaa selvemmin ja selvemmin kryssin. Koska tuuli jatkoi kääntymistä oikealle, pysyimme paaralla ja jatkoimme oikealle vaikka se kääntyikin vastaan.
Maaliin reilusti ennen kakkosvenettä, Vindungen ei taaskaan päässyt meistä ohi

Kiitos lautakunnalle, VHF-toiminta oli todella hyvä homma.
Last edited by harald on Wed Aug 29, 2012 22:07 pm, edited 1 time in total.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020