WHC 1/2011

Moderators: Petri, harald

Petri
FE-junkie

Post by Petri »

Tuloksetkin tulivat ulos jo hetki sitten
http://se.itmill.com/ilmoittautuminen/r ... esults=194
harald
Hallitus
Vene: Charlotta

Post by harald »

Olli wrote:
harald wrote:Olli: onko vihreä viittä radan merkki vai ei? :)
Voiko radalla olla merkkejä vielä maaliintulon jälkeen? Maalilinjahan oli jo ennen vihreää viittaa, eikä me siinä linjalla oltu kauempana poijusta kuin vihreä viitta. Mitatkaa vaikka trackista :roll:
Radalla voi olla merkkejä maaliintulon jälkeenkin. Kts RSS sääntö 28.1.
A boat shall start, leave each mark on the required side in the correct
order, and finish, so that a string representing her track after starting
and until finishing would when drawn taut
(a) pass each mark on the required side,
(b) touch each rounding mark, and
(c) pass between the marks of a gate from the direction of the pre-
vious mark.
She may correct any errors to comply with this rule. After finishing
she need not cross the finishing line completely.
Eli periaatteessa tuossa olisi ehkä ollut parempi vain "koskettaa" linjaa keulalla, ja sitten heti kääntyä pois. Mutta vihreän ottaminen väärältä puolelta on virhe. Pieni sellainen, ja maaliintulon jälkeen toki, mutta virhe kuitenkin. Tuloksiinhan tuo ei nyt vaikuttanut pätkääkään.

Tai hetkinen, onhan tuossa case 58:
CASE 58
If a buoy or other object specified in the sailing instructions as a finishing- line limit mark is on the post-finish side of the finishing line, it is not a mark.
Eli ihan kuten järkikin sanoo, niin virhettä tuossa ei sittenkään tapahtunut. Lisää case 58 tuossa.

Mielenkiintoisempaa on tosin mielestäni sen vihreän viitan rooli rajoittavana merkkinä lähdössä. Yleensähän lähtömerkkien luona ei sääntö 18 ole voimassa, eli tilaa ei ole. Paitsi jos merkki ei ole ympäröity turvallisella vedellä. Nyt voidaan sitten aiheesta keskustella siitä että onko tuollainen vihreä viitta ympäröity turvallisella vedellä vai ei, ja näin ollen onko vihreän viitan luona annettava tilaa?
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
harald
Hallitus

Post by harald »

Arkistoa varten:

Code: Select all

Sijoitus	Etunimi	Sukunimi	Seura	Purjenumero	Veneen nimi	Venetyyppi	LYS-luku	Purjehdittu aika	Tasoitetettu aika	 	Muuta
1.	Harald	Hannelius	NJK	FIN-2674	Charlotta	FE83	1,08	1:02:09	1:07:07		
2.	Olli	Niemi	HSK	FIN-2741	Lisbeth	FE-83	1,08	1:03:24	1:08:28		
3.	Petri	Sane	Smer	FIN-2949	St. Olga	FE-83	1,08	1:05:16	1:10:29		
4.	Henri	Tikkanen	Trip	FIN 2979	Trip Tease	FE-83	1,08	1:08:04	1:13:31		
5.	Max	Mäkisalo	Meritie	FIN-3578	Bajan	FE-83	1,08	1:09:09	1:14:41		
6.	Olli	Mustonen	EM	FIN 3730	T-Mini	Teemin	0,99	1:17:10	1:16:24		
harald
Hallitus

Post by harald »

Olgan track?
Petri
FE-junkie

Post by Petri »

Tracki on toisessa kännykässä, en vaan eilen jaksanut repiä sitä ulos, mutta ehkä tänään illalla...Tosin en nyt tiedä tahdonko laittaa sitä esille kun siinä se harharetki näkyy kivuliaan selvästi...sama pätee videoon, mikä ei juurikaan tarjoa suuria elämyksiä jälkipolville :)

Tuo Case 58 tosiaan kuittaa aika selvästi keissin.
harald
Hallitus

Post by harald »

Älä ole noin ujo, näytille vain! Minua kiinnostaa, ja ehkä muitakin. Ellei muuta niin saa kuvaa siitä miltä sekoaminen näyttää ja sitten trackista mitaten paljonko sillä häviää. Kaikki oppivat jotain, tämähän on FEneilyn perusajatuksia, eikö?
Petri
FE-junkie

Post by Petri »

No siellä se on. Sen verran väärään suuntaan joutui ajamaan kääntömerkiltä että olisi manööverien pitänyt mennä todella putkeen että olisi kannattanut. Mutta jos olisi mennyt putkeen, niin nopeusero spinnulla ja kolmosen läpättäessä Charlotassa...blah, no ensi kerralla sitten.
pone
kokelas

Post by pone »

harald wrote:Älä ole noin ujo, näytille vain! Minua kiinnostaa, ja ehkä muitakin.
Minua kiinnostaisi enemmän nähdä se video. Vai kuvattiinko sellaista Olgassa? Tuli vain mieleen kun Petri mainitsi että GoPro:n telineestä hukkui ruuvit..
Pone (s/y Charlotta, FIN-2674)
Petri
FE-junkie

Post by Petri »

pone wrote:
harald wrote:Älä ole noin ujo, näytille vain! Minua kiinnostaa, ja ehkä muitakin.
Minua kiinnostaisi enemmän nähdä se video. Vai kuvattiinko sellaista Olgassa? Tuli vain mieleen kun Petri mainitsi että GoPro:n telineestä hukkui ruuvit..
Oli joo videokamera päällä, ruuvi tippui vasta satamassa :) Pitää nyt miettiä purkkaviritelmiä seuraavaa kertaa varten.
Puuttuva osa olisi yksi noista
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... ansion-Kit

Mutta jos maksoin 24 dollaria koko setistä niin en kyllä ikinä ole maksamassa 40 euroa "yhdestä osasta" kun en mä tuplasettiä varsinaisesti tarvitse. Taas kunnon suomihinnoittelua tuossa.

