WHC 9/2012
- harald
- Hallitus
- Posts: 11318
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
WHC 9/2012
No toivottavasti huomenna tuulee vähän enemmän kuin viime keskiviikkona. Keitä on tulossa? Charlotta nyt ainakin.
Windguru lupailee noin 5 m/s etelästä, sadetta myöhemmin illalla. FMI vähän samalla tavalla, mutta ukkostakin illalla.
Ellida näyttää tekevän paluun radalla (Guy 27 MH).
Windguru lupailee noin 5 m/s etelästä, sadetta myöhemmin illalla. FMI vähän samalla tavalla, mutta ukkostakin illalla.
Ellida näyttää tekevän paluun radalla (Guy 27 MH).
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Jos WHC:n seuraaminen omalta terassilta kiinnostaa niin nytpä on siihenkin tarjolla edukas vaihtoehto
http://asunnot.oikotie.fi/card/7380389? ... pk-hsuu-k2
http://asunnot.oikotie.fi/card/7380389? ... pk-hsuu-k2
Siinä määrin äksöniä oli että pienen luokan tulosten kanssa menee varmaan tovi. Kaksi protestia on tehty:
Lisbeth vs. Olga
Herring Rouge vs. Charlotta
Tuossapa sitten meidän perspektiivistä lähtötilanne:
http://youtu.be/Z3q6DRC24vo?hd=1
Lisbeth vs. Olga
Herring Rouge vs. Charlotta
Tuossapa sitten meidän perspektiivistä lähtötilanne:
http://youtu.be/Z3q6DRC24vo?hd=1
Olisi pitänyt olla taakse kuvaava kamera niin olisi tullut hyvää materiaalia kun Charlotta tunki meidän ja Herring Roguen väliin poijun kierrossa. Pitää katsoa jos edes saisi jotain ääniä tilanteesta.Petri wrote:Siinä määrin äksöniä oli että pienen luokan tulosten kanssa menee varmaan tovi. Kaksi protestia on tehty:
Lisbeth vs. Olga
Herring Rouge vs. Charlotta
Tuossapa sitten meidän perspektiivistä lähtötilanne:
http://youtu.be/Z3q6DRC24vo?hd=1
Muuten hyvä kisa meidän osalta. Lähtö onnistu hyvin keskeltä. Arvaattiin, että poijulla tulee hässäkkää joka vie edun sieltä lähtemisestä. Arvaus piti paikkansa. Kisan aikana Charlotta pääsi livahtaa ohi kuten myös Merelli. Lisbeth ja Lilié pystyttiin pitämään takana joten maalissa oltiin kolmas FE. Taitaa olla Bajanin paras sijoitus tähän mennessä....?

Lisää myöhemmin.
Tjooh, lähtöhässäkkä aika tehokkaasti sabotoi meidän kisan, ensin jonoajelua pohjoiskepille ja siinä sitten jotenkin jumituttiin huonoon tuuleen ja yhtäkkiä Merelli, Anneli ja Lisbeth kaikki painavat ohi eikä mitään voi tehdä; ei voi vendata pois paskoista eikä nostaa ylöskään päin kun purje sakkaa samantien. Loppukisa olikin sitten aika yksinäistä ajamista keskellä ei mitään, tokalla "kryssillä" lähdimme heti kun uskalsimme oikeaan laitaan ja se tuntuikin toimivan ihan hyvin. Samoin lenssillä leikkasimme taas vasempaan laitaan (ts. molemmissa tapauksissa Miessaarenselän länsipuoli) ja alkuun tuntui kulkevan hyvin mutta sitten tyyntyi sielläkin. Tiedä sitten olisiko pitänyt jiipata pois aiemmin, yhtäkaikki lenssivauhti oli huonoa ja kryssivauhdeissakin oli kirimistä...tuleekin tätä menoa tiukka EGP Merellin ja Charlotan kilpailun ulkopuolella.
