WHC 2/2012
WHC 2/2012
Avataanpa spekulaatiot:
Keliennuste mielenkiintoinen, ei ihan niin lämmintä kuin nyt nämä lähipäivät mutta silti kohtalaisen lämpöinen päivä ennusteissa huomiselle.
Mielenkiintoiset tuulensuunnat saavat jatkoa ja nyt ennusteet ovat iltaa kohti kuolevaa itä-kaakkoistuulta. Nelosrata lienee liian pitkä vaikka muuten olisi ehkä paras, kakkonen voisi olla doable ja kolmonen nyt sinänsä selviö.
Meilläkin spinnuhela nyt korjattu joten pääseepähän spinnuttelemaankin.
Keliennuste mielenkiintoinen, ei ihan niin lämmintä kuin nyt nämä lähipäivät mutta silti kohtalaisen lämpöinen päivä ennusteissa huomiselle.
Mielenkiintoiset tuulensuunnat saavat jatkoa ja nyt ennusteet ovat iltaa kohti kuolevaa itä-kaakkoistuulta. Nelosrata lienee liian pitkä vaikka muuten olisi ehkä paras, kakkonen voisi olla doable ja kolmonen nyt sinänsä selviö.
Meilläkin spinnuhela nyt korjattu joten pääseepähän spinnuttelemaankin.
- harald
- Hallitus
- Posts: 11318
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Näyttää siltä että pitäisi ruveta käyttämään Petrin taktiikkaa huomenna, eli jättää antamatta pisteitä muille. Vain minä ja Cage veneessä ja luvataan jotain 1 m/s. Sen lisäksi on liikaa tekemättä veneessä ja viikonloput menee käsiksen parissa.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Toisaalta hyvä keli voi houkutella vesille enemmänkin veneitä, tiedä sitten onko teillä varaa (joo, tällaista kysymyksenasettelua ei taida kukaan ottaa vakavasti) antaa kellekään sitä kahdeksaa pistettä minkä voittaja saa jo sillä että vesillä olisi 6 venettä.
Säälipiste jumbosijasta on helposti kuitattavissa mutta jos fleettikoot pysyvät näin pieninä niin kyllä teoriassa tuo 7,9 pistettä mitä kuuden veneen fleetin voitto tuo voi olla jopa ihan merkityksellinen noin sarjan kannalta jos sitten jossain vaiheessa kautta tuleekin poissaoloja.
Hmm, pitäisikö päätellä siitä jotain että samana hetkenä kun mä aloin pyörimään WHC:n parissa niin pienen luokan osanottajamäärät ovat sukeltaneet
Ja sitäpaitsi, huhujen mukaan Antilla voisi olla tarvetta gastille ja Olgaankin toki mahtuu lillumaan jos vaikka Charlotta ei radalle lähtisikään eli se siitä vapaa-illasta.
Säälipiste jumbosijasta on helposti kuitattavissa mutta jos fleettikoot pysyvät näin pieninä niin kyllä teoriassa tuo 7,9 pistettä mitä kuuden veneen fleetin voitto tuo voi olla jopa ihan merkityksellinen noin sarjan kannalta jos sitten jossain vaiheessa kautta tuleekin poissaoloja.
Hmm, pitäisikö päätellä siitä jotain että samana hetkenä kun mä aloin pyörimään WHC:n parissa niin pienen luokan osanottajamäärät ovat sukeltaneet

Ja sitäpaitsi, huhujen mukaan Antilla voisi olla tarvetta gastille ja Olgaankin toki mahtuu lillumaan jos vaikka Charlotta ei radalle lähtisikään eli se siitä vapaa-illasta.
Kyllä, luultavasti venekoon yleinen kasvutrendi on lähes täysin sun syytäPetri wrote:Hmm, pitäisikö päätellä siitä jotain että samana hetkenä kun mä aloin pyörimään WHC:n parissa niin pienen luokan osanottajamäärät ovat sukeltaneet

Lisbeth ei ole tänään radalla, joten käykäähän joku muu nappaamassa kakkossija

Olli Niemi
Sellainen kisa sitten. Ratavalinta oli optimistinen ja meni rajusti pieleen mutta eipä siinä ollut mitään tehtävissä enää lähetyksen jälkeen kun lyhennysvalmiutta ei ilmeisesti ollut käytettävissä.
