WHC 5/2012 Kevätkauden päätös
- harald
- Hallitus
- Posts: 11318
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
WHC 5/2012 Kevätkauden päätös
Ketkä ovat tulossa?
Sellaista 3 m/s SW ounastelen, eli kakkosrataa taas. Viimevuosien suosikki eli kolmonen on jäänyt vähemmälle, mutta mitä jos. Harmi että tuo aikaraja on noin absoluuttinen, sehän voisi olla auringon laskusta riippuvainen.
Toisaalta, windgurun lupaamien nojalla voisi tuo rata 5 myötäpäivään olla ihan riittävän haastava.
http://www.windguru.cz/int/index.php?sc=67553
Sellaista 3 m/s SW ounastelen, eli kakkosrataa taas. Viimevuosien suosikki eli kolmonen on jäänyt vähemmälle, mutta mitä jos. Harmi että tuo aikaraja on noin absoluuttinen, sehän voisi olla auringon laskusta riippuvainen.
Toisaalta, windgurun lupaamien nojalla voisi tuo rata 5 myötäpäivään olla ihan riittävän haastava.
http://www.windguru.cz/int/index.php?sc=67553
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
- harald
- Hallitus
- Posts: 11318
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Koska skaba-orggis ei ole tänä vuonna julkaissut kuvia radoista niin tuossa jotain apuja;
http://www.fe83.org/files/WHC_Radat_2011.pdf
En ota minkäänlaista vastuuta.
http://www.fe83.org/files/WHC_Radat_2011.pdf
En ota minkäänlaista vastuuta.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Tulossa ollaan.
Aikaraja on vähän kaksipiippuinen juttu mutta toisaalta on sitä aikanaan lilluttu pläkässä 21.55 maaliin tihkusateessa ja ei siinä nyt suuria purjehdusfiiliksiä ollut, iltakisan yksi funktio on kuitenkin tavallaan myös se että kotiinkin pääsisi joskus. Ja toisaalta ei pidä unohtaa että lautakunta joutuu siellä kuitenkin patsastelemaan maalin sulkeutumiseen asti, eli siinä missä Charlotta voi olla maalissa 19.30 niin ison luokan hitain voi hyvin käyttää samaan rataan kesätuulen moinatessa sitten paaaljon enemmän. Pitämällä aikamääreet selvinä taataan se että kisa pysyy sellaisena rentona iltakisana mikä ei erityisesti kuormita mitään tahoa kun suurin osa kuitenkin tulee kisaan työpäivän jälkeen ja seuraavanakin päivänä pitäisi mennä taas töihin.
Aikaraja on vähän kaksipiippuinen juttu mutta toisaalta on sitä aikanaan lilluttu pläkässä 21.55 maaliin tihkusateessa ja ei siinä nyt suuria purjehdusfiiliksiä ollut, iltakisan yksi funktio on kuitenkin tavallaan myös se että kotiinkin pääsisi joskus. Ja toisaalta ei pidä unohtaa että lautakunta joutuu siellä kuitenkin patsastelemaan maalin sulkeutumiseen asti, eli siinä missä Charlotta voi olla maalissa 19.30 niin ison luokan hitain voi hyvin käyttää samaan rataan kesätuulen moinatessa sitten paaaljon enemmän. Pitämällä aikamääreet selvinä taataan se että kisa pysyy sellaisena rentona iltakisana mikä ei erityisesti kuormita mitään tahoa kun suurin osa kuitenkin tulee kisaan työpäivän jälkeen ja seuraavanakin päivänä pitäisi mennä taas töihin.
Re: WHC 5/2012 Kevätkauden päätös
Gastikoulu (TM) proudly presents:harald wrote:Ketkä ovat tulossa?
S/Y Valpuri, first time on WHC track...
Introducing:
Skipper Jankka (first-timer)
Crew member Hanna (first-timer)
Crew member Miikka (first-timer, absent)
Crew member Mike (first-timer, absent)
Crew member Juha (Special guest)
Beware, old-timers!