- harald
- Hallitus
- Posts: 11318
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Track tuolla;
http://www.h-vene.net/h-vene/gpsar2/loa ... php?id=187
Veneessä allekirjoittaneen lisäksi vain Pone ja Freda kun Cage oli estynyt töiden takia. Lähtöalueella hämmästelin ensin hiukan vitosradan valintaa, kunnes muistin että olivat luvanneet reilusti tyyntyvää. Hämmästys loppui, kunnes heräsi uudestaan miksei käytetty vaihtoehtoa purjehtia tämä rata toisinpäin? Nyt olisi ollut mielestäni oiva tilaisuus käyttää sitä korttia.
Lähdön lähestyessä laskimme fiksuina ihmisinä että slöörilähdössä on vain yksi paikka. Harmi vain että joka-ikinen muu laski samalla tavalla. Tunku poijun luona oli tästä johtuen aivan kaamea, eikä väliin tunkemisesta ollut mitään toivoa. Vähän aikaisemmin kun olisi nähnyt tilanteen olisi voinyt laskea alas ja ajaa klungan leen puolellta, mitä ilmeisesti ainakin Bajan, Mary, Tyyne+ sekä T-mini tekivät?
Kierroksen jälkeen klungan ali ja radalle, ei niin kovin paljon hävinneenä kuitenkaan. Bajan selvässä johdossa FEneistä, Maryn vetäessä fleettiä. Meidän edessä oli vielä Tyyne+ (NF30).
No Tyyne+-ssassa ei ole aivan tuoreimmat rätit, ja kohta ohitimme heidät. Nostelivat hiukan, mutta kävi kai selväksi että sillä metodilla eivät pysty hidastamaan meitä tällä kertaa.
Teimme P-viitan jälkeen pienen korjaustikin lounaaseen, ja jatkoimme merkille niin että tarkoitus oli ajaa Bajanin ja Herring Rougen perässä venda merkin ympäri. Kun saavuimme merkille oli yllätys suuri kun siinä oli yhtäkkiä Bajan ja Herska molemmat. Niitten välissä näytti olevan aukko, ja vendasimme siihen. Aika tiukille meni kyllä, anteeksi kaikille osapuolille siitä. Tästä tilanteesta on varmaan Herring Rougen protesti.
Spinnu vetoon ilman puomia, ja lenssille. Olimme Bajanin ulkopuolella, ja Herring Rouge tiputti merkistä suoraan alas. Ajoimme sitten siinä spinnua taivastellen noin seitsemää reikää spinnussa, rivissä kaikki. Joku on ilmeisesti jäänyt törröttämään (onneksi weban yövuoro otti vastaan purjeen huoltoa varten, toivottavasti saamme sen pe iltapäivällä).
Tästä johtuen päätimme kiertää merkin genoalla, ja vaihtaa vanhempi spinnu keulille. Suunta oli kuitenkin niin tiukasti vastainen ettemme hävinneet juurikaan mitään tässä. Kun keli jatkoi tyyntymistään selvisi että spinnu vaihto oli ihan kuningasveto, tuo vm 2004 hiukan pienempänä ja litteämpänä toimi todella hyvin.
Toinen kierros oli sitten jo vähemmän jännittävä, mitä nyt Mary ja Herring Rouge pääsivät karkuun kelin tyyntyessä alle 6 kn TWS. Kaulaa oli jo syntynyt FEne-fleettiin nähden.
Koska on protestikäsittely?
http://www.h-vene.net/h-vene/gpsar2/loa ... php?id=187
Veneessä allekirjoittaneen lisäksi vain Pone ja Freda kun Cage oli estynyt töiden takia. Lähtöalueella hämmästelin ensin hiukan vitosradan valintaa, kunnes muistin että olivat luvanneet reilusti tyyntyvää. Hämmästys loppui, kunnes heräsi uudestaan miksei käytetty vaihtoehtoa purjehtia tämä rata toisinpäin? Nyt olisi ollut mielestäni oiva tilaisuus käyttää sitä korttia.