Suurempi ongelma on kyllä materiaalin koko, pistin tietoisesti kameran vain 720p-moodiin mutta silti mulla olisi 5 gigan videopaketti kasassa. En vaan oikein tiedä mitä tehdä tolla, jos yritän ladata sen Windowsin videoeditoriin niin siinä menee ikä ja terveys odotellessa, mutta ketään ei kyllä oikeasti kiinnosta (eikä youtubea ottaa vastaan) katsoa tunnin purjehdusvideota editoimattomana :)
Kaptah
alokas

Post by Kaptah »

Petri wrote:Suurempi ongelma on kyllä materiaalin koko, pistin tietoisesti kameran vain 720p-moodiin mutta silti mulla olisi 5 gigan videopaketti kasassa. En vaan oikein tiedä mitä tehdä tolla, jos yritän ladata sen Windowsin videoeditoriin niin siinä menee ikä ja terveys odotellessa, mutta ketään ei kyllä oikeasti kiinnosta (eikä youtubea ottaa vastaan) katsoa tunnin purjehdusvideota editoimattomana :)
Saatko tallennettua noin isoja tiedostoja kameralla? Mä hommasin myös tuon GoPron, mutta se katkaisee kuvaamisen aina noin 3,8GB kohdalla. Sen verran googlasin, että tuo on ilmeisesti FAT32:sen kokorajoitus. Oletko formatoinut kortin NTFS:ksi tai jotain?

Windows Movie Makerilla mä olen noita editoinut. Editointi preview:n luominen tosiaan kestää kauan, mutta sen jälkeen editointi onnistuu tällaiselta amatööriltäkin kohtuu helposti.
jr

Post by jr »

Myös GoPron suosittelemalla Streamclipillä onnistuvat perusjutut: http://www.squared5.com/

Vaatii tosin tuokin koneelta vääntöä.
Petri
FE-junkie

Post by Petri »

Kaptah wrote:
Petri wrote:Suurempi ongelma on kyllä materiaalin koko, pistin tietoisesti kameran vain 720p-moodiin mutta silti mulla olisi 5 gigan videopaketti kasassa. En vaan oikein tiedä mitä tehdä tolla, jos yritän ladata sen Windowsin videoeditoriin niin siinä menee ikä ja terveys odotellessa, mutta ketään ei kyllä oikeasti kiinnosta (eikä youtubea ottaa vastaan) katsoa tunnin purjehdusvideota editoimattomana :)
Saatko tallennettua noin isoja tiedostoja kameralla? Mä hommasin myös tuon GoPron, mutta se katkaisee kuvaamisen aina noin 3,8GB kohdalla. Sen verran googlasin, että tuo on ilmeisesti FAT32:sen kokorajoitus. Oletko formatoinut kortin NTFS:ksi tai jotain?

Windows Movie Makerilla mä olen noita editoinut. Editointi preview:n luominen tosiaan kestää kauan, mutta sen jälkeen editointi onnistuu tällaiselta amatööriltäkin kohtuu helposti.
Siis tottakai FAT rajoittaa ja NTFS:ään forkkaaminen ei taida onnistua kun se kai vaatisi sitten lisenssimaksuja Mikkisoftalle (siis Gopron osalta), mutta goprohan ei katkaise nauhoitusta vaan jatkaa sitä suoraan toiseen tiedostoon. Yhdistämällä nämä kaksi tiedostoa saat sitten lopulta koko pätkän.

Pitänee kokeilla tuota Streamclippiä, mulla on kotikoneessa Quadcore-prossu joten potkua on riittävästi. Oisin kuvitellut että rammin kasvatus kuuteen gigaan olisi nopeuttanut tuota latausprosessia mutta ei.
Kaptah
alokas

Post by Kaptah »

Petri wrote: Siis tottakai FAT rajoittaa ja NTFS:ään forkkaaminen ei taida onnistua kun se kai vaatisi sitten lisenssimaksuja Mikkisoftalle (siis Gopron osalta), mutta goprohan ei katkaise nauhoitusta vaan jatkaa sitä suoraan toiseen tiedostoon. Yhdistämällä nämä kaksi tiedostoa saat sitten lopulta koko pätkän.
Ai? Mulla se on aina sammunut kun tiedosto on tullut täyteen. Pitää vielä tutkia asiaa...
Petri
FE-junkie

Post by Petri »

Onko sulla miten vanha kamera, voi olla että tuo automaaginen jatkaminen on uudemman firmiksen feature (vähän kuin se että kameralla voi kuvata ylösalaisin ja kamera kääntää videon automaattisesti oikein päin).
Kaptah
alokas

Post by Kaptah »

Petri wrote:Onko sulla miten vanha kamera, voi olla että tuo automaaginen jatkaminen on uudemman firmiksen feature (vähän kuin se että kameralla voi kuvata ylösalaisin ja kamera kääntää videon automaattisesti oikein päin).
Tänä keväänä ostettu. Ylösalasin kuvaaminen piti muistaakseni asettaa käsin valikosta. Eli olisko vanhempi softa. Pitääpä katsella supportista voiko firmiksen päivittää jotenkin...
Post Reply