Joo, tää Feneen ajaminen kolmella alkaa olla jo niin tuttua että voi syksyllä tulla jo vaikeuksia tottua neljällä vetämiseen 
Kolmosrataa, tuuli kohtalainen ja aurinko paistoi joten mikäs siinä. Vihreän kepin pää oli mielestäni paljon lähempänä seuraavaa merkkiä joten lähtö sieltä mutta lähtö meni vähän plörinäksi kun Jankka joko tietoisesti tai vähän vahingossa pisti itsensä vähän pahaan paikkaan ja kolari oli todella lähellä T-minin tullessa alempaa ja nostattaen sekä meitä että Valpuria. Olin myös yllättynyt ettei Valpuri varastanut mutta sikäli siis ihan kelvollinen startti ensimmäiseksi sellaiseksi.
Positio oli kuitenkin hyvä ja poijulta lähtenyt fleetti ei saanut kiinni, Merelli ja Charlotta päättivät kokeilla spinnuja strekillä ja lopulta saivat niistä tehojakin irti ja karkasivat vähäsen, me taas ohitimme Valpurin yläkautta ja olimme siis merkillä kolmantena. Kryssi olikin sitten mielenkiintoinen, heitimme kohtalaisen pian merkin jälkeen vendan länteen kun muutkin feneet menivät sinne (toim huom. tällaisilla perässätulevaa fleettiä vartioivilla tempuilla on joskus kovasti merkitystä...lisää myöhemmin). Engelsmannien jälkeen tuuli alkoi shiftata rajusti ja päätimme luottaa keskustaan mikä sitten olikin hyvä veto, uskomaton banaani nosti meidät miltei merkille ja Merelli joka jatkoi pitkälle länteen oli auttamatta yli leikkarista ja jäi aivan käsittämättömän paljon, taisivat jopa viritellä spinnua nostamista varten, kryssi-legillä...
Punaisella kääntömerkillä siis heti Charlotan perään kakkosina, muu fleetti alkoi jo jäädä ja Merelli tuli kohtapuoliin meidän perässämme.
Spinnuttelu meni sitten Merelliä vartioiden ja Charlottaa jahdaten, Käärmesaarten kääntöpoijulla homma meni jo miltei reisille kun ajoimme suoraan reikään ennen poijua, Merelli pääsi ihan iholle mutta härski nostatus (emme olleet vielä zonella) hankki meille kuitenkin vielä sisäpaikan ja kiertokin meni kelvollisesti. Haastavat shiftailevat tuulet Käärmesaarten kapeikoissa tekivät kryssistä "mielenkiintoista" ja vetelimme vuoronperään Merellin kanssa toinen toisen edestä. Lopulta sitten kun pääsimme Miessaarenselälle tilanne oli se että keulagasti sanoi Charlotan jatkavan länteen ja miehistön hengaavan täysillä mutta toisaalta etelässäkin oli hyvin koraa ja tuo lähialue länteen päin (Vehkasaaren luona) näytti aika kuolleelta. No, ajoimme hetken aikaa länttä kohti kunnes Merelli tuli styyralla eteen ja päätin kokeilla leebow-vendaa kun vendaaminen oli muutenkin tarkoituksena. Etäisyys oli liian suuri ja vendalla ei oikein ollut mahdollisuuksiakaan onnistua mutta aikalailla rintarinnan sitten ajoimme kohti etelään, pakko sanoa että tässä kohtaa ei tullut kertaakaan katsottua kompassia koska nyt ajettiin venettä vastaan ja aina välillä taisin vähän päästä hivuttamaan Merelliä päin (hitto kun kamera on nyt broidilla niin eipä päässyt fiilistelemään tällä legillä). Lopulta sitten vendasimme nopeasti Merellin alta ja Merellin vendan mennessä hieman pieleen pääsimme aika hyvin vapaisiin.
Ja sitten totuus paljastui.