Lähdön lähestyessä laskimme fiksuina ihmisinä että slöörilähdössä on vain yksi paikka. Harmi vain että joka-ikinen muu laski samalla tavalla. Tunku poijun luona oli tästä johtuen aivan kaamea, eikä väliin tunkemisesta ollut mitään toivoa. Vähän aikaisemmin kun olisi nähnyt tilanteen olisi voinyt laskea alas ja ajaa klungan leen puolellta, mitä ilmeisesti ainakin Bajan, Mary, Tyyne+ sekä T-mini tekivät?
Kierroksen jälkeen klungan ali ja radalle, ei niin kovin paljon hävinneenä kuitenkaan. Bajan selvässä johdossa FEneistä, Maryn vetäessä fleettiä. Meidän edessä oli vielä Tyyne+ (NF30).
No Tyyne+-ssassa ei ole aivan tuoreimmat rätit, ja kohta ohitimme heidät. Nostelivat hiukan, mutta kävi kai selväksi että sillä metodilla eivät pysty hidastamaan meitä tällä kertaa.
Teimme P-viitan jälkeen pienen korjaustikin lounaaseen, ja jatkoimme merkille niin että tarkoitus oli ajaa Bajanin ja Herring Rougen perässä venda merkin ympäri. Kun saavuimme merkille oli yllätys suuri kun siinä oli yhtäkkiä Bajan ja Herska molemmat. Niitten välissä näytti olevan aukko, ja vendasimme siihen. Aika tiukille meni kyllä, anteeksi kaikille osapuolille siitä. Tästä tilanteesta on varmaan Herring Rougen protesti.
Spinnu vetoon ilman puomia, ja lenssille. Olimme Bajanin ulkopuolella, ja Herring Rouge tiputti merkistä suoraan alas. Ajoimme sitten siinä spinnua taivastellen noin seitsemää reikää spinnussa, rivissä kaikki. Joku on ilmeisesti jäänyt törröttämään (onneksi weban yövuoro otti vastaan purjeen huoltoa varten, toivottavasti saamme sen pe iltapäivällä).
Tästä johtuen päätimme kiertää merkin genoalla, ja vaihtaa vanhempi spinnu keulille. Suunta oli kuitenkin niin tiukasti vastainen ettemme hävinneet juurikaan mitään tässä. Kun keli jatkoi tyyntymistään selvisi että spinnu vaihto oli ihan kuningasveto, tuo vm 2004 hiukan pienempänä ja litteämpänä toimi todella hyvin.
Toinen kierros oli sitten jo vähemmän jännittävä, mitä nyt Mary ja Herring Rouge pääsivät karkuun kelin tyyntyessä alle 6 kn TWS. Kaulaa oli jo syntynyt FEne-fleettiin nähden.
Koska on protestikäsittely?

FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
- harald
- Hallitus
- Posts: 11318
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Ai kuinka legendaarinen, tuo on hauska. Ei taida kyllä olla Panulla mitään protestin aihetta Lisbethiä vastaan ainakaan tuossaPetri wrote:Siinä määrin äksöniä oli että pienen luokan tulosten kanssa menee varmaan tovi. Kaksi protestia on tehty:
Lisbeth vs. Olga
Herring Rouge vs. Charlotta
Tuossapa sitten meidän perspektiivistä lähtötilanne:
http://youtu.be/Z3q6DRC24vo?hd=1

Ei siis voi tulla leen puolelle keula kiinni perään huutamaan että nousee. Kun peitto syntyy pitää ensin antaa toisella mahdollisuus väistää, mutta milläs väistät kun peräpeili on lähellä toisen keulaa?

FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Tervehdys
Veneessä tänään Juha, Karri, Vesa ja minä.
