Home is where your heart is?Petri wrote:Problem solved, onko vielä muutaArttu wrote:Hmm... Haaskoja tarjolla?harald wrote:Tulisikohan tuo kevyen tuulen korppikotka kisaan myös? Sehän johtaa LYS-rankingia tällä hetkellä!
http://avomeripurjehtijat.fi/index.php? ... Itemid=250
Täytyy nyt kerätä kotona vielä pisteitä ja keksiä jotain extraa iltaloma-anomukseen. Isäkuukausi pitäisi kuulemma viettää kotona pojan kanssa... On tässä nyt viimeisen puolentoista viikon aikana tullut käytettyä kilpapurjehdukseen aika paljon pisteitä.![]()
Katsotaan kuinka käy.
WHC 8/2012
- harald
- Hallitus
- Posts: 11313
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Lisbeth ei ole huomenna radalla, mutta mulla on vapaailta, joten jos jollain on gastille tarvetta niin olen käytettävissä.
T. Heikki / p. 050 326 4093
Edit : Paikka löytyi.
T. Heikki / p. 050 326 4093
Edit : Paikka löytyi.
Last edited by heikki on Wed Aug 15, 2012 07:31 am, edited 1 time in total.
Saattaa olla, että tullaan perhemiehistöllä... vähän vahvistettuna.harald wrote:Home is where your heart is?Petri wrote:Problem solved, onko vielä muutaArttu wrote: Hmm... Haaskoja tarjolla?
Täytyy nyt kerätä kotona vielä pisteitä ja keksiä jotain extraa iltaloma-anomukseen. Isäkuukausi pitäisi kuulemma viettää kotona pojan kanssa... On tässä nyt viimeisen puolentoista viikon aikana tullut käytettyä kilpapurjehdukseen aika paljon pisteitä.![]()
Katsotaan kuinka käy.
-
- alokas
- Posts: 12
- Joined: Tue Sep 13, 2011 13:48 pm
ratakartta pdf
Moi, onks jollain valmis ratakartta pdf WHC-radoista? Sivujen linkki ei taida toimia.
EDIT:
löysinkin jo nämä
http://www.kilpapurjehtijat.com/whc/WHC-RADAT2007.pdf
http://www.kilpapurjehtijat.com/whc/whc_radat.pdf
EDIT:
löysinkin jo nämä
http://www.kilpapurjehtijat.com/whc/WHC-RADAT2007.pdf
http://www.kilpapurjehtijat.com/whc/whc_radat.pdf
- harald
- Hallitus
- Posts: 11313
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Uusin taitaa olla tuo, joka sekin on melko epävirallinen emmekä ota mitään vastuuta siitä. Se taitaa olla se viime vuonna jaettu malli, jossa on ne uudemmat ratavaihtoehdot;
http://www.fe83.org/files/WHC_Radat_2011.pdf
Ainakin tuo radat 4 ja 5 ovat erilaisia.
http://www.fe83.org/files/WHC_Radat_2011.pdf
Ainakin tuo radat 4 ja 5 ovat erilaisia.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
-
- alokas
- Posts: 12
- Joined: Tue Sep 13, 2011 13:48 pm
Kiitti! Tullaan tsekkaan nykymeno Ossin kanssa Elanorilla.harald wrote:Uusin taitaa olla tuo, joka sekin on melko epävirallinen emmekä ota mitään vastuuta siitä. Se taitaa olla se viime vuonna jaettu malli, jossa on ne uudemmat ratavaihtoehdot;
http://www.fe83.org/files/WHC_Radat_2011.pdf
Ainakin tuo radat 4 ja 5 ovat erilaisia.
- harald
- Hallitus
- Posts: 11313
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Oli joo.
Startissa, jolloin oli jo tosi kevyttä rupesi kylmä rinki puristamaan kun älysin jo pari minuuttia ennen että tästä tulee barging start tai sitten ei yhtään mitään.