Lännessä oli aivan uskomaton noste ja sekä Lisbeth että Devon olivat miljoonia maileja edellä. Se siitä takana tulevan fleetin vartioinnista. Kutakuinkin yhtäaikaa Antin kanssa molemmat kirosivat tätä huomiota
No, Devon meni edestä ja vendasi Merellin päälle mutta meidän osaltamme se ei haitannut paljoakaan. Antti päätti vendata pois paskoista mutta ei sitten tainnut enää muistaa miten hyvin tuo läntinen puoli vetikään ja jatkoi etelään. Me jatkoimme jatkuvissa nosteissa länteen ja kurssi kääntyikin maltilliset 30 astetta (tällainen kääntymä tunnetaan myös nimellä "Hoskit" erään maineikkaan seuran ratakisoihin viitaten). Merelli jäi tässä duelissa sitten sen 50 metriä. Lopulta venda leikkarille, tiukka neulansilmä poijulla ja huolimatta kommunikaatioyrityksistä nopea spinnunosto meni vähän reisille kun kahdesta toistokerrasta huolimatta keulagasti oli ehtinyt unohtaa että spinnu piti nostaa ennen puomia
No, ei siinä paljoa hävitty ja spinnuttelulla saimme hivenen Charlottaa ja Lisbethiä kiinni Merellin pysyessä turvallisesti takana. Devon sai spinnuttelussa itsensä juuri meidän eteemme vihreälle kepille ja slööri maaliin olikin hieman haastavaa kun Devonista ei oikein päässyt ohi ja Merelli hiillosti takana vapaissa. Sattuipa vielä sitten Blux vai oliko se Nea Nora ajamaan Merellin alta mutta meidän yläpuoleltamme tappaen vauhdin hetkellisesti aika rajusti niin syke alkoi jo hieman nousemaan maalisuoraskaban osalta. Lopulta kuitenkin maaliin hieman Merelliä ennen, sijoitus aika varmasti viides (jos nyt jälki-ilmoittautuneen Devonin suoritusta voidaan laskea mukaan... ordereissa kun ei tuota asiaa varsinaisesti speksata yksiselitteisesti), T-Mini oli sittenkin liian lähellä.
Paremmalla taktiikan luvulla ja vähemmällä Match-purjehduksella sijoitus olisi aika varmasti ollut 2/3.

Kolmosrataa, tuuli kohtalainen ja aurinko paistoi joten mikäs siinä. Vihreän kepin pää oli mielestäni paljon lähempänä seuraavaa merkkiä joten lähtö sieltä mutta lähtö meni vähän plörinäksi kun Jankka joko tietoisesti tai vähän vahingossa pisti itsensä vähän pahaan paikkaan ja kolari oli todella lähellä T-minin tullessa alempaa ja nostattaen sekä meitä että Valpuria. Olin myös yllättynyt ettei Valpuri varastanut mutta sikäli siis ihan kelvollinen startti ensimmäiseksi sellaiseksi.
Positio oli kuitenkin hyvä ja poijulta lähtenyt fleetti ei saanut kiinni, Merelli ja Charlotta päättivät kokeilla spinnuja strekillä ja lopulta saivat niistä tehojakin irti ja karkasivat vähäsen, me taas ohitimme Valpurin yläkautta ja olimme siis merkillä kolmantena. Kryssi olikin sitten mielenkiintoinen, heitimme kohtalaisen pian merkin jälkeen vendan länteen kun muutkin feneet menivät sinne (toim huom. tällaisilla perässätulevaa fleettiä vartioivilla tempuilla on joskus kovasti merkitystä...lisää myöhemmin). Engelsmannien jälkeen tuuli alkoi shiftata rajusti ja päätimme luottaa keskustaan mikä sitten olikin hyvä veto, uskomaton banaani nosti meidät miltei merkille ja Merelli joka jatkoi pitkälle länteen oli auttamatta yli leikkarista ja jäi aivan käsittämättömän paljon, taisivat jopa viritellä spinnua nostamista varten, kryssi-legillä...
Punaisella kääntömerkillä siis heti Charlotan perään kakkosina, muu fleetti alkoi jo jäädä ja Merelli tuli kohtapuoliin meidän perässämme.
Spinnuttelu meni sitten Merelliä vartioiden ja Charlottaa jahdaten, Käärmesaarten kääntöpoijulla homma meni jo miltei reisille kun ajoimme suoraan reikään ennen poijua, Merelli pääsi ihan iholle mutta härski nostatus (emme olleet vielä zonella) hankki meille kuitenkin vielä sisäpaikan ja kiertokin meni kelvollisesti. Haastavat shiftailevat tuulet Käärmesaarten kapeikoissa tekivät kryssistä "mielenkiintoista" ja vetelimme vuoronperään Merellin kanssa toinen toisen edestä. Lopulta sitten kun pääsimme Miessaarenselälle tilanne oli se että keulagasti sanoi Charlotan jatkavan länteen ja miehistön hengaavan täysillä mutta toisaalta etelässäkin oli hyvin koraa ja tuo lähialue länteen päin (Vehkasaaren luona) näytti aika kuolleelta. No, ajoimme hetken aikaa länttä kohti kunnes Merelli tuli styyralla eteen ja päätin kokeilla leebow-vendaa kun vendaaminen oli muutenkin tarkoituksena. Etäisyys oli liian suuri ja vendalla ei oikein ollut mahdollisuuksiakaan onnistua mutta aikalailla rintarinnan sitten ajoimme kohti etelään, pakko sanoa että tässä kohtaa ei tullut kertaakaan katsottua kompassia koska nyt ajettiin venettä vastaan ja aina välillä taisin vähän päästä hivuttamaan Merelliä päin (hitto kun kamera on nyt broidilla niin eipä päässyt fiilistelemään tällä legillä). Lopulta sitten vendasimme nopeasti Merellin alta ja Merellin vendan mennessä hieman pieleen pääsimme aika hyvin vapaisiin.
