
Ongelma ilmeni veneen laskun jälkeen viime keskiviikkona kun konetta sai käynnistää minuuttikaupalla ja sain veneen paaluun ajettua mutta en enää loppumatkaa koneella.
Aikaisemmat jutut foorumissa jeesasivat hyvin diagnostoinnissa ja maanantai iltana vanha kansi irroitettiin ja todettiin syöpyminen pakokanavassa eikä se pakoventtiilikään enää kunnon venttiililtä näyttänyt. No sylinteri näytti hyvältä - ei naarmuja, ei vaurioita - joten ei muuta kun illan päätteeksi hommattiin uusi kansi ja aloituksesta 24h päästä kone kävi taas-kansi (tossa hyvät Pasin aiemmin ottamat kuvat vastaavasta http://www.fe83.org/gallery/view_album. ... =1GM-kansi ), tiivisteet, sinkki, öljyt ja suodatin vaihdettuna

Yksi opetus tuli tästäkin keikasta - eli jos pitkät (jopa 2 minuuttia) starttiajat niin puristuksen kanssa ongelma (tai ilman) --> 1) venttiilin säätö...tai 2) kansi irti ja kuntotutkimus - mikäli esimerkiksi pakoventtiilin reuna hieman syöpynyt --> 3) venttiilin tai 4) todennäköisesti kannen vaihto.
Kustannukset kaikkineen kutakuinkin 1000¤ luokkaa ja jatkoaikaa koneelle kannen puolesta taas 22v

Kiitos Harald ja Pasi hyvistä vinkeistä. Nyt voi taas hyvällä mielin seilata kun tietää että toi "generaattori" toimii ja tuottaa sähköä + muuta mukavaa taas.