Kun aijemmin olin ottanut varovaisia startteja päätin ajaa määrätietoisemmin linjalle. Tulos oli pakolliset kuviot ja uusi hässäkkä Lissun ja Olgan kanssa. Mielestäni meillä oli peitto Lissun ja Olgan tullessa meidän kanssa samalle halssille ja oikeus nostaa. Emme nostaneet edes tiukkaan, kuten Olgan videosta näkyy. Nostopyynnöillä ei ollut toivottua vaikutusta joten nostin protestilipun ja huusin protestoivani.
Tässä hässäkässä jäätiin peräklungaan ja sieltä yritimme kaivaa meitä ylemmäksi. Tilanteet radalla olivat rauhallisia ja verkkaisia, jos starttiin vertaa, eivätkä jääneet mitenkään erityisenä mieleen. Lissu ohitti meidän tiukan jaagamisen jälkeen, kun meillä meni venda reisille skuutin takertuessa. Olga saatiin sentään pidettyä perän puolella.
Lilié veti scandicup spinnullaan lenssillä lujaa, muttei sivutuuleen saanut leijaansa kunnolla vetoon ja ajautui alemmalle kurssille. Tänää ei meidän vauhti heille riittänyt. En tiedä olisiko riittänyt, jos heidän spinnunsa olisi ollut hyväksyttävän lystikäs
.
Max hoisi tänään leiviskänsä hyvin. Varovainen startti ja järkevä ajo toi ansaitun tuloksen. En tiedä pitäisikö olla ylpeä opetusten perille menosta vai harmissaan häviöstä? Ehkä molempia. Hyvä Max ja Bajan.
Veneessä tänään Juha, Karri, Vesa ja minä.
Kun aijemmin olin ottanut varovaisia startteja päätin ajaa määrätietoisemmin linjalle. Tulos oli pakolliset kuviot ja uusi hässäkkä Lissun ja Olgan kanssa. Mielestäni meillä oli peitto Lissun ja Olgan tullessa meidän kanssa samalle halssille ja oikeus nostaa. Emme nostaneet edes tiukkaan, kuten Olgan videosta näkyy. Nostopyynnöillä ei ollut toivottua vaikutusta joten nostin protestilipun ja huusin protestoivani.
Tässä hässäkässä jäätiin peräklungaan ja sieltä yritimme kaivaa meitä ylemmäksi. Tilanteet radalla olivat rauhallisia ja verkkaisia, jos starttiin vertaa, eivätkä jääneet mitenkään erityisenä mieleen. Lissu ohitti meidän tiukan jaagamisen jälkeen, kun meillä meni venda reisille skuutin takertuessa. Olga saatiin sentään pidettyä perän puolella.
Lilié veti scandicup spinnullaan lenssillä lujaa, muttei sivutuuleen saanut leijaansa kunnolla vetoon ja ajautui alemmalle kurssille. Tänää ei meidän vauhti heille riittänyt. En tiedä olisiko riittänyt, jos heidän spinnunsa olisi ollut hyväksyttävän lystikäs

Max hoisi tänään leiviskänsä hyvin. Varovainen startti ja järkevä ajo toi ansaitun tuloksen. En tiedä pitäisikö olla ylpeä opetusten perille menosta vai harmissaan häviöstä? Ehkä molempia. Hyvä Max ja Bajan.
Ystävällisin veneily terveisin PR
- harald
- Hallitus
- Posts: 11318
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Sellainen sääntö on tosiaan olemassa joo, mutta ensin pitää väistää ja vasta sitten selvitellä syyllisyyttä. Ihmettelin ettei Merelli protestoinut Olgaa, sen verran verkkaisesti nostitte pois siitä videon alussa?Petri wrote:Yksi mielenkiintoinen asia on R17, mikä on proper course jos suunta merkille on slööriä jolloin periaatteessa piihin nostaminen ei varmasti vie venettä merkille mahdollisimman nopeasti.
Vähän sama tilanne Lisbeth vs. Olga, suunta ei muutu paljoakaan.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020