Ja sitten totuus paljastui.
Lännessä oli aivan uskomaton noste ja sekä Lisbeth että Devon olivat miljoonia maileja edellä. Se siitä takana tulevan fleetin vartioinnista. Kutakuinkin yhtäaikaa Antin kanssa molemmat kirosivat tätä huomiota

No, Devon meni edestä ja vendasi Merellin päälle mutta meidän osaltamme se ei haitannut paljoakaan. Antti päätti vendata pois paskoista mutta ei sitten tainnut enää muistaa miten hyvin tuo läntinen puoli vetikään ja jatkoi etelään. Me jatkoimme jatkuvissa nosteissa länteen ja kurssi kääntyikin maltilliset 30 astetta (tällainen kääntymä tunnetaan myös nimellä "Hoskit" erään maineikkaan seuran ratakisoihin viitaten). Merelli jäi tässä duelissa sitten sen 50 metriä. Lopulta venda leikkarille, tiukka neulansilmä poijulla ja huolimatta kommunikaatioyrityksistä nopea spinnunosto meni vähän reisille kun kahdesta toistokerrasta huolimatta keulagasti oli ehtinyt unohtaa että spinnu piti nostaa ennen puomia

No, ei siinä paljoa hävitty ja spinnuttelulla saimme hivenen Charlottaa ja Lisbethiä kiinni Merellin pysyessä turvallisesti takana. Devon sai spinnuttelussa itsensä juuri meidän eteemme vihreälle kepille ja slööri maaliin olikin hieman haastavaa kun Devonista ei oikein päässyt ohi ja Merelli hiillosti takana vapaissa. Sattuipa vielä sitten Blux vai oliko se Nea Nora ajamaan Merellin alta mutta meidän yläpuoleltamme tappaen vauhdin hetkellisesti aika rajusti niin syke alkoi jo hieman nousemaan maalisuoraskaban osalta. Lopulta kuitenkin maaliin hieman Merelliä ennen, sijoitus aika varmasti viides (jos nyt jälki-ilmoittautuneen Devonin suoritusta voidaan laskea mukaan... ordereissa kun ei tuota asiaa varsinaisesti speksata yksiselitteisesti), T-Mini oli sittenkin liian lähellä.
Paremmalla taktiikan luvulla ja vähemmällä Match-purjehduksella sijoitus olisi aika varmasti ollut 2/3.
Last edited by Petri on Wed Jun 13, 2012 21:54 pm, edited 2 times in total.
- harald
- Hallitus
- Posts: 11318
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Olipa upea kesäilta. Veneessä minä, Peik, Cage ja Freda.
Saavuimme lähtöalueelle tavallisesti myöhemmin, joten aikaa ei jäänyt hirveästi kokeilla eri etäisyyksiä. Olimme sitten kerrankin ajoissa viivalla ja poijupäässä. Vähän liiankin ajassa, sillä kun koitin pitää Lisbethin aisoissa meni vene lukkoon kun nostin vähän liikaa genoa skuutattuna.
Seisovin jaloin siis liikkelle, Kikka allamme. Edestä nousi H-vene Devon joka kiltisti pyysi neuvoja miten rata menee. Klunga kauempana leessä sai vähän paremman startin ja olimme siis vähän takaa-ajajan roolissa. Tilannetta ei parantanut että Devon oli hitaampi mutta edessämme. He vielä ajoivat vähän liian korkeaa suuntaa joten tiputimme suosiolla heidän suojan puolelle.