Lähdössä tuuli oli siinä määrin alueellista että vaikka rannan puolella hävisi paljon tuuleen nähden (toisaalta ranta oli lisäksi lähempänä seuraavaa merkkiä), tuuli vaikutti paljon voimakkaammalta ja niinpä lähtökuvioksi muodostui lähteä n. linjan keskeltä. N. 2min ennen starttia tuuli siirtyä myös ulommaksi mutta ei vielä näyttänyt niin pahalta, minuutin kohdalla oli jo varmaa että ulompaa lähteminen oli ihan yhtä edullista tuulen kannalta kuin rannasta lähteminen. Eipä siinä kuitenkaan enää mitään ollut tehtävissä koska 360 käännös olisi käytännössä tappanut vauhdin ja tuollaisessa kelissä tärkeintä on säilyttää vauhti joten päädyimme ajamaan rantaa kohti ylläpitäen vauhtia. Ei hyvä mutta ei huonokaan startti vaikkei niin hyvä olisikaan ollut kuin jos olisi lähtenyt ylempää linjalta.
Sitten vähän kryssimistä vaihtelevassa kelissä välillä osuen shifteihin välillä ei, trimmiä ei saatu toimimaan ollenkaan ja Charlotta ja Merelli painoivat menojaan. Bajanin kanssa mentiin samoja vauhteja ja lopulta kuitenkin vedimme pidemmän korren shiftien lukemisen kanssa ja olimme vihreällä kepillä selvästi aiemmin. Siihen sitten loppuikin kilpailullinen osuus ja 20.10 asti kelluimme vesillä kunnes totesin ettei kukaan tule saamaan tulosta ja lähdimme himaan.
Lähdössä tuuli oli siinä määrin alueellista että vaikka rannan puolella hävisi paljon tuuleen nähden (toisaalta ranta oli lisäksi lähempänä seuraavaa merkkiä), tuuli vaikutti paljon voimakkaammalta ja niinpä lähtökuvioksi muodostui lähteä n. linjan keskeltä. N. 2min ennen starttia tuuli siirtyä myös ulommaksi mutta ei vielä näyttänyt niin pahalta, minuutin kohdalla oli jo varmaa että ulompaa lähteminen oli ihan yhtä edullista tuulen kannalta kuin rannasta lähteminen. Eipä siinä kuitenkaan enää mitään ollut tehtävissä koska 360 käännös olisi käytännössä tappanut vauhdin ja tuollaisessa kelissä tärkeintä on säilyttää vauhti joten päädyimme ajamaan rantaa kohti ylläpitäen vauhtia. Ei hyvä mutta ei huonokaan startti vaikkei niin hyvä olisikaan ollut kuin jos olisi lähtenyt ylempää linjalta.
Sitten vähän kryssimistä vaihtelevassa kelissä välillä osuen shifteihin välillä ei, trimmiä ei saatu toimimaan ollenkaan ja Charlotta ja Merelli painoivat menojaan. Bajanin kanssa mentiin samoja vauhteja ja lopulta kuitenkin vedimme pidemmän korren shiftien lukemisen kanssa ja olimme vihreällä kepillä selvästi aiemmin. Siihen sitten loppuikin kilpailullinen osuus ja 20.10 asti kelluimme vesillä kunnes totesin ettei kukaan tule saamaan tulosta ja lähdimme himaan.
TervehdysOlli wrote:Lisbeth ei ole tänään radalla, joten käykäähän joku muu nappaamassa kakkossija
Joo ei tainut kukaan vetää tuota toista sijaa. Ei pienessä eikä suuressa luokassa. Surullinen ratavalinta. Aivan liian pitkä rata himmaavaan iltaan. Ainut järkevä olisi ollut 5 rata. Illan ilopilkku oli Bajanin hieno uutukainen G1, joka oli nätti kuin sika pienenä.
Ystävällisin veneily terveisin PR
- harald
- Hallitus
- Posts: 11318
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Ymmärrän että toimikunta tekee vapaaehtoistyötä, mutta aikuisen oikeasti olisi kiva tietää mitä liikkui pääkopassa (jos likkui) kun lähettää fleetin kolmosradalle tyyntyvässä tuulessa. Vielä kun on luvattu tyyntä illaksi.
Toimikunnan tehtävä on järjestää oikeudenmukainen kilpailu, mieluiten sellainen missä kilpailijat saavat tuloksen. EMK näytti olleen lähetysvuorossa.
Eikös nimenomaan näitä tilanteita varten luotu se viitosrata? Sehän olisi ollut loistava ratavalinta tänään.
Trackit ja selosteet huomenna, ei jaksa tänään. Vindungen ei edelleenkään päässyt ohi kerrottakoon loppukevennykseksi.
Toimikunnan tehtävä on järjestää oikeudenmukainen kilpailu, mieluiten sellainen missä kilpailijat saavat tuloksen. EMK näytti olleen lähetysvuorossa.
Eikös nimenomaan näitä tilanteita varten luotu se viitosrata? Sehän olisi ollut loistava ratavalinta tänään.
