Tulokset on laskettu
pieni
http://se.itmill.com/ilmoittautuminen/r ... esults=215
iso
http://se.itmill.com/ilmoittautuminen/r ... esults=216
WHC 9/2011
Eli tulokset on ilman muuta turhanpäiväiset ja arvontalaulutyyliset, mikäli FE:t ei ota kolmois- tai nelosvoittoa?Petri wrote:
Sääli vain tosiaan että nyt ilmeisen mukava purjehduskisa muuttuikin vähän turhanpäiväiseksi noin tulosmielessä.

Soitan ehkä suutani väärällä forumilla, mutta kyllä tää rata oli ihan sama kaikille. (Paitsi tietysti meillä oli ekana se kovin arpominen ja piti tehdä päätös ihan itse...) Ei näitä voi verrata kryssilenssi rataan.
Tuossa Haraldin idea ajaa rata toisinpäin, olisi tuossa tuulessa varsin toisenlainen kisa. KoPun tiististen tyypinen kiertosuuntalippu antaisi lisää vapausasteita?
- harald
- Hallitus
- Vene: Charlotta
Ongelmaksi *voisi* tuossa muodostua merkin kierrot jotka tapahtuisivat match-tyyliin väärään suuntaan. Minä en pahoitteleisi yhtään, ennemmin sitten lyhytkin kryssi kuin se että vedettäisiin sivutuuli-slööri-sivutuuli-kisaa.
Lämpimät onnittelut kakkos-sijasta! Kovaa menitte kyllä.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Lähinnä tarkoitan sitä jos osa veneistä tavallaan lopetti kilpailun kun merkkiä ei näkynyt, niin ei ehkä voi sanoa että lopputulokset muodostuivat puhtaasti purjehduksellisesti. Sikäli siis mielestäni se on ihan oma valinta jos ei kisaakaan täysiä koko aikaa ja onhan kisavireen ylläpito osa kilpailusuoritusta. Helppo mun on sanoa kun en itse ollut vesilläArttu wrote:Eli tulokset on ilman muuta turhanpäiväiset ja arvontalaulutyyliset, mikäli FE:t ei ota kolmois- tai nelosvoittoa?Petri wrote:
Sääli vain tosiaan että nyt ilmeisen mukava purjehduskisa muuttuikin vähän turhanpäiväiseksi noin tulosmielessä.
![]()

Tuota toista kiertosuuntaa olen miettinyt alusta asti, mutta se tuottaa ongelmia ensimmäisen kierroksen maaliintulon kanssa kun koko vitosradan idea on lähinnä olla sellainen worst case-rata jos lyhennyskapasiteettia ei ole ja keli on mitä on. Muu järjestelytoimikunta ei taas vastaavasti ole lämmennyt lisälippujen yms. käytölle vaikka Kopun systeemi kyllä ehdottomasti toisi vähän vaihtelua, esim. kolmosratakin voisi olla ihan hauska joskus vetää vastapäivään.Tuossa Haraldin idea ajaa rata toisinpäin, olisi tuossa tuulessa varsin toisenlainen kisa. KoPun tiististen tyypinen kiertosuuntalippu antaisi lisää vapausasteita?
Teillähän on täällä mielenkiintoiset sivut, osuin niille vasta eilen.
Viime keskiviikon skabasta täytyy todeta että sehän oli "meidän keli" oli sitten poijuongelmia tai ei.
Poijuongelmia on aina ollut ja tulee olemaan, niitä on siirtynyt, kadonnut tai niinkuin kerran vuosia sitten ajoimme kovassa tuulessa takaa poijua joka oli irronut vähän ennen meidän saapumista sille. Tuskin kilpailulautakuntaa (tai lähettäjiä) voidaan velvoittaa tarkastamaan radat ennen jokaista skabaa.
Muuten olen sitä mieltä että keskeyttäneet veneet eivät vaikuta lopputulosten purjehduksellisuuteen.
Masa/T-mini
Viime keskiviikon skabasta täytyy todeta että sehän oli "meidän keli" oli sitten poijuongelmia tai ei.
Poijuongelmia on aina ollut ja tulee olemaan, niitä on siirtynyt, kadonnut tai niinkuin kerran vuosia sitten ajoimme kovassa tuulessa takaa poijua joka oli irronut vähän ennen meidän saapumista sille. Tuskin kilpailulautakuntaa (tai lähettäjiä) voidaan velvoittaa tarkastamaan radat ennen jokaista skabaa.
Muuten olen sitä mieltä että keskeyttäneet veneet eivät vaikuta lopputulosten purjehduksellisuuteen.
Masa/T-mini
Kiitos! (Näin pitikin sanoa...harald wrote:Ongelmaksi *voisi* tuossa muodostua merkin kierrot jotka tapahtuisivat match-tyyliin väärään suuntaan. Minä en pahoitteleisi yhtään, ennemmin sitten lyhytkin kryssi kuin se että vedettäisiin sivutuuli-slööri-sivutuuli-kisaa.

Mikäs ongelma se merkkien "väärään" suuntaan kiertäminen on? Kuten sanottua, eihän nämä muutenkaan ole ratakisaa millään tavalla.
Siinä olen samaa mieltä, ettei pelkissä sivutuuliperässäajeluissa ole mitään järkeä, ja että kryssiä olla pitää. Mutta ihan yhtälailla pitäisi olla lenssiä. Siinä on sitä purjehduksen hienoutta, kun tulee paljon manöövereita ja kisataan muuallakin kuin merkeillä.