Saatiin puristettua itsemme T-minin päältä, ja Olgan keulan edestä nippa nappa. Olin jo ottamassa otteen Olgan keulapulpitista mutta onneksi päästiin siitä. Mary oli sitten seuraava potilas, mutta kun nostimme pysyi heidän pulpitinsa juuri meidän takanamme. Loistava startti siis, mutta melkoisella riskillä ja aika rumasti. Anteeksi kaikille.
Lähdön jälkeen tyyntyi vain lisää, ja me vendasimme oikealle. Suurin osa jatkoi pitkin rantaa, joka ainakin Bajanista pari tuntia jälkeenpäin katsottuna olisi ollut se parempi laita. Pahaksi onneksi meidän edessä oli se kevyen kelin korppikotka, joten oli pakko valita joku muu laita.
Oikealla ei sitten tuullut yhtään, mutta rannassakaan ei vissiin tuullut sen paremmin. Merelli oli aika lähellä leen puolellamme, ja Mary kulki hyvin. Maryn kulku ehkä korkeamman rikin ja kahden läpilatan ansiota?
Onneksi oli Merelli kannoilla pitämässä meille luentoa miten ne purjeet pitikin trimmata tuossa kelissä. Sen jälkeen rupesi kulkemaan vähän paremmin.
Venda styyralle, ja kohti varsasaarta. Menimme onnekkaasti tässä parin isomman veneen keulan edestä mutta Merelli jäi niitten taakse. Eroa oli pikkuhiljaa syntynyt aika paljon. Bajan johti tässä mielestäi FE-fleettiä. Kärjessä porskutti expressi, ja kannoillaan Bice.
Merelli otti purjeet alas ja jatkoi kotiin.
Pikkuhiljaa rupesi sitten ohjailuvauhdinkin välillä hävittyä muissa veneissä tippumaan purjeita alas. Me olimme katsovinamme että poijun luona on joku vene, joten jatkoimme purjehtimista. 20:15 oli aikaraja milloin oluet korkataan ja kokka suunnataan kohti koivusaarta. Mutta kun olimme enää pari venettä välillä nousi pieni tuulenvire luoteesta, ja yhtäkkiä meillä oli 1,6 kn vauhtia ja toivo siitä että rata lyhennettäisiin poijulle heräsi. Juuri ehtisimme.
Voitte kuvitella meidän tunteemme kun noin klo 21:12 huusimme ja vastaus oli moottoriveneestä että "ai onko teillä joku kisa meneillään vai". Voi vitt, olivat varmaan suorittamassa aviollisia velvollisuuksia tai jotain ja me häiritsimme heitä eikä kyseessä ollutkaan lautakunta.
Ottaa vähän pannuun, mutta keli oli hieno ja kisa tiukkaa.
Track tuolla;
http://www.h-vene.net/h-vene/gpsar2/loa ... php?id=186
Startissa, jolloin oli jo tosi kevyttä rupesi kylmä rinki puristamaan kun älysin jo pari minuuttia ennen että tästä tulee barging start tai sitten ei yhtään mitään.
Saatiin puristettua itsemme T-minin päältä, ja Olgan keulan edestä nippa nappa. Olin jo ottamassa otteen Olgan keulapulpitista mutta onneksi päästiin siitä. Mary oli sitten seuraava potilas, mutta kun nostimme pysyi heidän pulpitinsa juuri meidän takanamme. Loistava startti siis, mutta melkoisella riskillä ja aika rumasti. Anteeksi kaikille.
Lähdön jälkeen tyyntyi vain lisää, ja me vendasimme oikealle. Suurin osa jatkoi pitkin rantaa, joka ainakin Bajanista pari tuntia jälkeenpäin katsottuna olisi ollut se parempi laita. Pahaksi onneksi meidän edessä oli se kevyen kelin korppikotka, joten oli pakko valita joku muu laita.
Oikealla ei sitten tuullut yhtään, mutta rannassakaan ei vissiin tuullut sen paremmin. Merelli oli aika lähellä leen puolellamme, ja Mary kulki hyvin. Maryn kulku ehkä korkeamman rikin ja kahden läpilatan ansiota?
Onneksi oli Merelli kannoilla pitämässä meille luentoa miten ne purjeet pitikin trimmata tuossa kelissä. Sen jälkeen rupesi kulkemaan vähän paremmin.
