vvoltti wrote:Jos sopimusta tehdettä on ollut puhetta nimenomaan irtopukeista, silloin taitaa olla veneilijä tässä heikoilla.
Meidän seurassa irtopukit on yksiselitteisesti kielletty, koska ne ovat täysin kelvoton ratkaisu veneen telakointiin, ei tarvitse kovin kummoisia fysiikan tietoja että sen ymmärtää. Olen sitä mieltä, että irtopukeilla talvitelakoitu vene ei ole asianmukaisesti telakoitu ja väittäisinpä että vakuutusyhtiö on aika herkästi kanssani samaa mieltä asiasta, joten vakuutuksesta ei tässä tapauksessa välttämättä olisi apua, vaikka vakuutus olisikin.
Älkää koskaan ikinä telakoiko venettänne irtopukkien varaan. Tämä taitaa olla kolmas kaatumiskeissi mistä olen kuullut muutaman vuoden sisään. Irtopukit ovat käyttökelpoisia lisätukina, jos vene on esim. kovin peräpainoinen, tai sitten väliaikaistukina esim. tassujen kohtia maalattaessa. Irtopukit eivät todellakaan ole mikään telakointiratkaisu.
V.
Nyt kylla konkreettisesti uskon sen, miksi irtopukit eivat ole ratkaisu talvitelakointiin. Mulla on veneeseen myos oikeat pukit, mutta ne sijaitsevat vanhalla omistajalla Salossa enka ole ehtinyt hakea niita sielta. Kiire kuitenkin tulee kalliiksi, tallakin kerralla...
Luulis etta naissa jutuissa olisi kuitenkin jotain kuluttajasuojaa, kyllahan telakkafirman olisi pitanyt kertoa asiakkaalle(mulle) etta irtopukeille ei kannata talveksi telakoida. Ja myos mainita sen, etta telakoinnin aikana sattuneet onnettomuudet tulee mun maksettavaksi. Olisin varmaan hankkinut vakuutuksen veneelle, jos olisin sen tiennyt.
Tuntuu vaan vahan epareilulta, etta mun pitais maksaa tyottomyyskorvauksistani nyt seka veneen kallis nostolasku etta veneen korjaamisesta aiheutuvat kustannukset. :(
Kaikkein eniten hatuttaa, etta en varmaankaan paase tana kesana purjehtimaan. Akselin korjaus kun vaatii kaikenlaista puuhaa esim. sen varmistamiseksi, etta akselista ei tule vetta sisalle veneeseen.
topi