Karvalakki 2011
Oliko tuolla raporttia purjehduksestakin vai vain järjestelyistä

Laitoin kanssa trackin sisään. Mutta Trekbuddyn kello on kyllä pahasti pielessä, tuota pitäisi jotenkin säätää jotta trackit matsaisivat.
Last edited by Petri on Sun Oct 16, 2011 13:59 pm, edited 1 time in total.
- harald
- Hallitus
- Vene: Charlotta
Vai pitäisikö antaa olla, sehän näyttää hyvältä noinkinPetri wrote: Laitoin kanssa trackin sisään. Mutta Trekbuddyn kello on kyllä pahasti pielessä, tuota pitäisi jotenkin säätää jotta trackit matsaisivat.

No ei, lähtöönhän se on helppo synkata. gpsbabel siirtää kyllä trackin näppärästi.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Minä otan kunnian tuosta "kellosta", jonka vedin hihasta nimeksi sille sarakkeelle tiististen tuloslaskentasysteemissä, mihin laitetaan maaliintulon kellonaika. Tämä joskus kymmenkunta vuotta sitten.Joakim wrote:Miksei tuloksissa voi olla myös purjehdittua aikaa vaan ainoastaan tuo mystinen "kello", jota kukaan ei ymmärrä. Tai kaipa tällä kertaa "kellosta" pitää vähentää 30 minuuttia, jotta saa 3-luokan purjehditun ajan. 2-luokassa 45 minuuttia ja 1-luokassa tunti. Ilmeisen virhealtis systeemin, kun kaksi vuotta peräkkäin tuloksiin on saatu väärä voittaja.
Ainakin tiistiksissä kellonaika on ainoa jonka lautakuntavene ehtii ottaa muistiin (ei mitään toivoa erotella luokkia toisistaan), ekseli muuttaa tuon sitten automaattisesti purjehdituksi ajaksi. Kello on sikälikin hyvä sarake, että sen avulla voi selvitellä tuloksista puuttuvia veneitä tai muita virheitä. Sorttaa vaan veneet maaliintuloajan mukaiseen järjestykseen ja sitten kattelee kuka tuli ennen ketä ja ketkä tulivat samassa rytäkässä jne. Juuri tästä "jälkiselvittelysyystä" kellonaika julkaistaan tiististen tuloksissa purjehditun ajan sijaan, molemmat ei mahdu. Systeemi on toiminut hyvin.
Jos nyt joku sitten ottaa mun ekselipohjan, sotkee kaavat päin peetä ja muutenkin väärinkäyttää moista vekotinta, niin siihen mä olen syytön. En siis ole karvalakkien tuloksia koskaan laskenut, mutta arvaan kyllä että tuolla on käytetty jotain mun aikoinaan virittämää ekselipohjaa.
- Hallitus
- Vene: Charlotta
No se X-332 oli jumissa spinnuttoman veneen alla ja jotain ne teki väärin. Kun siinä huideltiin että menkää alta pois niin he päästivät metrin skuuttia ja rupesivat ajamaan vähän ylemmäs niin kyllähän se ainakin karkasi.jr wrote:Oli kyllä aika hämmentävää seurata siinä Rysäkarin ja Pänttärin välisellä spinnusuoralla miten FE-83, X-79, X-332 ja muutama muu "iso" vene lykkivät aivan tasatahtia![]()
Eihän Feneen pitänyt kevyellä kulkea. Onko meitä sumutettu?
X-79 oli kyllä paljon nopeampi tuolla legillä, vaikka ajoivatkin alakautta kamppaillen liian syvän spinnunsa kanssa. Tuohan oli meillä 55-70° AWA kulmia, johon tuo meidän pikku nenäliinamme ja vielä se litteämpi malli niistä toimii todella hyvin.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Ja pitää nyt kuitenkin huomioida, että jo LYS-luvulla 1,11 Charlotta ei enää olisikaan voittanut kisaa!
Mutta nyt vaan kaikki keskustelu tästä asiasta seis ettei vain luku nouse, etenkään ei pidä mainita sitä että meillä taas oli paljon ongelmia First Class 10:n kanssa ja lopulta päädyimme sitten ohittamaan sen lenssillä. No, se kylläkin trimmasi spinnuaan tyyliin "skuutit lukkoon" ja aina kun nostivat kurssia siten että tuo lukittu trimmi toimi, vene lähti laukkaan. Antoivat kylläkin siististi merkkitilaa, eivätkä lähteneet nostattelemaan, siitä kiitos.
Mutta nyt vaan kaikki keskustelu tästä asiasta seis ettei vain luku nouse, etenkään ei pidä mainita sitä että meillä taas oli paljon ongelmia First Class 10:n kanssa ja lopulta päädyimme sitten ohittamaan sen lenssillä. No, se kylläkin trimmasi spinnuaan tyyliin "skuutit lukkoon" ja aina kun nostivat kurssia siten että tuo lukittu trimmi toimi, vene lähti laukkaan. Antoivat kylläkin siististi merkkitilaa, eivätkä lähteneet nostattelemaan, siitä kiitos.
Tietysti maalintulossa kirjataan kellonaika eikä purjehdittu aika. Kaikki muut seurat kuitenkin käyttävät ihan normaalia kellonaikaa eikä jotain mystistä tietyllä hetkellä nollattua kelloa. Jokainen kilpailija tietää koska on tullut maaliin ja useat voivat myös GPS:stä katsoa melko tarkan maalintuloajan jälikikäteen.vvoltti wrote: Ainakin tiistiksissä kellonaika on ainoa jonka lautakuntavene ehtii ottaa muistiin (ei mitään toivoa erotella luokkia toisistaan), ekseli muuttaa tuon sitten automaattisesti purjehdituksi ajaksi. Kello on sikälikin hyvä sarake, että sen avulla voi selvitellä tuloksista puuttuvia veneitä tai muita virheitä.
No ehkä tärkeintä kuitenkin olisi saada MYÖS purjehdittu aika tuloksiin. Ja tietysi olisi havainnollisempaa, jos tasoitettu aikakin olisi muodossa hh:mm:ss eikä sekunteina, joista ei heti näe oikeita suuruusluokkia.
Joo; mä oon luvannut että pääsee ensi kesänäkin kyytiin jos BC lasketaan tuonne 1.32 tienoille. Ja jos Autotalo tuo ison Audin takaisin niin se nostetaan 1.45:een.... Tää kiusantekotilaisuus tulee siihen vaan lisäbonuksena. Eikä tätä missään nimessä Charlottaan kohdisteta, vaan kohteena on tietysti...