Trackit ja selosteet huomenna, ei jaksa tänään. Vindungen ei edelleenkään päässyt ohi kerrottakoon loppukevennykseksi.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Tuossa vielä "tulokset"
http://se.itmill.com/ilmoittautuminen/r ... esults=227
Tuuliarvio on aika optimistinen, mutta kaitpa sitä kolmosta tuuli jossain vaiheessa puuskissa mutta oliko kenties jopa 3 (4)?
http://se.itmill.com/ilmoittautuminen/r ... esults=227
Tuuliarvio on aika optimistinen, mutta kaitpa sitä kolmosta tuuli jossain vaiheessa puuskissa mutta oliko kenties jopa 3 (4)?
Ei meillä paljon sen paremmin mennyt! Vähän epäselvä purjehdusohje merkistä, jonka kuitenkin kaikki kiersivät oikein ja vain yksi vene kärsi hiukan ajettuaan jonkinmatkaa ylemmäksi kuin oli tarpeen "vanhalle merkille". Meille ylivoimainen voitto, mutta kisa hylättiin, koska yksi toinen vene (ei se kärsinyt) päätti kiertää vielä sen vanhankin merkin oltuaan jo ennen sitä kaukana meidän takana, nähtyään kolmen edelläolleen kiertäneen oikean merkin ja teki hyvityspyynnön.
No jäipä hyvä mieli kauden alusta!
Pitää tietysti olla tyytyväinen, että umpisurkean startin jälkeen kryssittiin ohi koko fleetistä ekan 1 M aikana ja saatiin vielä parin minuutin hajurako seuraavalla reilun mailin yhden halssin kryssillä. Startin jälkeen takana taisi olla vain yksi vene. Maalissa taidettiin olla yli 4 minuuttia ennen seuraavaa (nopeampaa) venettä.
No jäipä hyvä mieli kauden alusta!
Pitää tietysti olla tyytyväinen, että umpisurkean startin jälkeen kryssittiin ohi koko fleetistä ekan 1 M aikana ja saatiin vielä parin minuutin hajurako seuraavalla reilun mailin yhden halssin kryssillä. Startin jälkeen takana taisi olla vain yksi vene. Maalissa taidettiin olla yli 4 minuuttia ennen seuraavaa (nopeampaa) venettä.
- harald
- Hallitus
- Posts: 11318
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
http://www.h-vene.net/h-vene/gpsar2/loa ... php?id=174
Lähtö oli hyvä, vauhdissa veneenmitta myöhässä ja vapaissa tuossa kelissä on OK. Merelli joutui kääntymään takaisin, harmi sillä Merelli otti meitä kiinni koko ajan uusintalähdönsä jälkeen.
Pari hyvää siftiä tuli otettua. T-minin kanssa rinta rinnan käärmisten eteläpuolella vaihtui monen sadan metrin johtoon yhdellä siftillä (säkällä).
Tarkka gpsar-käyttäjä bongailee molemmat käärmesaarten merkitsettömien kivien sijainnit tuosta meidän trackista. Matala vesi, osui noin 3 cm kölin alareunasta ja liukui yli. Kahdestaan kun ollaan jää navigointi vähemmälle (aina me ollaa tästä menty). Ensi keväänä sitten lisää pakkelointia taas.
Lähtö oli hyvä, vauhdissa veneenmitta myöhässä ja vapaissa tuossa kelissä on OK. Merelli joutui kääntymään takaisin, harmi sillä Merelli otti meitä kiinni koko ajan uusintalähdönsä jälkeen.
Pari hyvää siftiä tuli otettua. T-minin kanssa rinta rinnan käärmisten eteläpuolella vaihtui monen sadan metrin johtoon yhdellä siftillä (säkällä).
Tarkka gpsar-käyttäjä bongailee molemmat käärmesaarten merkitsettömien kivien sijainnit tuosta meidän trackista. Matala vesi, osui noin 3 cm kölin alareunasta ja liukui yli. Kahdestaan kun ollaan jää navigointi vähemmälle (aina me ollaa tästä menty). Ensi keväänä sitten lisää pakkelointia taas.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Tervehdys
WHC 2/2012 kuvia ladattu WHC 2012 albumiin. Mukana on pari hyvää otosta uudesta Vind Ungenista, Pallelle tiedoksi.
http://www.fe83.org/gallery/view_album. ... 514&page=2
WHC 2/2012 kuvia ladattu WHC 2012 albumiin. Mukana on pari hyvää otosta uudesta Vind Ungenista, Pallelle tiedoksi.
http://www.fe83.org/gallery/view_album. ... 514&page=2
Ystävällisin veneily terveisin PR