Merellissä oli jotain liikettä, ja meilläkin oli spinnuvalmius-lippu ylhäällä. Tulikin sitten sellainen sifti että apparentti oli 80-85° joten spinnu vetoon. Merelli oli nopeampi, todella räväkästi saivat suoraan vetoon nostettua ja he ottivat hiukan kaulaa tässä. Ohitimme leestä Devonin, luusta Kikkan ja kohta Olgakin jäi meidän -skoihin.
Vihreällä siis Merelli ekana, ja me tokana. Olga vähän matkaa, pari veneenmittaa ehkä perässä sekä myös uusi tulokas Valpuri joka roikkui hyvin mukana. Tervetuloa taas kerran!
Kierron jälkeen oli vähän ongelmia saada spinnu alas asti alas mutta edessä Merellissä oli näköjään fokus jossain muussa kuin vauhdinpidossa. Meillä oli suunnitelmissa vetää oikealle, joten venda Merellin keikkuessa olisi tehnyt terää. Nyt Merelli sai ehkä vähän vauhtia mutta kun me kohta vendasimme takaisin (planin vastaisesti, mutta taktinen valinta) joutui yhtäkkiä Merelli väistämään perän takaa. Kierron jälkeinen keikkuminen kostautui?
Vedimme sitten pitkän styyran halssin ja olimmekin yhtäkkiä johdossa. Tämä johto sitten kasvoi hurjaksi todella lyhyess ajassa, pitää katsoa trackeista miksi sillä emme itsekään ymmärtäneet mistä oli kyse.
Spinnu vetoon merkillä, ja kohti käärmesaaria. Stora ådholmenin pohjoispuolella rupesi kuulumaan hetkittäistä ininää veneessä kun muut saavuttivat. Aukko tuulessa ja hetkellinen kääntymä taakse kun Olga nostatteli Merelliä takanamme johti siihen että välimatka hiukan pieneni mutta samalla tiesin että niitten on tultava alas sieltä myös. No, tuo alas tuleminen hoitui tietenkin niin että tuuli kääntyi hiukan takaisin vastaan ja voimistui taas hiukan joten se välimatka jäikin siihen.
Punaisella viitalla pehmeästi alas lenssille ja hallittu jiippi spinnu lennossa. Takana Merelli antoi mielestämme vähän liikaa olgan ajaa hienosti, olisiko kannattanut ajaa merkin luota vähän tiukemmin?
Käärmeluotojen kohdalla taas reikä, josta päästiin kohtuudella läpi toisin kuin takana tulevat Merelli ja Olga jotka kamppailivat keskenään käytännössä vain isopurjein. Hauskan näköistä, Olga veti tässä pidemmän korren ja pääsi kiertämään merkin ekana.
Otimme pari tikkiä ja valitsimme oikean laidan sillä varsasaaren yllä oleva pilven reuna oli todennäköisesti se joka synnytti sen tuulen mitä välillä tuli. Tämä reuna veti sitten todella hyvin ja seurasimme miten Lisbeth samasta laidasta ajoi sekä Merellistä, Devonista että Olgasta ohi tällä pätkällä.
Merkille oudoissa tuulissa, siftit eivät menneet ihan nappiin mutta tuolla pienellä alueella ei voi oiken rytmittääkään. Spinnu vetoon poijulla ja kohti vihreätä viittaa selvässä johdossa.
Vihreältä maaliin tyyntyi koko ajan, ja koitimme vähän laskeskella että missä T-mini menee. Niillä meni aika kauan spinnun nostossa joten arvasimme että nyt tuli todella hyvä kevätkauden päätöskisa meidän osalta.
Maaliintulon jälkeen olikin sitten tietysti todella kylmää olutta, taidettiin meidät filmatakin jostain busterista. Kuka lie siellä radalla kuvasi?
Kiitokset kaikille, ja suuret onnittelut Jankalle ja muulle Valpurin väelle. Toivottavasti teillä oli hauskaa myös!
Saavuimme lähtöalueelle tavallisesti myöhemmin, joten aikaa ei jäänyt hirveästi kokeilla eri etäisyyksiä. Olimme sitten kerrankin ajoissa viivalla ja poijupäässä. Vähän liiankin ajassa, sillä kun koitin pitää Lisbethin aisoissa meni vene lukkoon kun nostin vähän liikaa genoa skuutattuna.