Venda styyralle, ja kohti varsasaarta. Menimme onnekkaasti tässä parin isomman veneen keulan edestä mutta Merelli jäi niitten taakse. Eroa oli pikkuhiljaa syntynyt aika paljon. Bajan johti tässä mielestäi FE-fleettiä. Kärjessä porskutti expressi, ja kannoillaan Bice.
Merelli otti purjeet alas ja jatkoi kotiin.
Pikkuhiljaa rupesi sitten ohjailuvauhdinkin välillä hävittyä muissa veneissä tippumaan purjeita alas. Me olimme katsovinamme että poijun luona on joku vene, joten jatkoimme purjehtimista. 20:15 oli aikaraja milloin oluet korkataan ja kokka suunnataan kohti koivusaarta. Mutta kun olimme enää pari venettä välillä nousi pieni tuulenvire luoteesta, ja yhtäkkiä meillä oli 1,6 kn vauhtia ja toivo siitä että rata lyhennettäisiin poijulle heräsi. Juuri ehtisimme.
Voitte kuvitella meidän tunteemme kun noin klo 21:12 huusimme ja vastaus oli moottoriveneestä että "ai onko teillä joku kisa meneillään vai". Voi vitt, olivat varmaan suorittamassa aviollisia velvollisuuksia tai jotain ja me häiritsimme heitä eikä kyseessä ollutkaan lautakunta.
Ottaa vähän pannuun, mutta keli oli hieno ja kisa tiukkaa.
Track tuolla;
http://www.h-vene.net/h-vene/gpsar2/loa ... php?id=186
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
- harald
- Hallitus
- Posts: 11313
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Eräästä puuveneestä kuului kyllä ärräpäitä. En sitten tiedä oliko osoite meidän ruma starttimme, teidän nostot vaiko heidän huonosta asettelusta johtuvaa.Petri wrote: Sinänsä vähän epäkohteliaasti suljin poijunpään uudelta WHC-feneilijältä ja pakotin heidät ja T-minin ottamaan kunniakierroksia.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Jeeee, ylivoimainen voitto Olgalle!!!!!
http://se.itmill.com/ilmoittautuminen/r ... esults=239
Mä en kyllä saanut purjeita trimmiin sitten ollenkaan, olin jo ehtinyt unohtaa Antin kikkavitoset skuuttipisteestä ihan takana yms. mutta toisaalta samapa tuo kun ei tuolta kuitenkaan tuloksia saatu. En sitten kyllä tiedä oliko noilla juurikaan vaikutusta, mekin saimme yhtäkkiä siinä 1930 tienoilla veneen kulkemaan yli solmua mutta väittäisin että paikallisilla tuulialueilla oli paljon enemmän tekemistä sen kanssa kuin trimmeillä.
Me ratkaisimme lyhennysongelman ihan siten että katsoimme n. 19.45 kiikareilla rantaan ja kun lautakunta pönötti siellä lippuineen niin oli aika selvä ettei mitään lyhennystä ollut tapahtumassa.
http://se.itmill.com/ilmoittautuminen/r ... esults=239
Mä en kyllä saanut purjeita trimmiin sitten ollenkaan, olin jo ehtinyt unohtaa Antin kikkavitoset skuuttipisteestä ihan takana yms. mutta toisaalta samapa tuo kun ei tuolta kuitenkaan tuloksia saatu. En sitten kyllä tiedä oliko noilla juurikaan vaikutusta, mekin saimme yhtäkkiä siinä 1930 tienoilla veneen kulkemaan yli solmua mutta väittäisin että paikallisilla tuulialueilla oli paljon enemmän tekemistä sen kanssa kuin trimmeillä.
Me ratkaisimme lyhennysongelman ihan siten että katsoimme n. 19.45 kiikareilla rantaan ja kun lautakunta pönötti siellä lippuineen niin oli aika selvä ettei mitään lyhennystä ollut tapahtumassa.
Last edited by Petri on Wed Aug 15, 2012 23:10 pm, edited 1 time in total.