Osataan sitä isossa maailmassakin, saapas nähdä miten käy.
http://au.news.yahoo.com/a/-/newshome/1 ... -to-hobart
Eli lyhyesti, Sydney-Hobart-kisan voittajaveneen miehistönjäsen oli haastattelun (tjsp.) pyytänyt vahvistusta kilpailijaveneen sen hetkisestä purjevalinnasta. Lautakunta on nyt sitten protestoinut venettä tästä rikkeestä ja nähtäväksi jää miten käy, panokset ovat toki kovat koska voittajavene rikkoi kakkoseksi tulleen veneen 5 vuotisen voittoputken. Toisaalta vastaavasti viime vuonna tuo kakkosena tullut vene voitti ns. muodollisuusprotestin siitä että orderien mukaan paikkailmoitukset olisi pitänyt tehdä VHF:llä, mutta VHF:n ollessa rikki vene teki ilmoitukset satelliittipuhelimella, sinänsä siis rikkoen suoraan SI:n kirjainta...jury kuitenkin hylkäsi protestin. Ei oo helppoa suuressa maailmassakaan, nythän ongelma on se että kysyminen ei vieläkään sinänsä ole kiellettyä (muttei tietenkään järin fiksua koska vastauksen tullessa voi syyllistyä sääntörikkeeseen...pitäisiköhän silloin tunkea sormet korviin ja huutaa LAALALALALLLAA:ta) mutta jos sitten sääntöja tuntematon toimittaja on erehtynyt antamaan informaatiota, se taas sitten on auttamista, tai siis, vene on saanut ulkopuolista apua.