Seisovin jaloin siis liikkelle, Kikka allamme. Edestä nousi H-vene Devon joka kiltisti pyysi neuvoja miten rata menee. Klunga kauempana leessä sai vähän paremman startin ja olimme siis vähän takaa-ajajan roolissa. Tilannetta ei parantanut että Devon oli hitaampi mutta edessämme. He vielä ajoivat vähän liian korkeaa suuntaa joten tiputimme suosiolla heidän suojan puolelle.
Merellissä oli jotain liikettä, ja meilläkin oli spinnuvalmius-lippu ylhäällä. Tulikin sitten sellainen sifti että apparentti oli 80-85° joten spinnu vetoon. Merelli oli nopeampi, todella räväkästi saivat suoraan vetoon nostettua ja he ottivat hiukan kaulaa tässä. Ohitimme leestä Devonin, luusta Kikkan ja kohta Olgakin jäi meidän -skoihin.
Vihreällä siis Merelli ekana, ja me tokana. Olga vähän matkaa, pari veneenmittaa ehkä perässä sekä myös uusi tulokas Valpuri joka roikkui hyvin mukana. Tervetuloa taas kerran!
Kierron jälkeen oli vähän ongelmia saada spinnu alas asti alas mutta edessä Merellissä oli näköjään fokus jossain muussa kuin vauhdinpidossa. Meillä oli suunnitelmissa vetää oikealle, joten venda Merellin keikkuessa olisi tehnyt terää. Nyt Merelli sai ehkä vähän vauhtia mutta kun me kohta vendasimme takaisin (planin vastaisesti, mutta taktinen valinta) joutui yhtäkkiä Merelli väistämään perän takaa. Kierron jälkeinen keikkuminen kostautui?
Vedimme sitten pitkän styyran halssin ja olimmekin yhtäkkiä johdossa. Tämä johto sitten kasvoi hurjaksi todella lyhyess ajassa, pitää katsoa trackeista miksi sillä emme itsekään ymmärtäneet mistä oli kyse.
Spinnu vetoon merkillä, ja kohti käärmesaaria. Stora ådholmenin pohjoispuolella rupesi kuulumaan hetkittäistä ininää veneessä kun muut saavuttivat. Aukko tuulessa ja hetkellinen kääntymä taakse kun Olga nostatteli Merelliä takanamme johti siihen että välimatka hiukan pieneni mutta samalla tiesin että niitten on tultava alas sieltä myös. No, tuo alas tuleminen hoitui tietenkin niin että tuuli kääntyi hiukan takaisin vastaan ja voimistui taas hiukan joten se välimatka jäikin siihen.
Punaisella viitalla pehmeästi alas lenssille ja hallittu jiippi spinnu lennossa. Takana Merelli antoi mielestämme vähän liikaa olgan ajaa hienosti, olisiko kannattanut ajaa merkin luota vähän tiukemmin?
Käärmeluotojen kohdalla taas reikä, josta päästiin kohtuudella läpi toisin kuin takana tulevat Merelli ja Olga jotka kamppailivat keskenään käytännössä vain isopurjein. Hauskan näköistä, Olga veti tässä pidemmän korren ja pääsi kiertämään merkin ekana.
Otimme pari tikkiä ja valitsimme oikean laidan sillä varsasaaren yllä oleva pilven reuna oli todennäköisesti se joka synnytti sen tuulen mitä välillä tuli. Tämä reuna veti sitten todella hyvin ja seurasimme miten Lisbeth samasta laidasta ajoi sekä Merellistä, Devonista että Olgasta ohi tällä pätkällä.
Merkille oudoissa tuulissa, siftit eivät menneet ihan nappiin mutta tuolla pienellä alueella ei voi oiken rytmittääkään. Spinnu vetoon poijulla ja kohti vihreätä viittaa selvässä johdossa.
Vihreältä maaliin tyyntyi koko ajan, ja koitimme vähän laskeskella että missä T-mini menee. Niillä meni aika kauan spinnun nostossa joten arvasimme että nyt tuli todella hyvä kevätkauden päätöskisa meidän osalta.
Maaliintulon jälkeen olikin sitten tietysti todella kylmää olutta, taidettiin meidät filmatakin jostain busterista. Kuka lie siellä radalla kuvasi?
