Petri wrote:Prkl, heitin Antin tallentaman GPS-trackin nettiin, mutta siinähän onkin sitten kellonajassa jotain pielessä, eikä mulla työkoneessa kyllä ole GPSBabelia...argh.
Ehkä se Trekbuddyn keräämä tracki olisi sittenkin ollut parempi
Eiköhän tuo mun lähettämä track ole ihan ok... Solveigin jäljen poistamalla, saa kellon palautettua taas tälle vuosituhanelle
Mikä minua ihmetyttää on se, että edelleenkin Charlotan ja meidän kellot on noin paljon pielessä. Nyt on siis kokeiltu Garminin ja treckbuddyn jälkeä siis Merellin osalta.
Pitäisi käyttää vain samoja laitteita eli niitä mitä Ry:lle on hankittu tätä varten kyseistä tarkoitusta varten.
Korjasin solveigin trackin, siinä oli ensinnäkin tuhannesosa-sekunnit mukana aikaleimoissa josta gpsar ei tykkää ja toisekseen se oli paikallisessa ajassa vaikka GPX-standardi sanoo että sen pitää olla Zulu-vyöhykkeessä.
eli tallenus gpx -> pcx -> gpx
ja sitten '-x,track,move=-3h'.
Joakim wrote:Kaikki muut seurat kuitenkin käyttävät ihan normaalia kellonaikaa eikä jotain mystistä tietyllä hetkellä nollattua kelloa.
Kyllä se mun kello-sarake oli ihan normaalia paikallista aikaa. Jos joku syöttää siihen kello kenttään jotain muuta kuin kellonajan, niin syytön mä siihen olen. Juuri tämän välttämiseksi sen sarakkeen nimi oli kello eikä aika...
Purjehditun ajan poisjättö/lukumuotoilu on tarkkaan harkittu valinta. Valitettavasti vaan tein senkin harkinnan n. 10 vuotta sitten, silloisella excelillä ja silloisilla nettisivusysteemeillä. Ehkä ei haittaisi, jos joku ottaisi uuteen harkintaan...
harald wrote:X-79 oli kyllä paljon nopeampi tuolla legillä, vaikka ajoivatkin alakautta kamppaillen liian syvän spinnunsa kanssa. Tuohan oli meillä 55-70° AWA kulmia
Olipa muuten harvinaisen hanurista oleva legi meille. Kyllähän se tiedettiin, ettei meidän vintagejättispinnulla pääse kovin kovaa tuohon kulmaan, mutta koettu tervaisuus veti vertoja kuitenkin aivan kaikelle... Ja sitä legiä riitti ja riitti... Noh, ensi kaudeksi on luvassa uutta litteämpää ja rapisevampaa kangasta!
Onneksi kuitenkin vikojen mailien slööri/lenssiplaanailut saivat kaiken pahan unohtumaan! Kymppiäkin käytiin tapailemassa. Toivottavasti oli ees tsemppauksen näköstä meidän meno kun vihdoin päästiin puskettua teidän leestä ohi