Kiitokset kaikille, ja suuret onnittelut Jankalle ja muulle Valpurin väelle. Toivottavasti teillä oli hauskaa myös!
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
- harald
- Hallitus
- Posts: 11318
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Oho 7 min tasan Lisbethille, ja T-mini oli melko lähellä Lisbethiä myös.Petri wrote:Ja resultat
http://se.itmill.com/ilmoittautuminen/r ... esults=233
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Hetken jo huolestuin että mitä olen nyt tyrinyt mutta kyllä se olikin Harald joku laski väärinharald wrote:Oho 7 min tasan Lisbethille, ja T-mini oli melko lähellä Lisbethiä myös.Petri wrote:Ja resultat
http://se.itmill.com/ilmoittautuminen/r ... esults=233

Suorassa ajassa eroa siis sen 5,5 min ja tasoitetussa taas tasan 6

Meilläkin oli taas tänään kevyen kelin miehitys, veneessä itseni lisäksi Heikki ja Mikko.
Lähdön onnistuin tyrimään, kun oltiin Charlottan ja poijun välissä ilman ohjailuvauhtia. Siitä sitten lähdettiin takaa-ajoon. Spinnu jätettiin nostamatta ennen vihreää keppiä, en tiedä olisiko auttanut. Olga ei hirmuisesti jäänyt spinnulla ajaneille veneille, mutta me jäätiin kyllä kaikille.
Eka kryssi meni kohtuullisesti, saatiin vähän kiinni, ja päästiin joistain ohikin. Spinnu ylös poijulla, ja sitten ajettiin nätisti Devonin perässä koko matka käärmesaarten taakse. Siinä poijulla päästiin hetkeksi ohi, mutta kevyen kelin kryssillä Devon meni ohi. Jo matkalla kisapaikalle katseltiin, että kovin pitkälle itään ei kannata tossa selällä ajaa, mutta kyllä tossa reittivalinnassa oli tuuriakin. Shifti näyttää trackissa vielä hurjemmalta kuin miltä se tuntui. päästiin siinä kaikista vasemman reunan valinneista ohi, myös Devonista, joka taisi onnistua vendaamaan juuri kun tuo shifti tuli.
Loppumatka oli sitten ajelua maaliin. Paluumatkalla arveltiin, että T-rex voittaa meidät muutamalla sekunnilla, mutta jyräsivätkin sitten peräti kymmenellä sekunnilla.
Onnittelut Jankan porukalle ekasta kisasta! Hyvä että saitte sen verran väkeä veneeseen, että spinnu nousi. Isompia kommelluksia ei näkynyt, eikä tarvinnut edes tyytyä viimeiseen sijaan.
Lähdön onnistuin tyrimään, kun oltiin Charlottan ja poijun välissä ilman ohjailuvauhtia. Siitä sitten lähdettiin takaa-ajoon. Spinnu jätettiin nostamatta ennen vihreää keppiä, en tiedä olisiko auttanut. Olga ei hirmuisesti jäänyt spinnulla ajaneille veneille, mutta me jäätiin kyllä kaikille.
Eka kryssi meni kohtuullisesti, saatiin vähän kiinni, ja päästiin joistain ohikin. Spinnu ylös poijulla, ja sitten ajettiin nätisti Devonin perässä koko matka käärmesaarten taakse. Siinä poijulla päästiin hetkeksi ohi, mutta kevyen kelin kryssillä Devon meni ohi. Jo matkalla kisapaikalle katseltiin, että kovin pitkälle itään ei kannata tossa selällä ajaa, mutta kyllä tossa reittivalinnassa oli tuuriakin. Shifti näyttää trackissa vielä hurjemmalta kuin miltä se tuntui. päästiin siinä kaikista vasemman reunan valinneista ohi, myös Devonista, joka taisi onnistua vendaamaan juuri kun tuo shifti tuli.
Loppumatka oli sitten ajelua maaliin. Paluumatkalla arveltiin, että T-rex voittaa meidät muutamalla sekunnilla, mutta jyräsivätkin sitten peräti kymmenellä sekunnilla.
Onnittelut Jankan porukalle ekasta kisasta! Hyvä että saitte sen verran väkeä veneeseen, että spinnu nousi. Isompia kommelluksia ei näkynyt, eikä tarvinnut edes tyytyä viimeiseen sijaan.
Olli Niemi